Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljyä jäähdytysnesteessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 815
    • www.e30m3.fi

    #16
    Mulla oli kanssa öljyä jäähdytinnesteen seassa, pahvi oli sökö. Korjaamolla huuhtelivat rempan yhteydessä jäähdytysjärjestelmän jollain tuohon tarkoitukseen valmistetulla Forten litkulla, maksoi 22 euroa / pullo. Hyvin huuhteli systeemin koska nyt kuukautta myöhemmin ei ole tipan tippaa öljy jäämiä järjestelmässä.
    Die beste fahrt mit hosen an, BMW

    Comment

    • Damien83
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 527
      • Seinäjoki

      #17
      Viitaten edelläkirjoitettuun, suosittelisin (kansipahvi)remontin päätteeksi suorittamaan ylimääräisen jäähdytysjärjestelmän huuhtelun käyttäen jotain jäähyjärjestelmän puhdistamiseen tarkoitettua tököttiä esim. Valvolinen Radiator Flush:ia tai Forten tököttejä..

      Kyllä se siitä selkenee ja pääset vielä ajelemaan auringonlaskuun katsellen BMW:n logoa ratissa riisseliturbiinin suhistessa taustalla

      Comment

      • hawkki
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 458
        • Vuosaari

        #18
        Onko tämä taas semmoinen tapaus että "paskan möivät" vai johtuuko omasta kaasujalan asennosta?

        Harmittavaahan tuommoinen on. Toivottavasti ei oo pahemmin käynnyt.

        Comment

        • heassi
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 285
          • Stadi

          #19
          Auto E38 740D -99. Ensin ongelmia öljynpaineen kanssa. Sitten kun ajoivat korjaamolla autolla enemmän niin öljyä meni jäähdytysnesteen sekaan. Kannet ovat kunnossa. Missä vika?
          Heassi

          F11 530xdA
          G31 520dA

          ent:
          E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

          Comment

          • alaska
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 595
            • PKS

            #20
            Originally posted by VNT View Post
            Täytyy alkaa tänään purkamaan kantta :(

            Ei se öljy sinne jäähdytysjärjestelmään ilman syytä mene :(
            Voisin vielä ymmärtää jos joku olisi vahingossa kaatanut uutta öljyä paisuntasäliöön, mutta koska öljy on pikimustaa niin se on käytettyä moottoriöljyä ja sitä tuskin kukaan on sinne kaatanut.

            juuri tästä on kokemusta kun kaverin kanssa oltiin tekemässä hänen e30 remppaa jossa oli termarin vaihtoa yms no kaverilla kun oli peukalo keskellä kämmentä niin minä vähän opastin ja autoin siinä no vaihdettiin öljyt ja kaveri laski vanhat öljyt osittain tyhjään jäähdytysneste kanisteriin ja kun oltiin saatu öljyt vaihdettua niin minulla meni kaljan ottamisen puolelle ja kun päästiin ulos kaiken rempan jälkeen kello oli jo aika paljon ja istuin jo melko tyytyväisenä vänkärin penkillä no sitten kaveri alkoi käyttämään konetta pihalla lämpimäksi ja alkoi lisäämään kaikessa hämäryydessä "jäähdytysnestettä" siinäpä sitä sitten oltiin
            Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

            Comment

            • Ryytmani
              Newbiemmer
              • Jun 2012
              • 4
              • OULU

              #21
              itellä varmaan kasn kansipahvi sökönä. Paisuntasäiliössä on ruskeaa monjää.

              Minkä hintanen urakka? Oulun wetterillä sanoivat heti kättelyssä, että hyvä jos 3000e riittää

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                #22
                Originally posted by Ryytmani View Post
                itellä varmaan kasn kansipahvi sökönä. Paisuntasäiliössä on ruskeaa monjää.

                Minkä hintanen urakka? Oulun wetterillä sanoivat heti kättelyssä, että hyvä jos 3000e riittää
                eihän nuo tojotan koneet purkaamolla paljoa maksa että kannattaako ees korjata? :think
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • SushiX
                  BTCF Member
                  • Apr 2008
                  • 2100
                  • ǝɓuᴉʌʎH

                  #23
                  Originally posted by Ryytmani View Post
                  itellä varmaan kasn kansipahvi sökönä. Paisuntasäiliössä on ruskeaa monjää.

                  Minkä hintanen urakka? Oulun wetterillä sanoivat heti kättelyssä, että hyvä jos 3000e riittää
                  Ja kansipahvi on mennyt mistä koneesta?

                  Riippuen autosta, kunnosta, halusta, moottorista jne, että vaihtaisinko itse vaiko en.. Itse harrastus mielessä tilaisin uuden/uudet pahvit ja jotain muuta härpäkettä ja vaihtaisin itse osat.. Tietty jokainen tekee kuten itse haluaa
                  E90 07 335D
                  Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                  Comment

                  • Ryytmani
                    Newbiemmer
                    • Jun 2012
                    • 4
                    • OULU

                    #24
                    Originally posted by SushiX View Post
                    Ja kansipahvi on mennyt mistä koneesta?

                    Riippuen autosta, kunnosta, halusta, moottorista jne, että vaihtaisinko itse vaiko en.. Itse harrastus mielessä tilaisin uuden/uudet pahvit ja jotain muuta härpäkettä ja vaihtaisin itse osat.. Tietty jokainen tekee kuten itse haluaa
                    auto on BMW e61 530dA, kone M57N
                    Vaihtaisin toki itse jos osaisin, ja olisi tilat. Jos joku osaava kaveri haluaa tuon rempan tehdä, niin maksan kyllä :think Wetterin mukaan, itse purkutöihin menee täysi työpäivä. Kannen työstö ulkopuolisella pajalla toinen päivä, ja kasaus kolmannen päivän. Edellyttäen että osat löytyy hyllystä

                    Neuvokaa nyt hemmetissä hädässä olevaa

                    Comment

                    • Gustaff
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 132

                      #25
                      Kysy nyt ihmeessä jostain muualtakin kun Wetteriltä.
                      Kova on veloitus vaikka 16 h sulta velottaisikin.
                      Vaikka olisi 100 eur/h niin 16x100 = 1600 eur.
                      Kannen oikaisu/tarkastus max 100 euroa.
                      Ja jos joku tuohon vielä onnistuu osia uusimaan 1300 eurolla niin voi päivää...
                      Tietysti vähän riippu paljonko autollasi on ajettu, että mitä kaikkea kannattaa uusia varmuudeksi samalla.

                      Comment

                      • Ryytmani
                        Newbiemmer
                        • Jun 2012
                        • 4
                        • OULU

                        #26
                        300tkm lasissa.

                        Kysäisinkin jo kilpailevalta korjaamolta. Siellä homma hoituu kuulemma hieman yli 2000e ! On siinä tonni eroa.

                        Toisaalta, vika voi kuulemma olla myös öljynlauhduttimessa, josta joku tiiviste voi vuotaa. Uuden tiivisteen hinta ei montaa euroa ole, joten toivotaan että vika on tuossa.

                        Comment

                        • jaskap
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 527
                          • Finland Rovaniemi

                          #27
                          Vuotaako oikeasti

                          Sitäkin on joskus näkynyt, että öljyä on kaadettu väärästä reiästä hmm. hieman osaamattoman käyttäjän toimesta. Kannattaa tsekata, onko vikaa oikeasti.

                          Ihan konetiskiaineellakin on tullut noita puhdistettua. Toki kannattaa huuhtoa kunnolla pois.
                          e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                          e32 750 iA -88 DoubleSex.
                          Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                          Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                          e32 735 1/18
                          e34 M5 1/18
                          e24 635 Csi 1/18
                          e9 3.0 CSi 1/18
                          e31 850 Csi

                          Comment

                          • Ryytmani
                            Newbiemmer
                            • Jun 2012
                            • 4
                            • OULU

                            #28
                            HUH!

                            Ei ollu kansi paskana, vaan automaattilaatikon öljynlauhdutin. Vuoti sekä jähytykseen öljyä, että laatikkoon jäähdytysnestettä. Touhutonni menee silti, mutta eipä ainakaan kolmea, kuten aluksi varoiteltiin

                            Tiedoksi muillekin, että jos jäähdytysnesteessä oleva öljy on ruskeaa, niin syy voi ennemminkin olla tuossa lauhduttimessa eikä kannessa. Musta öljy voi taas kertoa kansipahvin rikkoutumisesta.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎