Käykö mistään muista koneista kampiakselin asentotunnistin m20? Kun näyttäisi löytyvän uutena kaikkiin muihin koneisiin tunnistimia paitsi m20.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 Kampiakselin asentotunnistin
Collapse
X
-
Sopiiko myös m50? Siellä oli nyt kiinni saman näköinen anturi kuin tuo http://static.schmiedmann.dk/Product..._11122_big.jpg . Purkaamolta koitin kattoa e34 m20 koneesta niin oli aivan eri näköinen kun toi mun.
Comment
-
-
Nonii herätellääs taas triidiä pikkasen kun kehdannut uutta tämmösen takia alottaa:
Eli m20 koneisessa l-jetti vehkeessä kampiakselin asentotunnistin on ilmeisesti kytkinkopan kyljessä lukemassa vauhtipyörää?
Olenko väärässä jos väitän että vanhempi Motronic (1.1?) ottaa tiedon kampurasta kytkinkopasta vauhtipyörää lukemalla niin kuin l-jetti, ja uudempi Motronic (1.3?) taas lukee tiedon moottorin etupäästä? Korjatkaa jos olen väärässä.
Käykö l-jetti vehkeen asentoanturi kytkinkopasta vanhempaan (1.1)Motronicciin?
Ensi viikolla täytys alotella moottorinvaihto operaatiota niin tietää vähän ennalta asioita joista ei niin varmaa tietoa ole..
Comment
-
-
Originally posted by rizkavaa View Post
Eli m20 koneisessa l-jetti vehkeessä kampiakselin asentotunnistin on ilmeisesti kytkinkopan kyljessä lukemassa vauhtipyörää?
Olenko väärässä jos väitän että vanhempi Motronic (1.1?) ottaa tiedon kampurasta kytkinkopasta vauhtipyörää lukemalla niin kuin l-jetti, ja uudempi Motronic (1.3?) taas lukee tiedon moottorin etupäästä? Korjatkaa jos olen väärässä.
Käykö l-jetti vehkeen asentoanturi kytkinkopasta vanhempaan (1.1)Motronicciin?
Oikein eli et ole väärässä.
Ei käy.
Comment
-
-
Ei ole vaan kampiakselin etupäässä ja sillä anturilla ei ole l-jet kyseessä ollen mitään tekemistä moottorin ohjauksen kanssa.
Niin kans oon kattonukki et siit anturista johto menee ainoostaa diagnoosipistokkeelle. Mut varma en ollu et olisiko l-jetissäkin siellä laatikossa sitte sitä varsinaista asentotunnistinta, tutkimaan ku en ole vielä päässyt.
Lähinnä tässä nyt vaan haen sitä että kun uuden koneen mukana tulee kahdet sähköt, elikkä uudemmat ja vanhemmat motronicit, niin kummat sitten saa helpommin istumaan ja toimimaan.
Uudemmassa siis asentoanturi helposti moottorin etupäässä, mutta käsittäkseeni tässä mallissa on jo lambda tullut kuvioihin ja täytyy se laittaa putkeen haistelemaan. Minkälaiseen vikatilaan moottorinohjaus jää jos sen jättää kytkemättä?
Ja vanhemmassa taas ei olisi lambdan kanssa mitää ongelmaa mutta sitten tuo kampiakselin tunnistin niin anturi täytyy jostain keikata kun johtosarjaan ei sitä kuulu, ja jos edes on laatikon kylessä paikkaa sille.
Kokemuksia ja muita havaintoja uudemmasta ja vanhemmasta motronicista?
Comment
-
Comment