Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10B18 virkistäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #16
    Originally posted by Vilikki View Post
    toimii varmaan tuo yksirivinenkin, eihän monessa muussakaan moottorissa ole sen kummempaa
    Ihan sama oletus on mullakin. Kysyinkin nimenomaan kokemuksia kun itsellä ei ole. Jos kone kiertää vaikka 10% korkeammalle ja venttiileitä paukutellaan jäykempää jousta vastaan isommin auki niin ketjun rasitus kasvaa aika paljon. Siksi kysymykseni. Toisaalta, kun tuplaketjua ei tarvii niin ompahan sekin inertia pois moottorista.

    Originally posted by Eepo View Post
    eikun m10 kansipahvin kanssa koneistamoon ja "1 kappale tälläisiä, kiitos" ei luulis monta kymppiä maksavan
    Täytyypä melkein kysäistä. Jos jollain olisi sattunut olemaan valmis niin olis lainannut. Halvempi=halvempi

    Aattelin että ei tuosta haittaakaan liene jos lohkon porauttaisi levyn kanssa ja kytkinkoppa momenttiin vedettynä. Ajattelinpa sellaistakin, että mahtaisiko tuosta olla mitään apuja uuden lohkon kanssa toimiessa jos stressiporaa lohkon. Kannenpultin kierteistähän ne tykkää halkeilla?
    Last edited by petrolhead; 24-06-2012, 09:42.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16457
      • Asikkala

      #17
      Originally posted by petrolhead View Post
      Kannenpultin kierteistähän ne tykkää halkeilla?
      M10-lohkot ? Eeeii, tai en ole mitenkään varma mutta en muista kuulleeni asiasta, puhumattakaan että olisin nähnyt...

      Comment

      • Vilikki
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 6309
        • Raahe

        #18
        Originally posted by jr66 View Post
        M10-lohkot ? Eeeii, tai en ole mitenkään varma mutta en muista kuulleeni asiasta, puhumattakaan että olisin nähnyt...
        m10:ssä ja m30:ssä on kyllä tätä tavattu, usein syynä öljy/vesipaska kannenpultin reijässä. ei harvinaista, mutta ei hirmu yleistäkään
        BMW e36 316i Turbo Compact

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #19
          Joskus tosi kauan sitten tuli vahingossa paskarreltua ihan kivasti kulkeva m10 kone. Alakerta oli pattimännillä oleva 1.8 ja siihen päälle laitettiin tasalakisille männille tarkoitettu kansi. Kannesta piti ihan vähän jyrsiä tavaraa pois, että se meni noiden mäntien kanssa paikoilleen. Saattoi olla, että kansi oli niillä isommilla kanavilla. En muista enää. Se irroitettiin jostain vanhasta automaatti e21:stä. Kylkee tuli pari dellortoja ja pakosarjana oli vakio pakosarja joka jatkui vimpalta kollektorilta 2" kokoisena putkena. Nokka oli 318i M10 koneesta. Kaasareita ei sen kummemmin koskaan edes säädetty. Ne otettiin sellaisenaan volvon B20 koneen kyljestä.

          Ennen remppaa auto kulki about 155km/h. Uudella setupilla mentiin 205km/h. 4V laatikko rajoitti kulkua aika paljon. Kiersi mittarin tappiin asti ja kulki tosi iloisesti. Muutos oli ihan älytön. Tuolla paketilla E21 poltti kumppaa tosi iloisesti vielä kakkosella ja metsäänhän se sitten rysäytettiin jossain kohtaa. Kulkupuolesta on jäänyt kivat muistot. Se oli mun eka auto, jonka oston seurauksena jouduin opettelemaan hitsaamisen ja monet muut vanhan bemarin liikuttelun mahdollistavat korjaukset

          Comment

          • V W
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 335
            • Salo

            #20
            Ei kai noissa m10 vakionokissa oo eroa kuin jakajan rattaassa...
            Ford 4500 :think Nuffield
            Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

            Kawasaki ZX-12R
            Borat

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              #21
              En nyt enää oikein muista tuota nokka asiaa, mutta oli tuossa paikalle laitetussa nokassa eroa. Nostoa oli enemmän kuin 315 nokassa. Pikkasen on vaan aikaa vierähtänyt noista päivistä, joten ei oo ihan tarkkaa muistikuvaa.

              Comment

              • Miikka
                Newbiemmer
                • May 2005
                • 12
                • Lohja

                #22
                Harrastelua. M10 e30 1,8i

                Nyt olisi aika aloittaa laittamaan vanha pellolla seissyt laite taas kuntoon. Jäi jokunen vuosi sitten "turhaksi" ja seissyt pellon kulmassa ainakin 6 vuotta. Silloin tällöin käynnistelty että pelittää. Tarkoitus olisi laitaa kyseiseen laiteeseen alkajaisiksi 2.0l koneen kampiakseli (ostoilmoitus laitettu). Kuntona mielellään suoraan paikalle ja ajoon. Maksetaan rahalla toki.

                Kaikki vinkit ja huomioon otettavat seikat tervettuleita apuja. Käsittääkseni voi laittaa suoraan omilla kiertokangilla ja männillä jolloin puristus nousee ja iskun pituus kasvaa. Ei pitäisi ottaa ventiileihin. Sytytksen säätäminen onkin sitten kiva homma. Olisiko vinkkejä jollakulla tuohon. Keretty vaihtamaan aikoinaan 3,5 barin
                bensan paineen säädin.

                No jos vaikka eka sais auton nosturille ja tutkisi onko mätä vaurioita ja kuinka pahoja. Jonka jälkeen sisätilalle muodostunut home tarttis saada pois. Ekana imurointi ja sitten liikkeen tekemä sisäpesu, toivottavasti riittää.

                Comment

                • basso72
                  BTCF Member
                  • Dec 2004
                  • 1837
                  • Ylä-Pinsiö

                  #23
                  Originally posted by Miikka View Post
                  Käsittääkseni voi laittaa suoraan omilla kiertokangilla ja männillä jolloin puristus nousee ja iskun pituus kasvaa. Ei pitäisi ottaa ventiileihin.
                  Saattaa käsitys vielä muuttua,kun kokeilet. Käsittääkseni..

                  Last edited by basso72; 01-09-2012, 23:18.
                  sigpic
                  Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                  320i -77

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #24
                    Originally posted by Miikka View Post
                    Nyt olisi aika aloittaa laittamaan vanha pellolla seissyt laite taas kuntoon. Jäi jokunen vuosi sitten "turhaksi" ja seissyt pellon kulmassa ainakin 6 vuotta. Silloin tällöin käynnistelty että pelittää. Tarkoitus olisi laitaa kyseiseen laiteeseen alkajaisiksi 2.0l koneen kampiakseli (ostoilmoitus laitettu). Kuntona mielellään suoraan paikalle ja ajoon. Maksetaan rahalla toki.

                    Kaikki vinkit ja huomioon otettavat seikat tervettuleita apuja. Käsittääkseni voi laittaa suoraan omilla kiertokangilla ja männillä jolloin puristus nousee ja iskun pituus kasvaa. Ei pitäisi ottaa ventiileihin. Sytytksen säätäminen onkin sitten kiva homma. Olisiko vinkkejä jollakulla tuohon. Keretty vaihtamaan aikoinaan 3,5 barin
                    bensan paineen säädin.
                    1,8-moottorissa (71mm iskuisessa) on puristuskorkeudeltaan ~47mm männät jotka tulee about dekin tasoon tai rahtusen yli.
                    Vastaavasti kaksilitraisessa (80 isku) on käytetty 42-42,5mm korkuisia erilaisia mukeja. Kombinaatio "80 isku ja 1,8 männät" ei siis onnistu.
                    Jos sulla on kantena E30:n alkuperäinen, sen kanssa pyörii esim Ti ja Tii:n männät (pattipäiset 42,1 ja 42,5 korkeudeltaan).
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16457
                      • Asikkala

                      #25
                      Originally posted by Miikka View Post
                      Nyt olisi aika aloittaa laittamaan vanha pellolla seissyt laite taas kuntoon.
                      Kasvaako siellä pellolla heinää tjs. ja jos niin kasvaako niin pitkäksi että ottaa pohjaan kiinni ?

                      Comment

                      • Miikka
                        Newbiemmer
                        • May 2005
                        • 12
                        • Lohja

                        #26
                        Originally posted by basso72 View Post
                        Saattaa käsitys vielä muuttua,kun kokeilet. Käsittääkseni..

                        http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...79&postcount=4
                        Niin. noinhan se meni. Koittelin tuota vanhaa juttua etsiskellä. Kiitos kun löysit sen puolestani.

                        Comment

                        • Miikka
                          Newbiemmer
                          • May 2005
                          • 12
                          • Lohja

                          #27
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Kasvaako siellä pellolla heinää tjs. ja jos niin kasvaako niin pitkäksi että ottaa pohjaan kiinni ?
                          Kasvaa siinä vähäsen ja ilma ajoittain huonosti kiertänyt -> pohja luultavimmin turhan pehmonen. Selviää tarkemmin kun tuon tallin puolelle saan. Vähän voi hitsailla, mutta koko pohjaa en rupea rakentamaan.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎