Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perän välityksistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BBBimmer
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 476
    • Nivala

    Perän välityksistä

    elikkäs tuossa selvitin mikä perä omassa e34 touring automaatti m60b30:ssä on. kaikki (poskilaakeri, vetarit, kardaani) 6 pultilla kiinni eli typ188 perä. minkä välityksinen perä tuollaiseen kannattaa hommata? (edit löydetty alkuperäinen 3.15 välityksellä) n.100km/h vauhtia n.1900rmp

    Mites meneekö tuollainen 3.46 välityksellä oleva perä liian tiheeksi? laskeskelin että kierroksis tulis 100km/h 2100rmp noin.

    Kiitos nopeasta vastauksesta alkaa entinen perä sanoon sopimuksen irti niin pitää saada uus paikalle pikaisesti..
    Last edited by BBBimmer; 14-05-2012, 12:02.
    Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
    Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
    Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


    ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Originally posted by BBBimmer View Post
    elikkäs tuossa selvitin mikä perä omassa e34 touring automaatti m60b30:ssä on. kaikki (poskilaakeri, vetarit, kardaani) 6 pultilla kiinni eli typ188 perä. minkä välityksinen perä tuollaiseen kannattaa hommata?
    ja ilmeisesti sama perä kuin e30:ssä jos takakannen vaihtaa:think (edit löydetty alkuperäinen 3.15 välityksellä) n.100km/h vauhtia n.1900rmp

    Mites meneekö tuollainen 3.46 välityksellä oleva perä liian tiheeksi? laskeskelin että kierroksis tulis 100km/h 2100rmp noin.

    Kiitos nopeasta vastauksesta alkaa entinen perä sanoon sopimuksen irti niin pitää saada uus paikalle pikaisesti..
    Eikös siellä ole alkujaan 3,23:1-välityksellä oleva perä? Tuo 3,15:1 on hiukan harvempi, mutta toiminee silläkin. E30:n perä ei mene tuohon, kun sulla on ns. kehtomallin perä, vaikka sisuskalut toki ovatkin samat---> TYP 188, mutta kuoret ihan erilaiset.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • r.w.
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2510
      • Länsirannikko

      #3
      Ei riitä takakannen vaihto, kuoret on erilaiset. Touringin vakiovälitys pitäisi olla 3.23.

      edit: Myöhästyin.
      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

      Comment

      • BBBimmer
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 476
        • Nivala

        #4
        aivan. tuolta katsoin vain että olisi 3.15 automaatissa? http://www.e34.de/e34/difftabelle.htm tosin lukee tuossa vieressä tuo t eli touring ja eikös tossa alla sit lue huonolla saksalla suomennettuna että sedanis/touringissa automaatissa sama jos ei toisin mainita..

        Ja tosiaan tarjolla olisi tuollainen 3.46 perä
        Last edited by BBBimmer; 14-05-2012, 00:09.
        Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
        Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
        Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


        ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,

        Comment

        • r.w.
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2510
          • Länsirannikko

          #5
          Originally posted by BBBimmer View Post
          aivan. tuolta katsoin vain että olisi 3.15 automaatissa? http://www.e34.de/e34/difftabelle.htm tosin lukee tuossa vieressä tuo t eli touring,

          Ja tosiaan tarjolla olisi tuollainen 3.46 perä
          Mistä se 3.46 on peräisin? Ylipitkä vakiovälitys ei oikein toimi yhteen b30:n olemattoman laihan alaväännön kanssa, siinä mielessä tuo on toimivampi. Omaani teen 3.23:n tilalle 3.64-lukkoperää ja odotan lopputulokselta suuria.
          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

          Comment

          • BBBimmer
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 476
            • Nivala

            #6
            Originally posted by r.w. View Post
            Mistä se 3.46 on peräisin? Ylipitkä vakiovälitys ei oikein toimi yhteen b30:n olemattoman laihan alaväännön kanssa, siinä mielessä tuo on toimivampi. Omaani teen 3.23:n tilalle 3.64-lukkoperää ja odotan lopputulokselta suuria.
            ei tietoa vielä mistä bemusta on. aamulla laitan viestiä perää tarjonneelle
            Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
            Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
            Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


            ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,

            Comment

            • Olpppae
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 193
              • ii

              #7
              Mikäs välitys on e34 535 vakiona? Ku nyt olis typ210 lukkoperä myynnissä niin meinasin vaa että käykö toi ees siihen :o Mitäs mieltä olette välityksestä kun se olis 3,45

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16422
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Olpppae View Post
                Mikäs välitys on e34 535 vakiona? Ku nyt olis typ210 lukkoperä myynnissä niin meinasin vaa että käykö toi ees siihen :o Mitäs mieltä olette välityksestä kun se olis 3,45
                http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ar_axle_drive/ Fanssia voi itsekkin selata, ei se vaikeaa ole...

                Comment

                • puari
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2012
                  • 41
                  • seinäjoki

                  #9
                  tuolta löytyy kans kaikenmoista tietoa.

                  Car Specs Database of hundreds of thousands cars with detailed specifications, technical data and performance data. ProfessCars simulation of car accelerations in road conditions. For each car info on top speed, acceleration times 0-60 mph, 0-100 km/h, 1/4-mile times, detailed photo.

                  Comment

                  • TeemuT
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 329
                    • Muhos

                    #10
                    Kysympä nyt kun liittyy kuitenkin otsikon aiheeseen jotenkin

                    Onko joku kartalla onko E36 mallisessa type 188 2.93 kotelo sama kuin muissakin (E36) sarjan perissä välitykse yli 3.00.

                    Kysyn siksi että tietäisin sopiiko E34 525 3.73 välitys suoraan tuohon koteloon vai ei(pinjoni ratas on 7mm paksumpi tässä 2.93 välityksessä kuin muissa 3.0-> välityksissä se on selvinnyt)

                    Selviäähän se kokeilemalla mutta kaikkea ei jaksaisi ensi levittää lattialle ja sitten vasta huomata...nyt vielä ehtisi ostaa 3.00-> perän kotelon ja tehdä swappi+lukko siihen ja nostaa sitten paikalle.
                    -TT-
                    F30 320d

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16422
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by TeemuT View Post
                      Kysympä nyt kun liittyy kuitenkin otsikon aiheeseen jotenkin

                      Onko joku kartalla onko E36 mallisessa type 188 2.93 kotelo sama kuin muissakin (E36) sarjan perissä välitykse yli 3.00.

                      Kysyn siksi että tietäisin sopiiko E34 525 3.73 välitys suoraan tuohon koteloon vai ei(pinjoni ratas on 7mm paksumpi tässä 2.93 välityksessä kuin muissa 3.0-> välityksissä se on selvinnyt)

                      Selviäähän se kokeilemalla mutta kaikkea ei jaksaisi ensi levittää lattialle ja sitten vasta huomata...nyt vielä ehtisi ostaa 3.00-> perän kotelon ja tehdä swappi+lukko siihen ja nostaa sitten paikalle.
                      Eikös perän kuoret ole samat ja tasauspyörästön kotelo eri tässä tapauksessa, siis 2.93 vs. tiheämmät :think

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎