Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia turbohuolloista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Kokemuksia turbohuolloista?

    En löytänyt vastaavaa topicia, saa toki poistaa jos on jo.
    Eli kokemuksia ahtimia huoltavista pajoista. Mitä tehtiin, mitä kustansi ja onko kestänyt?
    Lähinnä kiinostaa juuri nuo Garrettin VNT ahtimet, niitä nyt ei moni paja korjaa.
    Kokemukset niin ulko- kuin kotimaassa kiinostaa!

    Itsellä 740d toisen ahtimen kunnostus työn alla.
    Kilvestä päätellen se on kertaalleen korjattu STK Turbo Techniksillä saksassa mutta eivät suostuneet kertomaan milloin tämä on tehty jotta tietäisi kauanko on kestänyt.
    Laakerit tuosta on ihan loppu.

    Parhaan tarjouksen sain hevosvoima.comin kautta tähän mennessä kompurasiiven vaihdosta sekä laakeroinnista töineen ja osineen.
    Onko tuosta kellään kokemusta?
    Professionalmotor on puolet kalliimpi. :think
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07
  • turbobliz
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1010
    • e-suomi

    #2
    Yhen Häxä-nelikymppisen olen käyttänyt Hevosvoimassa. Nopea, halpa ja hyvä palvelu.

    Comment

    • Scyber
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 686
      • Hyvinkää

      #3
      Oman pienemmän ahtimen 123d:stä käytin Fin-Turbolla. Erittäin tyytyväinen olen ollut. Pesut, kiillotukset, korjaussarja ja läjäys testauksineen.

      Edit. Nopea oli vielä jopa. Postilla seuraavaksi aamuksi klo 9 ja seuraavana päivänä oli takaisin aamulla klo 9
      Ja ei ole VNT ahdin kyseessä.
      Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
      www.napalmi.com

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Jees.
        Taidan lähettää hevosvoimaan, vaikutti asialliselta.
        Finturbo menee taas suositusten mukaa eikä korjaa vnt ahtimia. Ihme touhua.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #5
          Mutta mistä niitä osia remonttiin taiotaan, jos Garrett ei alkuperäisiä VNT-ahtimiin myy, Kiinasta?
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Sieltä sun täältä käsittääkseni
            Laakerit ja pyörät on varmaa ihan standardikamaa, en tiiä mistä säätösiipiä sitten? Kerätää kaikki ehjät vanhoista risoista talteen?
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4647
              • Tuusula

              #7
              Missä hinnoissa näiden ahtimien kunnostus pyörii, lähinnä M57 ahtimen kunnostus mielessä.
              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Jonsku View Post
                Missä hinnoissa näiden ahtimien kunnostus pyörii, lähinnä M57 ahtimen kunnostus mielessä.
                Jos STK:lta saa M57:aan tehdasuuden Garrett GT2556V:n noin 800€, niin en ainakaan itse ala taikinoimaan kunnostettujen kanssa.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Pasa
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 71
                  • Keski-Suomi

                  #9
                  Professional motorilta saa 690e vaihtoturbon kahen vuoden takuulla ainakin M57 ja M47:aan.

                  Itse ostin juurikin sellaisen. Vanhahan tietysti jäi sinne, josta nyt taisi olla ainoastaan kuoret jäljellä. 2 vuotta oli takuuta oli eli sama kuin uudella.

                  Selvitystä turbon hajoamiselle saa myös. Varmaankin toimivia turbojakin kunnostavat ja niinhän se kannattaakin huoltaa, ennenkö kilahtaa?

                  Toinen sitten mistä kokemusta on Turbotukku. Sieltä oltiin oikein puhelimella yhteydessä kun hintoja kyselin netin kautta. Matkahuollolla ilmainen kuljetus sinne päin ja tekevät arvion ja kertovat mikä vikana. Sama hinta tehdaskunnostetulle turbolle kuin Professionalillakin. Kallistuin kuitenkin Professional motoriin, oli lähempänä.

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by Supa View Post
                    Sieltä sun täältä käsittääkseni
                    Laakerit ja pyörät on varmaa ihan standardikamaa, en tiiä mistä säätösiipiä sitten? Kerätää kaikki ehjät vanhoista risoista talteen?
                    En ole itse VNT ahtimia paljoa rassannut, mutta mikä sieltä säätösiipien mekanismeista menee?

                    Palavatko siivet? Kuluuko niiden "laakerointi" väljäksi vai mitä?

                    Pelkän karstaisuuden varmaan selvittää ihan puhdistmalla, mutta se minua kiinnostaa että mitä sieltä VNT puolelta hajoaa.
                    Olli.

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #11
                      Originally posted by Rocla View Post
                      En ole itse VNT ahtimia paljoa rassannut, mutta mikä sieltä säätösiipien mekanismeista menee?

                      Palavatko siivet? Kuluuko niiden "laakerointi" väljäksi vai mitä?

                      Pelkän karstaisuuden varmaan selvittää ihan puhdistmalla, mutta se minua kiinnostaa että mitä sieltä VNT puolelta hajoaa.
                      Laakerit kun väljistyy niin turbiinipyörä ottaa osumaa, sehän se pahin tuho niille on.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by Supa View Post
                        Laakerit kun väljistyy niin turbiinipyörä ottaa osumaa, sehän se pahin tuho niille on.
                        No niin, ihan itsestään selvän kuuloinen juttu.
                        Olli.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎