Ongelmana on siis e30 M20-koneen öljynpaineet.
Kuumalla koneella öljynpaineen merkkivalo palaa tyhjäkäynnillä.
Autossa on myös paikallaan sähköinen öljynpainemittari joka näyttää melkein nollaa kun kone on puolilämpöinen mutta auton oma merkkivalo ei pala vielä tällöin, joten tuo ei ehkä ole kaikkein luotettavin mittari...
Kone remontti tehty hiljattain jolloin vaihdettiin uudet laakerit ja renkaat koneeseen, öljypumppu vaihdettu käytettyyn mutta toimivaan.
Voiko öljynsuodatin vaikuttaa öljynpaineisiin kun tuossa on nyt Toyotan suodatin, ei paljon isompaa mahdu paikalleen kun on turbo pakosarja, suodattimen jalka öljyjäähdyttimen lähdöillä ja semmonen mittariadapteri suodattimen välissä = suodatin tulee melko lähelle lohkoa, siis vaakatasossa...
Jostain taisin lukea jotain juttua ylipaineventtiilistä että jos jumittaisi niin laskee paineet takaisin öljypohjaan, onkos se nyt sitten se joka sijaitsee tuossa suodattimen jalassa???
Kuumalla koneella öljynpaineen merkkivalo palaa tyhjäkäynnillä.
Autossa on myös paikallaan sähköinen öljynpainemittari joka näyttää melkein nollaa kun kone on puolilämpöinen mutta auton oma merkkivalo ei pala vielä tällöin, joten tuo ei ehkä ole kaikkein luotettavin mittari...
Kone remontti tehty hiljattain jolloin vaihdettiin uudet laakerit ja renkaat koneeseen, öljypumppu vaihdettu käytettyyn mutta toimivaan.
Voiko öljynsuodatin vaikuttaa öljynpaineisiin kun tuossa on nyt Toyotan suodatin, ei paljon isompaa mahdu paikalleen kun on turbo pakosarja, suodattimen jalka öljyjäähdyttimen lähdöillä ja semmonen mittariadapteri suodattimen välissä = suodatin tulee melko lähelle lohkoa, siis vaakatasossa...
Jostain taisin lukea jotain juttua ylipaineventtiilistä että jos jumittaisi niin laskee paineet takaisin öljypohjaan, onkos se nyt sitten se joka sijaitsee tuossa suodattimen jalassa???
Comment