Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kukaan penkittänyt vakio-M50B25-myllyä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    #16
    ????

    mutta todettakoon, että E36 malleissa vääntö säilyy 245 Nm:nä, mutta E34 malleissa vääntö nousee M50B25TU:n myötä 250 Nm:iin. Johtuu ilmeisesti kestävämmästä vaihdelaatikosta.
    Mistäs tommosen löysit? Ei oo kyllä meikäläisen silmiin osunu vaikka oon noita käppyröitä aika paljon koittanut tsiikata. Onko ihan ohjekirjaan painettu? Oishan tuo ihan jännä juttu, kun sitten olisivat taas M52 ja M54 moottoreissa "tiputtaneet" väännön 245:een...

    Comment

    • Masinol
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 988
      • "Turku"

      #17
      Re: ????

      Originally posted by Wackot
      mutta todettakoon, että E36 malleissa vääntö säilyy 245 Nm:nä, mutta E34 malleissa vääntö nousee M50B25TU:n myötä 250 Nm:iin. Johtuu ilmeisesti kestävämmästä vaihdelaatikosta.
      Mistäs tommosen löysit? Ei oo kyllä meikäläisen silmiin osunu vaikka oon noita käppyröitä aika paljon koittanut tsiikata. Onko ihan ohjekirjaan painettu? Oishan tuo ihan jännä juttu, kun sitten olisivat taas M52 ja M54 moottoreissa "tiputtaneet" väännön 245:een...

      Juu eikä se voimansiirto varmaan 5Nm kuole Ja eikös niissä suurinpiirtein samat laatikot ole?
      Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

      Comment

      • Ai
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 92
        • Kurikka

        #18
        Alkaa mennä tuon puolelle, mutta jatketaan vääntämistä väännöistä. Tuossa faktatietoa epäileville E36:sen omistajille. Tuo vaihdelaatikon kestävyys oli vain arvaus, sillä en keksi mitään muuta järkevää syytä rajoittaa vääntöjä E36:seen.
        320dA -04
        _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
        523i -97
        320dA touring -03
        530dA touring -03
        528iA touring -97
        525dA touring -01
        525tds touring -93
        525i -95
        520iA -89
        316i -89
        316 -84

        Comment

        • Ai
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 92
          • Kurikka

          #19
          Lukekaa tuosta eka kuvasta alimmainen kappale. Sori heikohko kuvanlaatu, mutta ei ole tarkoituksenmukaista kuormittaa palvelinta liikaa liian isoilla kuvilla. Noissa käppyröissä tuo yhtenäinen viiva on M50B25:n ja tuo katkoviiva on M50B25TU:n teho-/vääntökäyrä.
          320dA -04
          _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
          523i -97
          320dA touring -03
          530dA touring -03
          528iA touring -97
          525dA touring -01
          525tds touring -93
          525i -95
          520iA -89
          316i -89
          316 -84

          Comment

          • Calypsocoupe
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 2932
            • EFNU

            #20
            Veikkaisin että ero voisi tulla erilaisesta pakoputkistosta, vitosessa on pidempi -> eri resonanssitaajuudet. ETK ei taida tuntea ECU:n softia?
            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

            Comment

            • Sami
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1332
              • Kajaani

              #21
              Originally posted by Calypsocoupe
              Veikkaisin että ero voisi tulla erilaisesta pakoputkistosta, vitosessa on pidempi -> eri resonanssitaajuudet. ETK ei taida tuntea ECU:n softia?
              525:n boxin kun laittaa 325:een niin 80-120 km/h taittuu 1 sekuntia nopeammin kun 325 boxilla...vääntää hieman alempaa paremmin ja se tuntuukin jonkun verran...Mitattu hienolla sekunti käsikellolla ero eli ei oo tarkka mutta sen verran kuitenkin että eron huomaa....

              Comment

              • Jaksu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 753
                • Kempele

                #22
                Originally posted by Sami
                Originally posted by Calypsocoupe
                Veikkaisin että ero voisi tulla erilaisesta pakoputkistosta, vitosessa on pidempi -> eri resonanssitaajuudet. ETK ei taida tuntea ECU:n softia?
                525:n boxin kun laittaa 325:een niin 80-120 km/h taittuu 1 sekuntia nopeammin kun 325 boxilla...vääntää hieman alempaa paremmin ja se tuntuukin jonkun verran...Mitattu hienolla sekunti käsikellolla ero eli ei oo tarkka mutta sen verran kuitenkin että eron huomaa....
                Eikö tästä voi vetää sen johtopäätöksen, että teholastulla saadaan parannuksia aikaiseksi?
                xdrive

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎