Originally posted by JJT
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Seos erittäin rikkaana M20B20 koneessa! -Ongelma ratkaistu!-
Collapse
X
-
Originally posted by jr66 View PostSama. Joko mittarissa tai mittaajassa vikaa.
IMM on nyt irti, eiköhän vika ole siinä. Tulpat 3-6 olivat pikimustat ja 1-2 mustaa mutta kirkkaammat. Vitunmoinen tärinä on kyllä ihmeellistä eikä käy järkeen.
Tulpanjohdoissa ja puolassa ei vikaa, koitettu toisten autojen osilla ja sama tärinä jatkuu.Monta 80-luvun autoa
Comment
-
-
Mites onko moottorinohjauksen lämpöanturi ehjä? Itellä oli liitin jäänyt irti niin kone täristi het niin perkeleesti....:thinke34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557
http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/
Comment
-
-
Originally posted by Schutzstaffel View PostIMM on nyt irti, eiköhän vika ole siinä. Tulpat 3-6 olivat pikimustat ja 1-2 mustaa mutta kirkkaammat. Vitunmoinen tärinä on kyllä ihmeellistä eikä käy järkeen.
Eli seokset pitää tottakai säätää erilaisten suuttimien vaihdon jälkeen kohdilleen koneessa jossa ei ole lambda-ohjausta, ainakaan aikaisemmissa viesteissä ei ole mitään mainintaa em. säädöstä.....
...vai onko M20B20 ja M30B25 samankokoisilla suuttimilla?
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostSiis vaihdoit B25-suuttimet alkuperäisten B20-suuttimien tilalle joiden virtaus on noin 25% suurempi ja koneen CO% on 9,7 joka viittaa noin 25% liian rikkaaseen seokseen..... Noin rikas seos taas palaa aivan liian nopeasti osakuorman ennakoilla joten koneen tärinä ei ole oire mistään muusta viasta.
Eli seokset pitää tottakai säätää erilaisten suuttimien vaihdon jälkeen kohdilleen koneessa jossa ei ole lambda-ohjausta, ainakaan aikaisemmissa viesteissä ei ole mitään mainintaa em. säädöstä.....
...vai onko M20B20 ja M30B25 samankokoisilla suuttimilla?
Jos tuo IMM säätö onnistunee helpohkosti, niin siitä lähdetään liikkeelle. Muuten alan kallistumaan venttiilivikaan 1-2 sylintereissä ja tuuppaan koko koneen suohon..
Nuo anturit vois vaihtaa myös uusiin, ohmimäärä tuntui mitatessa järkevältä tosin.Monta 80-luvun autoa
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostVenttilivika suljettu pois ?
EDIT: Haulla löysin muutamat topicit. Pitänee kokeilla kaikenlaista taas ja mennä mittarin viereen katsomaan tuloksia.Last edited by Schutzstaffel; 24-10-2012, 18:50.Monta 80-luvun autoa
Comment
-
-
Ongelma ratkaistu!
Noniin, tämänkin topicin voi sulkea, ongelmat ratkaistu ja päästöt saatu kohdilleen! On kyllä jumalattoman vapauttava tunne saada se vihdoin leimakuntoon!
Viimeisinä temppuina ilmamäärämittarin jousta siirsin 8 pykälää laihempaan suuntaan, eli kireämmälle. Lisäksi vaihdoin tuon lämpötilaa mittaavan anturin. Imuvuotojakaan ei enää löytynyt.
CO asettui noin 2.8 tienoille, HC oli 154, jäännöshappi 1.8%. IMM voisi vielä hieman kiristää ja kääntää seosruuvia, mutta nyt on kuitenkin aika hyvät tulokset. Vikoja autossa oli samanaikaisesti monta, joten eiköhän joku hyödy tästä topicista.
Kiitokset parista neuvosta, tuo IMM säätö oli itselle uusi kikka ja ehkä se ratkaisevin.Monta 80-luvun autoa
Comment
-
Comment