Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seos erittäin rikkaana M20B20 koneessa! -Ongelma ratkaistu!-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16451
    • Asikkala

    #16
    Originally posted by JJT View Post
    Ihan normaali parinkympin teollisuusmittarilla ja t-haaralla noita on mittailtu, ja joka kerta paine on osannu mittarille asti..
    Sama. Joko mittarissa tai mittaajassa vikaa.

    Comment

    • Schutzstaffel
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 345
      • Lounais-Suomi

      #17
      Originally posted by jr66 View Post
      Sama. Joko mittarissa tai mittaajassa vikaa.
      Sain sen toimimaan kun vaihdoin mittarin paikkaa T-haarassa. Bensanpaine oli noin 2-2.5 bar eli se se toimii.

      IMM on nyt irti, eiköhän vika ole siinä. Tulpat 3-6 olivat pikimustat ja 1-2 mustaa mutta kirkkaammat. Vitunmoinen tärinä on kyllä ihmeellistä eikä käy järkeen.

      Tulpanjohdoissa ja puolassa ei vikaa, koitettu toisten autojen osilla ja sama tärinä jatkuu.
      Monta 80-luvun autoa

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16451
        • Asikkala

        #18
        Venttilivika suljettu pois ?

        Comment

        • M. Luuri
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 268
          • SJK

          #19
          Mites onko moottorinohjauksen lämpöanturi ehjä? Itellä oli liitin jäänyt irti niin kone täristi het niin perkeleesti....:think
          e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


          http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by Schutzstaffel View Post
            IMM on nyt irti, eiköhän vika ole siinä. Tulpat 3-6 olivat pikimustat ja 1-2 mustaa mutta kirkkaammat. Vitunmoinen tärinä on kyllä ihmeellistä eikä käy järkeen.
            Siis vaihdoit B25-suuttimet alkuperäisten B20-suuttimien tilalle joiden virtaus on noin 25% suurempi ja koneen CO% on 9,7 joka viittaa noin 25% liian rikkaaseen seokseen..... Noin rikas seos taas palaa aivan liian nopeasti osakuorman ennakoilla joten koneen tärinä ei ole oire mistään muusta viasta.

            Eli seokset pitää tottakai säätää erilaisten suuttimien vaihdon jälkeen kohdilleen koneessa jossa ei ole lambda-ohjausta, ainakaan aikaisemmissa viesteissä ei ole mitään mainintaa em. säädöstä.....

            ...vai onko M20B20 ja M30B25 samankokoisilla suuttimilla?

            Comment

            • Schutzstaffel
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 345
              • Lounais-Suomi

              #21
              Originally posted by naukkis View Post
              Siis vaihdoit B25-suuttimet alkuperäisten B20-suuttimien tilalle joiden virtaus on noin 25% suurempi ja koneen CO% on 9,7 joka viittaa noin 25% liian rikkaaseen seokseen..... Noin rikas seos taas palaa aivan liian nopeasti osakuorman ennakoilla joten koneen tärinä ei ole oire mistään muusta viasta.

              Eli seokset pitää tottakai säätää erilaisten suuttimien vaihdon jälkeen kohdilleen koneessa jossa ei ole lambda-ohjausta, ainakaan aikaisemmissa viesteissä ei ole mitään mainintaa em. säädöstä.....

              ...vai onko M20B20 ja M30B25 samankokoisilla suuttimilla?
              Ei, en ole säätänyt niitä mitenkään. Kuinka tarkka tuo säätö on, en ole ilmamäärämittaria koskaan säädellyt? Tuotto on uusissa suuttimissa hivenen isompi. Tuo isompi arvo päästötestissä saattaa johtua myös siitä, että kiersin CO-ruuvia ennen mittausta. Mittauksen aikana se unohtui. Eikä tosiaan ole lambda ohjausta L-jetissä.

              Jos tuo IMM säätö onnistunee helpohkosti, niin siitä lähdetään liikkeelle. Muuten alan kallistumaan venttiilivikaan 1-2 sylintereissä ja tuuppaan koko koneen suohon..

              Nuo anturit vois vaihtaa myös uusiin, ohmimäärä tuntui mitatessa järkevältä tosin.
              Monta 80-luvun autoa

              Comment

              • Schutzstaffel
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 345
                • Lounais-Suomi

                #22
                Originally posted by jr66 View Post
                Venttilivika suljettu pois ?
                Muistinpa juuri että puristukset olivat joka sylinterissä 10.2 - 11.0 bar. En ole avannut venakoppaa vielä. Nokka vois olla kulunut, tosin autolla on ajettu "vain" 210tkm.

                EDIT: Haulla löysin muutamat topicit. Pitänee kokeilla kaikenlaista taas ja mennä mittarin viereen katsomaan tuloksia.
                Last edited by Schutzstaffel; 24-10-2012, 18:50.
                Monta 80-luvun autoa

                Comment

                • Schutzstaffel
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 345
                  • Lounais-Suomi

                  #23
                  Ongelma ratkaistu!

                  Noniin, tämänkin topicin voi sulkea, ongelmat ratkaistu ja päästöt saatu kohdilleen! On kyllä jumalattoman vapauttava tunne saada se vihdoin leimakuntoon!

                  Viimeisinä temppuina ilmamäärämittarin jousta siirsin 8 pykälää laihempaan suuntaan, eli kireämmälle. Lisäksi vaihdoin tuon lämpötilaa mittaavan anturin. Imuvuotojakaan ei enää löytynyt.

                  CO asettui noin 2.8 tienoille, HC oli 154, jäännöshappi 1.8%. IMM voisi vielä hieman kiristää ja kääntää seosruuvia, mutta nyt on kuitenkin aika hyvät tulokset. Vikoja autossa oli samanaikaisesti monta, joten eiköhän joku hyödy tästä topicista.

                  Kiitokset parista neuvosta, tuo IMM säätö oli itselle uusi kikka ja ehkä se ratkaisevin.
                  Monta 80-luvun autoa

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎