Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 Stroker 4.2l

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oksanen
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 697
    • Nokia

    #16
    Originally posted by onyx View Post
    onko b36 ja b38sin lohkot muuten identiset lukuunottamatta porausta? omasta 3.8sista luultavasti lohko halki ja noita 3.6sen lohkoja vähän paremmin saatavilla..
    Njet. 3.8 lohkot on ennemminkin lähempänä uudempia M30 lohkoja. 3.8 ja ne uudemmat M30 lohkojen valu on ulkopuolelta about tuon näköinen:



    Ja runkopukkien tuet tuon näköiset:



    S38B36lohkot on taas tuon näköset:





    Sylinteriseinän paksuudesta ei ole tietoa.
    E28 535 1985 (S38B36+K31)

    E36 323 1996

    E46 Compact 2001

    Comment

    • cook
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 373
      • Piilossa

      #17
      Get top-quality crankshafts, connecting rods, and forged pistons at PPM Racing. Our cutting-edge technology, including CNC machining and computer-aided solid modelling, ensures maximum strength and weight savings. Choose from 2618 or 4032 grade aluminium alloy, with hand de-burred pistons and precision-milled ring grooves for low-drag, lightweight performance. Experience the best in design and manufacturing with PPM Racing.



      siinä olis astetta pienempänä tuo setti.. mitenhän tälläisessä on tuo kestävyys?
      olis ihan mielenkiintoista tietää, että onko jollain tälläisestä käytännön kokemusta?

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #18
        Originally posted by cook View Post
        http://www.pureperformancemotorsport...8d4fbd357dc573


        siinä olis astetta pienempänä tuo setti.. mitenhän tälläisessä on tuo kestävyys?
        olis ihan mielenkiintoista tietää, että onko jollain tälläisestä käytännön kokemusta?
        Toi 95mm on jo sinne päin mitä sinne saa pyörimään. Mutta edelleenkin noi kuvissa olevat männät tuskin pyörii ja näyttävät olevan melko surkeaa näköisetki. Painavat ja korkea lakikorkeus jonka takia veivit pakko olla vakiota lyhyemmät. Joka taas lisää rasitusta koneeseen.

        Olisi kiva nähdä heidän ohjeet miten kamat saa pyörimään. Miten paljon pitää sylinterinputken alapäästä(pääöljykanava kummittelee siellä mukavasti) tehdä tilaa veiveille ja lohkon sivulta sama homma.
        Itse laittaisin pulteiksikin jotain muuta kuin ARP2000 sarjaa.

        Suomessa on rakenteilla yksi 94mm iskulla oleva s38.
        Jos tollasen tekis itse, niin tilaisin pelkän 94mm kampuran vaikka Farndonilta ja veivit esim. arrowilta ja männät teettäis JE:llä tai ostais 2,7l S14:seen tarkoitetut valmiit mukit. Pääsis paljon tota kittiä halvemmalla ja osatkin olis melko suurella varmuudella parempia. (ja tietyt mitat saattais löytyä jopa multa)
        Aprilia RSV4

        Comment

        • jussi_r
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1655
          • Nurmijärvi

          #19
          Originally posted by M5 bemu View Post
          ja 3.8 koneella olevaan on turha ees koittaa saada ahtimella ku teho/painosuhde menee vakiona yli suomen laki pykälän.
          Ei aina. Ostaa kato multa tuon M5 Touringin ja sen 1788kg:n omamassalla ja 250kW tehoilla jää tehopaino-suhde lukemaan 7,152kg/kW, ja autoon voi leimata ahtimen.

          Cell kuulolla?
          M3 Cabrio Individual
          530d GT xDrive
          GL420 CDI
          ZX-12R

          Comment

          • M5 bemu
            BTCF Member
            • Nov 2007
            • 318
            • Turku

            #20
            [QUOTE=jussi_r;2757256]Ei aina. Ostaa kato multa tuon M5 Touringin ja sen 1788kg:n omamassalla ja 250kW tehoilla jää tehopaino-suhde lukemaan 7,152kg/kW, ja autoon voi leimata ahtimen.

            Aivan! ämpärin kokoinen hyrrä paikalle ja sille maks. 5kW lisää! mut sit sille ois laillinen lupa!
            ja kunhan on paljon rahaa varattuna et saa vähäpäästöisen auton leimattua uusilla päästöillä. vtt yms....
            TEAM E34

            Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
            Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎