Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jälkiasennusruiskulla olevia e85 bemareita talviajossa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Coltti
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 333
    • https://t.me/pump_upp

    Jälkiasennusruiskulla olevia e85 bemareita talviajossa?

    Itsellä löytyy e34 535 megasquirtilla, jota välillä käytetään myös talvella. Kylmäkäynnistykset on vaan tuskaa, kun ei tahdo lähteä yhtään helpolla käyntiin.

    Kylmäkäynnistysrikastuksia nostettu n. 40% vrt bensalla ja sytkäennakko startatessa kiinteästi 10.

    Bensalla lähtee kyllä käymään helpolla.

    Löytyykö keltään muulta foorumilaiselta kokemuksia tai edes teoriatietoa e85 käytöstä talvella, että miten kartat saisi optimoitua, jotta lähtisi helposti käymään, kun pelkkä sinnepäin ei tunnu riittävän... ?

    Jos vaikka löytyy suoraan megasquirt tiedostoa olisin hyvinkin kiitollinen .
    Last edited by Coltti; 09-02-2012, 13:57.
    https://t.me/pump_upp
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by Coltti View Post
    Itsellä löytyy e34 535 megasquirtilla, jota välillä käytetään myös talvella. Kylmäkäynnistykset on vaan tuskaa, kun ei tahdo lähteä yhtään helpolla käyntiin.

    Kylmäkäynnistysrikastuksia nostettu n. 40% vrt bensalla ja sytkäennakko startatessa kiinteästi 10.

    Bensalla lähtee kyllä käymään helpolla.

    Löytyykö keltään muulta foorumilaiselta kokemuksia tai edes teoriatietoa e85 käytöstä talvella, että miten kartat saisi optimoitua, jotta lähtisi helposti käymään, kun pelkkä sinnepäin ei tunnu riittävän... ?

    Jos vaikka löytyy suoraan megasquirt tiedostoa olisin hyvinkin kiitollinen .
    Laitas privaa primerap10gtr -nickillä kirjoittelevalle jannulle. Siellä suunnalla on ainakin suht mukavasti tietoa tosta RE85:n käytöstä.
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    • PQatPIT
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 29
      • Hki

      #3
      Originally posted by Coltti View Post
      Kylmäkäynnistysrikastuksia nostettu n. 40% vrt bensalla ja sytkäennakko startatessa kiinteästi 10.
      Tuo litku höyrystyy kylmänä niin huonosti että 40% ei ollenkaan aina riitä. Kokeile laittaa lisää. Myös palonopeus juuri kylmänä ennenkuin moottori jo käy on hitaampi eli voisi kokeilla kolme tai neljä astetta lisää ennakkoa starttihetkeen.

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        #4
        Wanha konstihan on laittaa eeteriä jostain sopivasta raosta ensistarttiin. Joissakin laitteissa on jopa vakiona eetterisäiliö josta jonkinlainen venttiili annostelee ainetta ekan starttauksen yhteydessä. Oisko ollu peräti CAT-merkillä varustettu tämä kone :think
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎