Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alhaiset öljynpaineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tulokas
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 56

    Alhaiset öljynpaineet

    Ongelmana on siis e30 M20-koneen öljynpaineet.
    Kuumalla koneella öljynpaineen merkkivalo palaa tyhjäkäynnillä.
    Autossa on myös paikallaan sähköinen öljynpainemittari joka näyttää melkein nollaa kun kone on puolilämpöinen mutta auton oma merkkivalo ei pala vielä tällöin, joten tuo ei ehkä ole kaikkein luotettavin mittari...
    Kone remontti tehty hiljattain jolloin vaihdettiin uudet laakerit ja renkaat koneeseen, öljypumppu vaihdettu käytettyyn mutta toimivaan.

    Voiko öljynsuodatin vaikuttaa öljynpaineisiin kun tuossa on nyt Toyotan suodatin, ei paljon isompaa mahdu paikalleen kun on turbo pakosarja, suodattimen jalka öljyjäähdyttimen lähdöillä ja semmonen mittariadapteri suodattimen välissä = suodatin tulee melko lähelle lohkoa, siis vaakatasossa...

    Jostain taisin lukea jotain juttua ylipaineventtiilistä että jos jumittaisi niin laskee paineet takaisin öljypohjaan, onkos se nyt sitten se joka sijaitsee tuossa suodattimen jalassa???
  • Tulokas
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 56

    #2
    Öljypohja tiputettu pois enkä ainakaan sieltä puolelta havainnut mitään ihmeellistä, tosin tuo ylipaineventtiili eli mikä tulee lohkoon kiinni, jää käsin painamalla yläasentoon mutta lähtee kuitenkin herkästi taas liikkeelle ja ala-asennossa on n. sentin verran tyhjää ennenkuin jousi ottaa kiinni siihen mäntään, normaalia??? :think
    Onko mitään hyötyä jos kiristäis tuosta ite öljypumpun ylipaineventtiilistä sitä jousta??? tai voisko sieltä mäntä vuotaa, tosin en usko että itse pumpussa on vikaa kun teki entisellä pumpulla samaa...

    Comment

    • pamppu16
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 75
      • Kontiolahti

      #3
      Originally posted by Tulokas View Post
      Öljypohja tiputettu pois enkä ainakaan sieltä puolelta havainnut mitään ihmeellistä, tosin tuo ylipaineventtiili eli mikä tulee lohkoon kiinni, jää käsin painamalla yläasentoon mutta lähtee kuitenkin herkästi taas liikkeelle ja ala-asennossa on n. sentin verran tyhjää ennenkuin jousi ottaa kiinni siihen mäntään, normaalia??? :think
      Onko mitään hyötyä jos kiristäis tuosta ite öljypumpun ylipaineventtiilistä sitä jousta??? tai voisko sieltä mäntä vuotaa, tosin en usko että itse pumpussa on vikaa kun teki entisellä pumpulla samaa...
      Saitko mitään selvyyttä tähä ko. asiaan ku meinaan nyt alkoi itselläkin melkoiset ongelmat noiden paineiden kanssa öljynvaihdon jälkeen...

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        #4
        Ite suuntaisin katseen kohti ylipaineventtiiliä.... suodatin ei aiheuta tuollaista missään olosuhteissa.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Tulokas
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 56

          #5
          Originally posted by pamppu16 View Post
          Saitko mitään selvyyttä tähä ko. asiaan ku meinaan nyt alkoi itselläkin melkoiset ongelmat noiden paineiden kanssa öljynvaihdon jälkeen...
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=326787
          Täytyy kyllä tunnustaa, että ei ole enää minkäänlaista muistikuvaa siitä mikä tuon aiheutti...
          Tosin on tuon moottorin kokoonpanokin muuttunut muutaman kerran tuon tapauksen jälkeen...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎