Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320 vanos rallatus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    e36 320 vanos rallatus?

    kone rallattaa,luultavasti vanos,vai voiko ääni tulla esim ketjusta/kiristimistä?mikä on todennäköisin?

    ja olisko missään ohjeita miten nuo tiivisteet vaihdetaan oikeaoppisesti..

    ja onko kukaan mitannut nuita vanoksen korjaus tiivisteitä(paksuus,halkaisija)kun näköjään on 2kpl o-renkaita.. maksaa 30 dollaria+postit??

    ei ole yhtään vanos konetta ollut ennen tätä,ja ei ole kokemusta vanoksen rallatuksista ja nyt alko kone pitämään rallatusta..mittarissa 212tkm..kone m50b20..

    vinkkejä mistä alan ettimään ärsyttävää ääntä,ääni tulee koko kierrosalueen mukaan..
  • atte.o
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2009
    • 894
    • haukipudas

    #2
    Vanhempiin vanoksiin pitää asentaa m52 jousiprikat jos haluaa rallatuksen loppuvan jos loppuu. yleensä vanhemmissa alkaa vanos rallattamaan n.2000rpm ,mutta ilmeisesti sinulla jo tyhkäkäynnillä kuuluu ääntä? Toisio ketjunkiristin on hyvä tarkistaa ja ylipäätään jakopään ketju. m50:staki on joskus ketjunlaahainta hajonnut ,mutta hyvin harvinaista.
    E61 M-sport

    Comment

    • afafaf
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1144
      • Tornio

      #3
      Originally posted by atte.o View Post
      Vanhempiin vanoksiin pitää asentaa m52 jousiprikat jos haluaa rallatuksen loppuvan jos loppuu. yleensä vanhemmissa alkaa vanos rallattamaan n.2000rpm ,mutta ilmeisesti sinulla jo tyhkäkäynnillä kuuluu ääntä? Toisio ketjunkiristin on hyvä tarkistaa ja ylipäätään jakopään ketju. m50:staki on joskus ketjunlaahainta hajonnut ,mutta hyvin harvinaista.
      ok,mistä nuita m52 jousiprikkoja löytää?ja olisko missään kuvia/ohjeita tiivisteiden ja prikkojen vaihdosta?

      meinaat varmaan sitä "kallista" ketjunkiristintä mikä on päällä,mikä kiristää nokka-akseleiden ketjun..

      ja mites tuo vanoksen tiivisteiden vaihto,pitääkö se ajoittaa sen jälkeen,vai meneekö tyyliin vanosyksikkö pois,tiivisteet vaihtoon ja yksikkö takas..

      pitää tutkia nuo,saako vanoksessa sekotettua mitään,jos yläketjun kiristimen vaihtaa..normi m50b25 non vanokseen olen vaihtanu mut niinku sanoin en ole vanoskoneiden kans leikkiny yhtään



      no nyt löysin kuvitetut ohjeet,mutta tuo englanti niin huonoa mulla..:( miks tuo pakonokan ketjupyörä pitää irrottaa,eikö riitä että lukittaa moottorin ja nokat merkit kohalleen..?

      Last edited by afafaf; 18-04-2012, 11:26.

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Se ketjupyörä löysätään että pystyy kääntelemään imunokan pyörää asennusvaiheessa.
        Tiivisteitä on jotkut vaihdelleet ilman männän irrotustakin.
        Tosin jos meinaat ne uudemmat mallin jousilevyt laittaa niin silloin joutuu männän irrottamaan.
        Tuolla beisanin sivulla on ohjeet siihenkin jousilevy päivitykseen.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1144
          • Tornio

          #5
          Originally posted by JJT View Post
          Se ketjupyörä löysätään että pystyy kääntelemään imunokan pyörää asennusvaiheessa.
          Tiivisteitä on jotkut vaihdelleet ilman männän irrotustakin.
          Tosin jos meinaat ne uudemmat mallin jousilevyt laittaa niin silloin joutuu männän irrottamaan.
          Tuolla beisanin sivulla on ohjeet siihenkin jousilevy päivitykseen.
          juu taidanpa vaihtaa vain ne tiivisteet,jätän männän paikoilleen..siinäpä rallattakkoon vanos..en tajua tuota lontoon murretta niin hyvin et viittin alkaa värkkään..vanos ajotus kuitenki pielesä sen jälkeen..

          Comment

          • BMWFW24
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 276
            • Jämsä

            #6
            Originally posted by afafaf View Post

            no nyt löysin kuvitetut ohjeet,mutta tuo englanti niin huonoa mulla..:( miks tuo pakonokan ketjupyörä pitää irrottaa,eikö riitä että lukittaa moottorin ja nokat merkit kohalleen..?

            http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm
            Tuossä jotain juttua ajoituksesta ja vanoksesta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=152298
            ex. 316i e36 1991
            ex. 318iS Coupe e36 1992
            ex. 528iA Touring e39 1997
            ex 316i e30 1990, vaimon
            ex. X5 4.4i e53 2001
            ex 316 e46 2003, vaimon
            525iX e60 2008
            Z4 e85 2003, vaimon​

            Comment

            • afafaf
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1144
              • Tornio

              #7
              Originally posted by BMWFW24 View Post
              Tuossä jotain juttua ajoituksesta ja vanoksesta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=152298
              kiitos paljon,tuo autto jo huomattavasti..

              onko muuta väliä säädöllä,kun se että imunokka liikkuu väh.sen 8.5mm,jos liikkuu niin onko säätö aina silloin kohdalla?

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1144
                • Tornio

                #8
                tutkin tuossa nuita jousiprikka hommia,periaatteessahan tuo menis tilaamalla vain osat:

                11-36-1-403-550 (diaphragm spring) n.4e
                11-36-1-403-823 (stop disc) n.13e

                ja loput vanhasta takaisin,tuskin tuo vanhan 2mm 11-36-1-403-822 stop disc (n.40e)on kulunut mihinkään..

                tieten nuo pultit ja mutterithan olis hyvä uusia..mut nekin menis vanhasta..

                onko kaikki vaihtanu aina koko paketin vain pelkästään nuo kaksi osaa lisännyt väliin?

                eikö tuo haittaa mitään,ku tuosta paketista tulee n.5mm paksumpi ku vanha on?(jousiprikka+stop disc) lisää..
                Last edited by afafaf; 20-04-2012, 10:06.

                Comment

                • afafaf
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1144
                  • Tornio

                  #9
                  osaisko kukaan valaista

                  tuossa kuvitetussa ohjeessa laitetaan 3 "stop levyä"+jousiprikka..




                  mutta kuiteski tuossa ylempänä kuvassa ei ole ku 2 stoppi levyä+jousiprikka,ja tilausnumerot vain niille..+pulteille ja muttereille

                  mitä en ole ymmärtäny oikein..

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎