Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 Tyhjäkäynti ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eetu
    Banned
    • Oct 2008
    • 2843

    M50B25 Tyhjäkäynti ongelma

    Kyseinen mylly ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä, kierrokset vaihtelee tyhjäkäynnillä koneen ollessa lämmin 1000-1500 rpm väliltä. Icv on putsattu, ei vaikutusta. Imuvuotojakaan ei ole, kun kaikki letkut on uusittu ja venttiilikopan tiiviste vaihdettu..


    Onko lambda mahdollisesti hajalla?
  • Eetu
    Banned
    • Oct 2008
    • 2843

    #2
    Bensaakin vie normaalia enemmän tuo auto nyt..

    Mitenkä tuo lambdan toimivuus todetaan?

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      #3
      Ompa nuitakin nähty että icv on vaikuttanut kaikin puolin ehjältä ja puhdistettuna liikkunut kevyesti mutta vika on parantunut lopulta vasta vaihtamalla se uuteen tai ehjempään.

      Lambdan voit testata oskilloskoopilla, se on kyllä melkein yhtä tyhjän kanssa koska kuvaajasta selviää lähinnä onko se kokonaan kylmä tjs.

      Eihän sulla pakoputki vuoda?

      Comment

      • Eetu
        Banned
        • Oct 2008
        • 2843

        #4
        Originally posted by Perlenbacher View Post
        Ompa nuitakin nähty että icv on vaikuttanut kaikin puolin ehjältä ja puhdistettuna liikkunut kevyesti mutta vika on parantunut lopulta vasta vaihtamalla se uuteen tai ehjempään.

        Lambdan voit testata oskilloskoopilla, se on kyllä melkein yhtä tyhjän kanssa koska kuvaajasta selviää lähinnä onko se kokonaan kylmä tjs.

        Eihän sulla pakoputki vuoda?

        Vuotaa putki siitä katin ja keskipöntön välisen laipan välistä, tarkoitus korjata kyllä...

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #5
          No tuo vuoto ei seoksia sotke kun ei ole ennen lambdaa..

          Comment

          • jaskap
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 527
            • Finland Rovaniemi

            #6
            Lambda testausta

            Lambdan voi testata ihan yleismittarilla. Lämpimällä sensorilla mustan ja keltaisen johtimen välillä pitäisi löytyä "seilaava" 0,2-0,8 V jännite tyhjäkäynnillä. Voit myös käydessä tehdä ilmavuodon jostain imuliitoksesta ja katsoa, että lambda reagoi siihen. Mittaus on toki suuntaa antava ja paljastaa selkeästi viallisen anturin.
            Ne kaksi muuuta johdinta ovat lambdan lämmityselementille. Voisi katsoa, että niihin tulee jännite (12V) moottorin käydessä.
            Last edited by jaskap; 23-06-2012, 10:49.
            e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
            e32 750 iA -88 DoubleSex.
            Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

            Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
            e32 735 1/18
            e34 M5 1/18
            e24 635 Csi 1/18
            e9 3.0 CSi 1/18
            e31 850 Csi

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              #7
              Ja tuohon voisi vielä lisätä että mittaa vielä että lambda lämpiää elikkä yleismittarilla kattot lambdan lämmityspiuhojen välisen resistanssin. Pitäs olla vähän alle 10 ohmia, riippuu vähän valmistajasta.

              Comment

              • Eetu
                Banned
                • Oct 2008
                • 2843

                #8
                Poljin tuossa autoa motarilla, ja tyhjäkäynti palasi normaaliksi.. Tiedähän mikä sitten oli ja olikohan vaan hetkellinen "korjaus"

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎