Announcement

Collapse
No announcement yet.

Typ168 ja Typ188 perän erot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nKg
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 115
    • vantaa

    Typ168 ja Typ188 perän erot?

    Eli "ongelma" olisi tämänlainen:
    Itselläni on e21 Typ188 perä (vetarin kiinnitys 6 pultilla) ja olisi tarjolla 168 lukkoperä 188 takakannella. Onko mitenkään mahdollista ilman uusia vetareita ostamatta saada tuo 168 murikka autooni kiinni?
    Mahtaako tuon 168 sisuskalut lukkoyksiköineen saada kasattua 188 kuoriin?

    Kiitos jo etukäteen
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #2
    E21:ssä typ168 perä. Tuo 168/188 kopalla kuulostaa e30 kamalta eli ei istu E21 takapalkkiin ilman "pikku" jumppaa.
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • nKg
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 115
      • vantaa

      #3
      Originally posted by Tzeimi View Post
      E21:ssä typ168 perä. Tuo 168/188 kopalla kuulostaa e30 kamalta eli ei istu E21 takapalkkiin ilman "pikku" jumppaa.
      Onko 168 perää saanut sitten eri vetareiden kiinnityksillä? Minulla kun on kuudella pultilla vetari kiinni perässä ja tuossa "uudessa" murikassa vetarit tulee kiinni neljällä?

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        Originally posted by nKg View Post
        Onko 168 perää saanut sitten eri vetareiden kiinnityksillä? Minulla kun on kuudella pultilla vetari kiinni perässä ja tuossa "uudessa" murikassa vetarit tulee kiinni neljällä?
        Ei se vetari ole millään pulteilla kiinni perässä. Perän sivuposket ovat kiinni vanhemmissa E21:siisä neljällä pultilla ja uudemmissa 6:lla pultilla.
        Jos sivuposket on 4:llä pultilla, silloin vetareiden pultit ovat 8mm. Jos sivuposket ovat 6:lla pultilla, silloin vetareiden pultit ovat 10mm.
        Tämä tarkoittaa sitä, että jos haluat tuon "uuden" murikan autoosi, joudut myös vaihtamaan vetarit, tai ainakin vetareiden sisemmät nivelet, joissa on 8mm:n pultinreijät.
        Miksi et hankkisi autoosi uutta perää, jossa sivuposket on 6:lla pultilla, niin asentaminenkin on "bolt on".
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • nKg
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 115
          • vantaa

          #5
          Originally posted by T3 View Post
          Ei se vetari ole millään pulteilla kiinni perässä. Perän sivuposket ovat kiinni vanhemmissa E21:siisä neljällä pultilla ja uudemmissa 6:lla pultilla.
          Jos sivuposket on 4:llä pultilla, silloin vetareiden pultit ovat 8mm. Jos sivuposket ovat 6:lla pultilla, silloin vetareiden pultit ovat 10mm.
          Tämä tarkoittaa sitä, että jos haluat tuon "uuden" murikan autoosi, joudut myös vaihtamaan vetarit, tai ainakin vetareiden sisemmät nivelet, joissa on 8mm:n pultinreijät.
          Miksi et hankkisi autoosi uutta perää, jossa sivuposket on 6:lla pultilla, niin asentaminenkin on "bolt on".

          No nyt selvensi jo paljon!

          Lähinnä siksi tämä kysymys, koska tuo uusi murikka maksaisi sen 200€ uusilla lukkokilkkeillä, kun taas bolt-on murikat ovat lähtöhinnoiltaan sen 400€. Eli ihan budjettikysymyksestä on kyse.

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            Originally posted by nKg View Post
            No nyt selvensi jo paljon!

            Lähinnä siksi tämä kysymys, koska tuo uusi murikka maksaisi sen 200€ uusilla lukkokilkkeillä, kun taas bolt-on murikat ovat lähtöhinnoiltaan sen 400€. Eli ihan budjettikysymyksestä on kyse.
            Lisäselvityksenä vielä; Perässä, jossa on alkujaan 8mm:n pulteilla vetarit kiinni, niin myös siellä vanteen päässä on 8mm:n pultit vetareissa. Lisäksi 8mm:n vetarinpulteilla oleva perä on hieman kapeampi (vetarin laipoista mitattuna), kuin 10mm:n pulteilla oleva. Sekin kannattaa ottaa huomioon asennusta tehtäessä.

            Eihän tuo hinta ole ollenkaan paha, varsinkaan, jos perä on kunnossa ja siellä on uudet kilkkeet.
            Pientä jumppaa se vaatii, mutta niistä selviää. Noiden kahden perän sisään menevät vetareiden laipat eivät ole suoraan vaihtokelpoisia keskenään, eli sekin vaatii pientä hommaa.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • nKg
              Bimmer Rookie
              • Apr 2010
              • 115
              • vantaa

              #7
              Originally posted by T3 View Post
              Lisäselvityksenä vielä; Perässä, jossa on alkujaan 8mm:n pulteilla vetarit kiinni, niin myös siellä vanteen päässä on 8mm:n pultit vetareissa. Lisäksi 8mm:n vetarinpulteilla oleva perä on hieman kapeampi (vetarin laipoista mitattuna), kuin 10mm:n pulteilla oleva. Sekin kannattaa ottaa huomioon asennusta tehtäessä.

              Eihän tuo hinta ole ollenkaan paha, varsinkaan, jos perä on kunnossa ja siellä on uudet kilkkeet.
              Pientä jumppaa se vaatii, mutta niistä selviää. Noiden kahden perän sisään menevät vetareiden laipat eivät ole suoraan vaihtokelpoisia keskenään, eli sekin vaatii pientä hommaa.
              Ja ilmeisesti sisuskalujen vaihto ei onnistu keskenään?
              Tästähän nyt soppa syntyi

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2067
                • Banshee - Jyväskylä

                #8
                Jos vaan vaihtas niihin vetareihin noi 8 mm pulteilla olevat sisänivelet, leveyseron verran shimmiä väliin ja päivä pulkassa?
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #9
                  Originally posted by Tzeimi View Post
                  Jos vaan vaihtas niihin vetareihin noi 8 mm pulteilla olevat sisänivelet, leveyseron verran shimmiä väliin ja päivä pulkassa?
                  Juuri noin, ellei alkuperäisen kysymyksen esittäjän uusi perä ole lähtöisin E30:stä. Sehän ei sitten mene kaksykkösen apurunkoon ilman suuria muutoksia.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • nKg
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2010
                    • 115
                    • vantaa

                    #10
                    Originally posted by T3 View Post
                    Juuri noin, ellei alkuperäisen kysymyksen esittäjän uusi perä ole lähtöisin E30:stä. Sehän ei sitten mene kaksykkösen apurunkoon ilman suuria muutoksia.
                    No niimpä niin. Ainakin projekti mistä tuo perä olisi on pre-facelift e30.. Tiedä sitten perän alkuperästä. Noh.. Sovittamallahan tuo selviää!

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Originally posted by nKg View Post
                      No niimpä niin. Ainakin projekti mistä tuo perä olisi on pre-facelift e30.. Tiedä sitten perän alkuperästä. Noh.. Sovittamallahan tuo selviää!
                      Unohda koko juttu. E30:n pre-facelift ja facelift perissä ei ole eroja, vain TYP 168 ja 188 perissä on. E21:n perä on sitten kiinnitykseltään ihan erilainen, joten E30:n kumpikaan perä ei mene ilman radikaaleja muutoksia E21:een.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • nKg
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2010
                        • 115
                        • vantaa

                        #12
                        Originally posted by T3 View Post
                        Unohda koko juttu. E30:n pre-facelift ja facelift perissä ei ole eroja, vain TYP 168 ja 188 perissä on. E21:n perä on sitten kiinnitykseltään ihan erilainen, joten E30:n kumpikaan perä ei mene ilman radikaaleja muutoksia E21:een.
                        No tuon suorempaa sitä ei enää voi sanoa. Ei muuta kun kättä taskuun ja iloista ilmettä! Jotain tuon kemppiperän tilalle pitää kyllä löytää..

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎