Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 Kampiakselin asentotunnistin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _racing_
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 296
    • Inkoo

    M20 Kampiakselin asentotunnistin

    Käykö mistään muista koneista kampiakselin asentotunnistin m20? Kun näyttäisi löytyvän uutena kaikkiin muihin koneisiin tunnistimia paitsi m20.
  • M325i
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 1529
    • Etelä-pohjanmaa

    #2
    m40 sopii.
    E30 ja E46 ///M

    Comment

    • _racing_
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 296
      • Inkoo

      #3
      Sopiiko myös m50? Siellä oli nyt kiinni saman näköinen anturi kuin tuo http://static.schmiedmann.dk/Product..._11122_big.jpg . Purkaamolta koitin kattoa e34 m20 koneesta niin oli aivan eri näköinen kun toi mun.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16419
        • Asikkala

        #4
        Motronic-kone ?

        Comment

        • _racing_
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 296
          • Inkoo

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Motronic-kone ?

          Kyllä.

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            Onko tunnistin koneen etupäässä, vaiko vaihdelaatikon kyljessä lukemassa vauhtipyörää?
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • _racing_
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 296
              • Inkoo

              #7
              Originally posted by T3 View Post
              Onko tunnistin koneen etupäässä, vaiko vaihdelaatikon kyljessä lukemassa vauhtipyörää?
              Koneen etupäässä.

              Comment

              • M325i
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 1529
                • Etelä-pohjanmaa

                #8
                M40 on sama,tuskin muissa. M40 antureita olen ainakin laittanut ja sillä toimii ok.
                E30 ja E46 ///M

                Comment

                • _racing_
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 296
                  • Inkoo

                  #9
                  Originally posted by M325i View Post
                  M40 on sama,tuskin muissa. M40 antureita olen ainakin laittanut ja sillä toimii ok.
                  Okei pitää hommata tommonen m40 anturi sitten. Kiitoksia avusta.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16419
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by _racing_ View Post
                    Kun näyttäisi löytyvän uutena kaikkiin muihin koneisiin tunnistimia paitsi m20.
                    ???+?

                    Comment

                    • M325i
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 1529
                      • Etelä-pohjanmaa

                      #11
                      Miksi et voi vaan ostaa purkuosana e30/m20 anturia,kun näitä on joka paikka pullollaan? tai miksi et voi ostaa bmw liikkestä juuri m20 anturia? Näissä on uudemman m20 tapauksissa tosin harvemmin vikaa.
                      E30 ja E46 ///M

                      Comment

                      • rizkavaa
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2011
                        • 187
                        • Nastola

                        #12
                        Nonii herätellääs taas triidiä pikkasen kun kehdannut uutta tämmösen takia alottaa:

                        Eli m20 koneisessa l-jetti vehkeessä kampiakselin asentotunnistin on ilmeisesti kytkinkopan kyljessä lukemassa vauhtipyörää?

                        Olenko väärässä jos väitän että vanhempi Motronic (1.1?) ottaa tiedon kampurasta kytkinkopasta vauhtipyörää lukemalla niin kuin l-jetti, ja uudempi Motronic (1.3?) taas lukee tiedon moottorin etupäästä? Korjatkaa jos olen väärässä.

                        Käykö l-jetti vehkeen asentoanturi kytkinkopasta vanhempaan (1.1)Motronicciin?

                        Ensi viikolla täytys alotella moottorinvaihto operaatiota niin tietää vähän ennalta asioita joista ei niin varmaa tietoa ole..

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16419
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by rizkavaa View Post

                          Eli m20 koneisessa l-jetti vehkeessä kampiakselin asentotunnistin on ilmeisesti kytkinkopan kyljessä lukemassa vauhtipyörää?

                          Olenko väärässä jos väitän että vanhempi Motronic (1.1?) ottaa tiedon kampurasta kytkinkopasta vauhtipyörää lukemalla niin kuin l-jetti, ja uudempi Motronic (1.3?) taas lukee tiedon moottorin etupäästä? Korjatkaa jos olen väärässä.

                          Käykö l-jetti vehkeen asentoanturi kytkinkopasta vanhempaan (1.1)Motronicciin?
                          Ei ole vaan kampiakselin etupäässä ja sillä anturilla ei ole l-jet kyseessä ollen mitään tekemistä moottorin ohjauksen kanssa.

                          Oikein eli et ole väärässä.

                          Ei käy.

                          Comment

                          • rizkavaa
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2011
                            • 187
                            • Nastola

                            #14
                            Ei ole vaan kampiakselin etupäässä ja sillä anturilla ei ole l-jet kyseessä ollen mitään tekemistä moottorin ohjauksen kanssa.


                            Niin kans oon kattonukki et siit anturista johto menee ainoostaa diagnoosipistokkeelle. Mut varma en ollu et olisiko l-jetissäkin siellä laatikossa sitte sitä varsinaista asentotunnistinta, tutkimaan ku en ole vielä päässyt.

                            Lähinnä tässä nyt vaan haen sitä että kun uuden koneen mukana tulee kahdet sähköt, elikkä uudemmat ja vanhemmat motronicit, niin kummat sitten saa helpommin istumaan ja toimimaan.

                            Uudemmassa siis asentoanturi helposti moottorin etupäässä, mutta käsittäkseeni tässä mallissa on jo lambda tullut kuvioihin ja täytyy se laittaa putkeen haistelemaan. Minkälaiseen vikatilaan moottorinohjaus jää jos sen jättää kytkemättä?

                            Ja vanhemmassa taas ei olisi lambdan kanssa mitää ongelmaa mutta sitten tuo kampiakselin tunnistin niin anturi täytyy jostain keikata kun johtosarjaan ei sitä kuulu, ja jos edes on laatikon kylessä paikkaa sille.

                            Kokemuksia ja muita havaintoja uudemmasta ja vanhemmasta motronicista?

                            Comment

                            • Niksu^^
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2008
                              • 70
                              • Kouvola/Luumäki

                              #15
                              Originally posted by T3 View Post
                              Onko tunnistin koneen etupäässä, vaiko vaihdelaatikon kyljessä lukemassa vauhtipyörää?
                              Mitenkäs, kun kytkinkopassa on kaksi anturia ja koneen etupäässä on vielä yksi anturi. Onko noilla kaikilla jotain virkaa??

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎