Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 Päästöongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16484
    • Asikkala

    #16
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Tosin kulutusmittarissa on jotain mätää kun usein ei edes viisari mee alle 2l/100km.
    Kaasuläpän as. tunnistimessa häikkää :think

    Comment

    • Jax_KiBez
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 2062
      • Pirkanmaa

      #17
      Mut kuten sanoin, vaikka auto olis sammuttettu ja TEST 02, eli Mittaristotesti, niin ei mene päästä päähän kulutusmittari vaan pysähtyy ylhäällä jo 25l vaikka maksimi on tonne 38l tienoolla ja alas pudotessaan jää 2l.

      Samoin kun auto ihan pelkkää tyhjäkäyntiä käy niin mittari on tuossa 2l/100km, joten en usko kaasuläpän anturiin.
      Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
      Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

      _____________________________________
      Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
      Tästä mun kaluston showroomiin
      Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #18
        Originally posted by Jax_KiBez View Post
        Mutta eikö bensavian luulisi vaikuttavan isoilla kierroksilla eikä pienillä? Kun isoilla kierroksilla tuntuu olevan voimaa kuten kuuluukiin.

        Nyt ilmeni yhtäkkiä semmoinen ongelma, että auto rupesi nykimään moottorijarrulla, eli jos n. 2000rpm päästää nopeasti kytkimen tai ihan normaalistikin päästäen auto tekee nykivää moottorijarrua.
        Sitä tässä mietin että jos bensanpaine on jotain luokkaa 6bar ei ohjauksessa riitä säätövara.

        Comment

        • Jax_KiBez
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 2062
          • Pirkanmaa

          #19
          No maanantaina menee taas päästömittaukseen, sitten jos ei mene niin huoltoon tutkittavaksi. Onko toi paineregulaattori sit yleensä se vika jos bensapaineet olis liian kovat?
          Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
          Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

          _____________________________________
          Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
          Tästä mun kaluston showroomiin
          Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #20
            Originally posted by Jax_KiBez View Post
            No maanantaina menee taas päästömittaukseen, sitten jos ei mene niin huoltoon tutkittavaksi. Onko toi paineregulaattori sit yleensä se vika jos bensapaineet olis liian kovat?
            Yleensä kyllä. Periaatteessa paluuputkikin voisi olla tukossa mutta en sellaista ole ikinä nähnyt.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Kattos sieltä livedatasta mitä sun lämpöanturit näyttää. Aika ronskit on adaptaatiot, mutta paljonkos sitä etanolia oli vielä tankissa?
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Jax_KiBez
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 2062
                • Pirkanmaa

                #22
                Nyt meni päästöistä, oli ilmeisesti katti sitten.

                Mutta ongelmia oli tollakin reisulla, oti tuon paskan kartiosuodattimen irti ennenkuin katsastukseen lähdin, ettei vaikuta päästötulokseen ja ajoin 4500rpm mittarissa moottoritietä 15min lämpimällä koneella, ja kun tuli moottoritien ramppi ja painoin kytkimen pohjaan, niin auto sammui heti, ja kun käynnistin uudestaan niin hummas 400-1100rpm kierroksen väliä, ja sit yhtäkkiä tasas normaaliin käyntiin, ja siitä lähtien kävi taas ihan normaalisti.

                Sitten kun katsatuksesta ajoin kotiin vakkari pällä niin nyki ainakun auto "pienensi" kaasua, salavalikosta kuin katsoin niin aina kun nykäisi niin l/100km lukema putosi n. 2-3l/100km hetkellisesti, sitten hyppäs taas kunnon arvoon.

                Viittaako jotenkin bensansyöttöön? Sitten edelleen vika mistä toisessa ketjussa kertonut että salavalikon ltr/h arvot heittää omiaan, eli pomppii satunnaisesti normaalin ja 0,0 arvon välillä, ja tämä vain alle 1500rpm?
                Mutta pitää koittaa kun kerkiää, että löytyiskö Livedatasta edelleenkään mitään ihmeellistä, mielestäni imulämpö ollut ok (86'F)(30'C) ja koneen anturi näyttänyt jotain melkein 200'F muistaakseni, pitää tutkia uudemman kerran kun kerkiää.

                Eikä pitäis olla enää etanolia kuin se normi 10% ja 1000km oli adaptioarvot taas melkein 40-luokkaa.
                Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                _____________________________________
                Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                Tästä mun kaluston showroomiin
                Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                Comment

                • Jax_KiBez
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 2062
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Inpa livedataa: 12min
                  Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                  Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                  _____________________________________
                  Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                  Tästä mun kaluston showroomiin
                  Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Kyllä se uus katti on varmaan ollut päästöjen parantaja, se vanha ei vaan ole toiminut kun soppa on ollut mitä sattuu pitkään. Olisi siis lähtenyt varmasti vielä toimimaan riittävällä huudatuksella muiden vikojen korjauksen jälkeen.

                    Olisit heti sanonu että löytyy tötterösuodatin, eiköhän ne adaptaatiot ole siitä ja sen luultavasti pilaamasta maffista peräisin jos ei imuvuotoja löydy
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎