Announcement

Collapse
No announcement yet.

turbon koko kysymys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anttiroisto
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 91
    • kalajoki

    turbon koko kysymys?

    saa poistaa!
    Last edited by anttiroisto; 09-02-2013, 10:46.
    käyttis
    e46 touring 320d

    projectit

    -e28 520 -83

    Exät:
    E30 318 -88
    E36 318 -97 touring, 320 -91 sedan ,320 touring -97,325 coupe msport
    e34 525-88, 518 -92
    e39 530d m-sport touring -01
  • killerbmw
    BTCF Member
    • May 2008
    • 136
    • Himanka

    #2
    Aivan liian pieni on.. Itellä oli 2.0l koneessa gt40 garretti ja oli just soppeli..
    -Fullgas Motorsport- Drift team
    -Fatboy Racing-

    E36 M3 turbo 800/950nm
    E91 320d
    Muutama tehhään rojekti E30.

    Comment

    • jvakeva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2433
      • Kouvola

      #3
      diisselikoneesta jos otat ahtimen, niin nyrkkisääntönä puolet isommasta, vähintään. kai tuo t3 maltillisilla ahdoilla pelaa.
      B10 V8 # 108
      saab r560 8X4

      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

      Comment

      • cba
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 3464
        • Ylivieska

        #4
        Originally posted by jvakeva View Post
        kai tuo t3 maltillisilla ahdoilla pelaa.
        Joo, pelaa ja herää mukavan alhaalta. Käyttöpeliin asiallinen valinta.

        Comment

        • MrBubbles
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2009
          • 799
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by cba View Post
          Joo, pelaa ja herää mukavan alhaalta. Käyttöpeliin asiallinen valinta.
          Ja tekee pakopainetta aivan saatanasti. Älä vain laita noin pientä.
          No life, no friends, just motorsport!

          -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
          -jokunen e30.
          -e28

          Comment

          • mazajns
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 511
            • Joensuu

            #6
            Mulla oli m20b20:pissä volvon t03 kikkare vuoden verran... herää huonosti kokoisekseen ja veto loppui 4000 paikkeilla kokonaan... tai siis vetihän se mutta tukkoon meni.

            ahtoja 0.8bar ja yli 4000rpm pakopaine jotain 2bar= mittari loppui kesken

            Voin kuvitella miten tukkoinen b25:sessa olisi. Laita 2 kappaletta noita niin sitten voi jo pelatakkin

            Comment

            • MrBubbles
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2009
              • 799
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by mazajns View Post
              Mulla oli m20b20:pissä volvon t03 kikkare vuoden verran... herää huonosti kokoisekseen ja veto loppui 4000 paikkeilla kokonaan... tai siis vetihän se mutta tukkoon meni.

              ahtoja 0.8bar ja yli 4000rpm pakopaine jotain 2bar= mittari loppui kesken

              Voin kuvitella miten tukkoinen b25:sessa olisi. Laita 2 kappaletta noita niin sitten voi jo pelatakkin
              Joo, jos haluaa että ahdin herää niin silloin ei saa edes kusta garrettiin päin. BB-sarja toki erikseen.
              No life, no friends, just motorsport!

              -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
              -jokunen e30.
              -e28

              Comment

              • Pretoriaani
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 3842
                • Hyvinkää, Finland

                #8
                Yhden turboauton verran kokemusta ja sekin olin M10B18+Garret t03. Ensin ei tapahdu mitään, kunnes 2200 kierroksen kohdalla tuli semmoinen "lapiolla rintaan" efekti ja meno loppui sitten taas 4500 kierroksen kohdilla.
                I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                Comment

                • jvakeva
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2433
                  • Kouvola

                  #9
                  miten olis vaikkapa gt-sarjalainen tai mitsun ahdin? kalliita? voivoi.
                  B10 V8 # 108
                  saab r560 8X4

                  Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3447
                    • Janakkala

                    #10
                    Täällä voorumillahan ei saa edes puhua pienistä ahtimista. Joka vehkeeseen pitää laittaa vähintäänkin leivänpaahtimen kokoinen turpo.
                    Ja kaikista turpopemareista pitää heti saada se 500 tai tuhat heppaa ulos
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • killerbmw
                      BTCF Member
                      • May 2008
                      • 136
                      • Himanka

                      #11
                      Pieni on pieni...
                      -Fullgas Motorsport- Drift team
                      -Fatboy Racing-

                      E36 M3 turbo 800/950nm
                      E91 320d
                      Muutama tehhään rojekti E30.

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        #12
                        Originally posted by Spetke View Post
                        Täällä voorumillahan ei saa edes puhua pienistä ahtimista. Joka vehkeeseen pitää laittaa vähintäänkin leivänpaahtimen kokoinen turpo.
                        Ja kaikista turpopemareista pitää heti saada se 500 tai tuhat heppaa ulos
                        Koeta ymmärtää että pienessä ahtimessa on pieni pakopesä josta ison moottorin pakokaasut ei vaan mahdu läpi -> pakopaine nousee -> pakolämpö nousee -> venttiilit ja ahdin sulaa. Pahimmillaan. Pakopaine tulisi olla aina pienempi kuin ahtopaine. Sen sanoo järkikin. Pussiin ei pitkään jaksa puhaltaa.
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • MrBubbles
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2009
                          • 799
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                          Koeta ymmärtää että pienessä ahtimessa on pieni pakopesä josta ison moottorin pakokaasut ei vaan mahdu läpi -> pakopaine nousee -> pakolämpö nousee -> venttiilit ja ahdin sulaa. Pahimmillaan. Pakopaine tulisi olla aina pienempi kuin ahtopaine. Sen sanoo järkikin. Pussiin ei pitkään jaksa puhaltaa.
                          .

                          Täysin samaa mieltä. Pussiin puhaltaminen on hyvä vertauskuva! Uskallan väittää että t3 ei herää sen kummemmin kun esim
                          HX40s.
                          No life, no friends, just motorsport!

                          -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                          -jokunen e30.
                          -e28

                          Comment

                          • Spetke
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 3447
                            • Janakkala

                            #14
                            ^ En ymmärrä en edes kiusallani.
                            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                            Comment

                            • anttiroisto
                              BTCF Member
                              • Feb 2011
                              • 91
                              • kalajoki

                              #15
                              elikkä laitan ton switzer s2 jostain pitäs saaja vaan imu siiven mutteri..
                              käyttis
                              e46 touring 320d

                              projectit

                              -e28 520 -83

                              Exät:
                              E30 318 -88
                              E36 318 -97 touring, 320 -91 sedan ,320 touring -97,325 coupe msport
                              e34 525-88, 518 -92
                              e39 530d m-sport touring -01

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎