Mulla oli kanssa öljyä jäähdytinnesteen seassa, pahvi oli sökö. Korjaamolla huuhtelivat rempan yhteydessä jäähdytysjärjestelmän jollain tuohon tarkoitukseen valmistetulla Forten litkulla, maksoi 22 euroa / pullo. Hyvin huuhteli systeemin koska nyt kuukautta myöhemmin ei ole tipan tippaa öljy jäämiä järjestelmässä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Öljyä jäähdytysnesteessä
Collapse
X
-
Viitaten edelläkirjoitettuun, suosittelisin (kansipahvi)remontin päätteeksi suorittamaan ylimääräisen jäähdytysjärjestelmän huuhtelun käyttäen jotain jäähyjärjestelmän puhdistamiseen tarkoitettua tököttiä esim. Valvolinen Radiator Flush:ia tai Forten tököttejä..
Kyllä se siitä selkenee ja pääset vielä ajelemaan auringonlaskuun katsellen BMW:n logoa ratissa riisseliturbiinin suhistessa taustalla
Comment
-
-
Auto E38 740D -99. Ensin ongelmia öljynpaineen kanssa. Sitten kun ajoivat korjaamolla autolla enemmän niin öljyä meni jäähdytysnesteen sekaan. Kannet ovat kunnossa. Missä vika?Heassi
F11 530xdA
G31 520dA
ent:
E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA
Comment
-
-
Originally posted by VNT View PostTäytyy alkaa tänään purkamaan kantta :(
Ei se öljy sinne jäähdytysjärjestelmään ilman syytä mene :(
Voisin vielä ymmärtää jos joku olisi vahingossa kaatanut uutta öljyä paisuntasäliöön, mutta koska öljy on pikimustaa niin se on käytettyä moottoriöljyä ja sitä tuskin kukaan on sinne kaatanut.
juuri tästä on kokemusta kun kaverin kanssa oltiin tekemässä hänen e30 remppaa jossa oli termarin vaihtoa yms no kaverilla kun oli peukalo keskellä kämmentä niin minä vähän opastin ja autoin siinä no vaihdettiin öljyt ja kaveri laski vanhat öljyt osittain tyhjään jäähdytysneste kanisteriin ja kun oltiin saatu öljyt vaihdettua niin minulla meni kaljan ottamisen puolelle ja kun päästiin ulos kaiken rempan jälkeen kello oli jo aika paljon ja istuin jo melko tyytyväisenä vänkärin penkillä no sitten kaveri alkoi käyttämään konetta pihalla lämpimäksi ja alkoi lisäämään kaikessa hämäryydessä "jäähdytysnestettä" siinäpä sitä sitten oltiinHitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
Comment
-
-
Originally posted by Ryytmani View Postitellä varmaan kasn kansipahvi sökönä. Paisuntasäiliössä on ruskeaa monjää.
Minkä hintanen urakka? Oulun wetterillä sanoivat heti kättelyssä, että hyvä jos 3000e riittääF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Ryytmani View Postitellä varmaan kasn kansipahvi sökönä. Paisuntasäiliössä on ruskeaa monjää.
Minkä hintanen urakka? Oulun wetterillä sanoivat heti kättelyssä, että hyvä jos 3000e riittää
Riippuen autosta, kunnosta, halusta, moottorista jne, että vaihtaisinko itse vaiko en.. Itse harrastus mielessä tilaisin uuden/uudet pahvit ja jotain muuta härpäkettä ja vaihtaisin itse osat.. Tietty jokainen tekee kuten itse haluaaE90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment
-
-
Originally posted by SushiX View PostJa kansipahvi on mennyt mistä koneesta?
Riippuen autosta, kunnosta, halusta, moottorista jne, että vaihtaisinko itse vaiko en.. Itse harrastus mielessä tilaisin uuden/uudet pahvit ja jotain muuta härpäkettä ja vaihtaisin itse osat.. Tietty jokainen tekee kuten itse haluaa
Vaihtaisin toki itse jos osaisin, ja olisi tilat. Jos joku osaava kaveri haluaa tuon rempan tehdä, niin maksan kyllä :think Wetterin mukaan, itse purkutöihin menee täysi työpäivä. Kannen työstö ulkopuolisella pajalla toinen päivä, ja kasaus kolmannen päivän. Edellyttäen että osat löytyy hyllystä
Neuvokaa nyt hemmetissä hädässä olevaa
Comment
-
-
Kysy nyt ihmeessä jostain muualtakin kun Wetteriltä.
Kova on veloitus vaikka 16 h sulta velottaisikin.
Vaikka olisi 100 eur/h niin 16x100 = 1600 eur.
Kannen oikaisu/tarkastus max 100 euroa.
Ja jos joku tuohon vielä onnistuu osia uusimaan 1300 eurolla niin voi päivää...
Tietysti vähän riippu paljonko autollasi on ajettu, että mitä kaikkea kannattaa uusia varmuudeksi samalla.
Comment
-
-
300tkm lasissa.
Kysäisinkin jo kilpailevalta korjaamolta. Siellä homma hoituu kuulemma hieman yli 2000e ! On siinä tonni eroa.
Toisaalta, vika voi kuulemma olla myös öljynlauhduttimessa, josta joku tiiviste voi vuotaa. Uuden tiivisteen hinta ei montaa euroa ole, joten toivotaan että vika on tuossa.
Comment
-
-
Vuotaako oikeasti
Sitäkin on joskus näkynyt, että öljyä on kaadettu väärästä reiästä hmm. hieman osaamattoman käyttäjän toimesta. Kannattaa tsekata, onko vikaa oikeasti.
Ihan konetiskiaineellakin on tullut noita puhdistettua. Toki kannattaa huuhtoa kunnolla pois.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
-
HUH!
Ei ollu kansi paskana, vaan automaattilaatikon öljynlauhdutin. Vuoti sekä jähytykseen öljyä, että laatikkoon jäähdytysnestettä. Touhutonni menee silti, mutta eipä ainakaan kolmea, kuten aluksi varoiteltiin
Tiedoksi muillekin, että jos jäähdytysnesteessä oleva öljy on ruskeaa, niin syy voi ennemminkin olla tuossa lauhduttimessa eikä kannessa. Musta öljy voi taas kertoa kansipahvin rikkoutumisesta.
Comment
-
Comment