Announcement

Collapse
No announcement yet.

m60b40 ongelmia, apua kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rifu
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 807
    • Nukari

    m60b40 ongelmia, apua kaivataan

    Moro.

    Elikkäs tuossa mun sigussa näkyvässä e34:ssa nyt pitkään ollut ongelmaa moottorin kanssa. Kone ei käy kunnolla kaikilla ja ei suostu kiertämään yli 3000rpm. Tuota nyt on pitkään tutkittu ja ihmetelty mutta vikaa vaan ei löydy. Auto kävi kesän lopulla korjaamolla josta sitten tuli samana päivänä puhelua että "tule hakemaan auto pois, ei me löydetä täältä vikaa".
    Tähän asti on vaihdettu:
    -tulpat
    -ns.tulpan johdot
    -bensasuodattimet
    -bensapaineensäädin
    -kampiakselin asentotunnistin
    -moottoriohjausyksikkö
    -venakopan tiivisteet
    -bensapaineet tarkistettu
    -sähköjä ja letkuja tarkisteltu ja uusittu.
    -IMM ehjäksi todettu

    Mikään ei ole oikeen auttanut. Nyt kaipaisi uusia ideoita ja ehdotuksia mitä tehdä tämän kanssa vai pitäiskö pistää vain purkuun koko auto.

    Kiitos kaikille etukäteen.

    -Riku-
    Last edited by Rifu; 05-04-2012, 18:59.
    -E61-
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Kai tästä on nuo normaaleimmat vikakohteet tarkistettu ja vaihdettu, eli imusarjan takakansi ja imusarjan tiivisteet?

    Jos niissä ei ole vikaa, niin tyypillisiä vikakohteitahan on jäljellä vielä ilmamassamittari (käykö paremmin ilman, että johto kiinni?), lambdat (käykö hyvin johdot irti?) ja tukkeutuneet katalysaattorit.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • Rifu
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 807
      • Nukari

      #3
      Originally posted by Morkai View Post
      Kai tästä on nuo normaaleimmat vikakohteet tarkistettu ja vaihdettu, eli imusarjan takakansi ja imusarjan tiivisteet?

      Jos niissä ei ole vikaa, niin tyypillisiä vikakohteitahan on jäljellä vielä ilmamassamittari (käykö paremmin ilman, että johto kiinni?), lambdat (käykö hyvin johdot irti?) ja tukkeutuneet katalysaattorit.
      Ilmamassamittarin johdon ku irroittaa niin auto sammuu. Lambdat pitäs viel kokeilla ja nuo imusarja hommat oli uutta minulle, pitää tarkistaa kun saan auton töistä kotiin. Katit ei pitäis olla tukossa.
      -E61-

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        #4
        Nokan asentotunnistinkin voi kettuilla, vaan kyllä nuo imuvuodot ja lambdat olisi ekana listalla..
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          #5
          Originally posted by Jonsku View Post
          Nokan asentotunnistinkin voi kettuilla, vaan kyllä nuo imuvuodot ja lambdat olisi ekana listalla..
          Tää on muuten aina kiinnostanut, että saako M60:ssä huonosti käyttäytyvällä nokan asennontunnistimella jotain eroa käyntiin. M62:ssahan se jo vaikuttaa aika radikaalisti, auto sammuilee valoihin yms., mutta M60 oikein saanut mitään eroa koskaan aikaseks.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • Rifu
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 807
            • Nukari

            #6
            Mites muuten mistä noitten lambdojen tarkistus onnistuis helpoiten? onko jossai "helpos" paikkaa liitin mitä vois vaan käyttää irti?
            -E61-

            Comment

            • -KK-
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 265

              #7
              Originally posted by Rifu View Post
              Mites muuten mistä noitten lambdojen tarkistus onnistuis helpoiten? onko jossai "helpos" paikkaa liitin mitä vois vaan käyttää irti?
              Noin yleisesti, tuolta näkyy vähän liittimien paikkoja. Lämpösuojien alla ekat liittimet mahdollisesti. Oiskohan toinen pää sitten tuossa sähköboksissa. Sama missä on lambdojen lämmitysrele ja moottorinohjausliittimiä. En tiedä E34 :sta tarkemmin:



              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Originally posted by Morkai View Post
                Tää on muuten aina kiinnostanut, että saako M60:ssä huonosti käyttäytyvällä nokan asennontunnistimella jotain eroa käyntiin.
                Näinpä, sillon tuli seiskalla ajeltua ilman tunnistintakin mutta eipä tuossa mitään eroa oikein huomaa.

                Ehdottaisin että kattoisit koodit siitä ainakin, onnistuu varmasti yleistesterillä. Alkoiko vika yhtäkkiä vai jonkun remontin jälkeen?
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Rifu
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 807
                  • Nukari

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Ehdottaisin että kattoisit koodit siitä ainakin, onnistuu varmasti yleistesterillä. Alkoiko vika yhtäkkiä vai jonkun remontin jälkeen?
                  No vika oli autossa kun sen ostin (koeajoin ehjänä, auto toimitettiin rikkinäisenä) tästä nyt oli pientä sotaa ja poliisi juttuja joista en jaksa enempää mainita. Mutta ekana se saatiin kuntoon vaihtamalla bp-säätimen alipaineletku, toimi 2pv ja uudestaan sama vika. Silloin tosin kiersi 4.5t. autoa laitoin talvella ja se seisoi loppu kesästä kunnes pari viikkoa sitten otin sen pois tallista ja enää ei kierrä kuin 3t ja röpöttää kun painaa kaasua. Koodeja ei oikeen kukaan ole tästä saanut ulos, ei edes täällä töissä (merkkiliike).
                  -E61-

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    #10
                    Originally posted by Rifu View Post
                    No vika oli autossa kun sen ostin (koeajoin ehjänä, auto toimitettiin rikkinäisenä) tästä nyt oli pientä sotaa ja poliisi juttuja joista en jaksa enempää mainita. Mutta ekana se saatiin kuntoon vaihtamalla bp-säätimen alipaineletku, toimi 2pv ja uudestaan sama vika. Silloin tosin kiersi 4.5t. autoa laitoin talvella ja se seisoi loppu kesästä kunnes pari viikkoa sitten otin sen pois tallista ja enää ei kierrä kuin 3t ja röpöttää kun painaa kaasua. Koodeja ei oikeen kukaan ole tästä saanut ulos, ei edes täällä töissä (merkkiliike).
                    Sittenhän tämä kuulostaa jo kehittyvälle bensapumppuvialle, paineita tarkistettu ajon aikana?
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • Rifu
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 807
                      • Nukari

                      #11
                      Originally posted by Morkai View Post
                      Sittenhän tämä kuulostaa jo kehittyvälle bensapumppuvialle, paineita tarkistettu ajon aikana?
                      Ei oo ajon aikana. Eilen kokeiltiin mitä sanoo kun starttaa ni kaveri jakso pitää mittaria kiinni letkussa 2bar:iin asti ja sit loppu voimat eli pitäs painetta olla ihan ok.
                      -E61-

                      Comment

                      • M. Luuri
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 268
                        • SJK

                        #12
                        Originally posted by Morkai View Post
                        Sittenhän tämä kuulostaa jo kehittyvälle bensapumppuvialle, paineita tarkistettu ajon aikana?
                        Ite antaisin kans äänen bensapumpulle. Myös kannattaa edellämainitut asiat tarkastaa (imuvuodot, lambdat...) Kannattaisi myös varmistaa, että kaikki puolat on kunnossa, koska aiheuttaa ainakin koneen rökeltämistä. Ihan yleismittarilla mittaat vastuslukemat puolista ja jos jokin heittää pahasti niin kokeilet uutta tilalle.

                        Ja bensanpainetta pitäisi olla suuttimille se 3,5bar
                        Last edited by M. Luuri; 30-03-2012, 13:22.
                        e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


                        http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

                        Comment

                        • Rifu
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 807
                          • Nukari

                          #13
                          Juu, ei vaan viitsisi ostaa uutta pumppua jos vika ei siinä olekkaan maksaa kumminki sen verta paljon. Pitää jotenki testata että toimiiko se kunnolla. Mietityttää vaan että eikös sillon pitäisi olla huonot paineet myös startatessa vai voisko olla että pumppu ei sitten jaksa enää työntää ku pitää antaa enemmän kakkua?
                          -E61-

                          Comment

                          • M. Luuri
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2008
                            • 268
                            • SJK

                            #14
                            Originally posted by Rifu View Post
                            Juu, ei vaan viitsisi ostaa uutta pumppua jos vika ei siinä olekkaan maksaa kumminki sen verta paljon. Pitää jotenki testata että toimiiko se kunnolla. Mietityttää vaan että eikös sillon pitäisi olla huonot paineet myös startatessa vai voisko olla että pumppu ei sitten jaksa enää työntää ku pitää antaa enemmän kakkua?
                            Voi olla että pumppu ei jaksa antaa koko aikaa riittävästi painetta eli ns. falskaa. Ja pumpunhan pitää antaa koko ajan yli sen 3,5bar jonka säädin sit rajottaa sen siihen kolmeen puoleen.
                            e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


                            http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

                            Comment

                            • Rifu
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 807
                              • Nukari

                              #15
                              Originally posted by M. Luuri View Post
                              Voi olla että pumppu ei jaksa antaa koko aikaa riittävästi painetta eli ns. falskaa. Ja pumpunhan pitää antaa koko ajan yli sen 3,5bar jonka säädin sit rajottaa sen siihen kolmeen puoleen.
                              Näin kans mietin itse. Mitenhän siellä toimisi joku tarvike yms. pumppu, vai pitääkö olla just bemmin oma? sille kumminki hintaa se n.400e

                              E: tollanen walbron 255 taitas mennä hyvin tonne tilalle? ainakin näin käsitin ku jotain jenkki foorumia selasin.
                              Last edited by Rifu; 30-03-2012, 13:43.
                              -E61-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎