Announcement

Collapse
No announcement yet.

S62 Moottoriin 6 kilon vauhtipyörä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hiddenemarc
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2011
    • 426
    • Rovaniemi

    S62 Moottoriin 6 kilon vauhtipyörä?

    Tere,
    Nyt kun tuli laitettua toi e39 M5 ja ko siihen on vaihdettu noin kuudenkilon vauhtis ni se rallattaa aivan tolkuttomalla äänellä.. :think
    Nyt kuitenkin ku mulla ei oo vielä toistaseksi siitä kuvamateriaalia laittaa ni kummiski löysin Tubesta lähesvastaavan rallatuksen.

    Kuitenkin ääni ei ole pahakaan kun kone on kylmä mutta kun ajaa koneen / vaihekasssin lämpöseksi ni ääni on juuri vastaava mitä tube linkissäkin.

    Ääni katoaa lähes täysin kun painaa kytkimen pohjaan ja aantä ei kuulu laisinkaan kun ajaa kolmoselta eteenkäsin.

    Nyt kuitenkin lähinnä kiinnostaa onko muilla mitään kokemusta kyseisestä aiheesta?
    S4 B5
    Urs4 4.2
    A8 D3 4.2 Lang

    ex. M5 e39 -99
    ex. 330 xDA e46 -03
    ex. 523 e39 -96
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4319
    • Kannus/Kokkola

    #2
    Vaihdelaatikkohan se siellä vaan ilmoittelee olemassa olostaan. "Pakollinen paha", kun luovutaan jousitetuista elementeistä välillä kampiakseli - kytkinakseli. Onko kytkinlevyssäkään jousia ?

    Comment

    • Hiddenemarc
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2011
      • 426
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by Maza View Post
      Vaihdelaatikkohan se siellä vaan ilmoittelee olemassa olostaan. "Pakollinen paha", kun luovutaan jousitetuista elementeistä välillä kampiakseli - kytkinakseli. Onko kytkinlevyssäkään jousia ?
      Huono ko en tiedä sitä tarkkaa mallia tolle kytkin setille enkä vauhtikselle.
      Luin jostain googlen ihme linkistä että tietyillä öljyillä ei kuuluis niin s**tanan lujaa ulos eikä sisään.. :think
      En tiedä sitten miten alan tuota hommaa purkamaan että sen sais eliminoitua kaikkein tehokkaiten.
      S4 B5
      Urs4 4.2
      A8 D3 4.2 Lang

      ex. M5 e39 -99
      ex. 330 xDA e46 -03
      ex. 523 e39 -96

      Comment

      • O-Peksi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 2775
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by Hiddenemarc View Post
        Huono ko en tiedä sitä tarkkaa mallia tolle kytkin setille enkä vauhtikselle.
        Luin jostain googlen ihme linkistä että tietyillä öljyillä ei kuuluis niin s**tanan lujaa ulos eikä sisään.. :think
        En tiedä sitten miten alan tuota hommaa purkamaan että sen sais eliminoitua kaikkein tehokkaiten.
        Se on motorsporttia parhaimmillaan ja ääni kuuluu asiaan, eikä sitä pidä peitellä.
        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

        Comment

        • vaappu
          BTCF Member
          • Sep 2010
          • 1191
          • Rovaniemi/Pyhätunturi

          #5
          Eikös tuo ääni tule myös s50 pohjasissa moteissa kun nakataan alle 5kg vauhtis.
          mb 519 täys pitkä
          mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
          e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
          e31 850i Miljoonan markan bmw.
          e21. Kimppa rassi.
          Awd corolla turbo.+420whp..

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            #6
            M50 rallattaa myös ihan samalla tavalla.
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Ei se kone rallata, vaan aski. Siitähän pääsee eroon vain hitsaamalla rattaat yhteen, mutta tuottaa tiettyjä käytännön ongelmia Öljyillä voi lutrata ja fiilistellä satojen eurojen edestä, mutta mikään ei välyksiä poista. Uusi aski on tietty hiljaisempi, muttei äänetön sekään.

              Back to stock tai sitten kestettävä, ei se tehdas ole turhaan kaksoismassaa laittanut.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Hiddenemarc
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2011
                • 426
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by Cell View Post
                Ei se kone rallata, vaan aski. Siitähän pääsee eroon vain hitsaamalla rattaat yhteen, mutta tuottaa tiettyjä käytännön ongelmia Öljyillä voi lutrata ja fiilistellä satojen eurojen edestä, mutta mikään ei välyksiä poista. Uusi aski on tietty hiljaisempi, muttei äänetön sekään.

                Back to stock tai sitten kestettävä, ei se tehdas ole turhaan kaksoismassaa laittanut.
                Sitte vaan kohdataan näihin surullisiin tarinoihin miten ne vakio vautipyörät antautuu aivan liian herkästi.
                S4 B5
                Urs4 4.2
                A8 D3 4.2 Lang

                ex. M5 e39 -99
                ex. 330 xDA e46 -03
                ex. 523 e39 -96

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16421
                  • Asikkala

                  #9
                  Mistä tämä rallatus tarkalleen ottaen johtuu, eihän esim. e21 ja 30 ole kaksoismassavauhtista eikä niissä loota rallata ?

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    #10
                    Ei sen kyllä jousitetulla levyllä tulisi ihan miltään Peterbiltiltä kuulostaa, siinä ongelma ja ratkaisu?
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4645
                      • Tuusula

                      #11
                      Itsellä cabriossa kova VP ja jousittamaton kytkin. Ääntäähän se laatikko kun ei ole joustavia osia välissä vaan eipä se siitä miksikään mene.

                      Öljyillä voi tosiaan pelleillä vaikka ja kuinka. Jos sinne askiin nyt ei öljyjä ole viimeiseen 100tkm aikana vaihdeltu niin ehkäpä ne sinne voisi lykätä. Muutenpa tuolle ei juurikaan mitään voi..


                      Miten koneen käytös mielestäsi muuttui kevyen VP:n myötä? Pysyykö kone hyvin käynnissä / ei stumppaile? (vakio VP ~18kg, M60 DME ei pysynyt mukana noin suuren muutoksen myötä vaan piti käydä rukkaamassa bensakarttoja..)
                      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • Exorcist
                        Wax on - Wax off
                        • Dec 2004
                        • 1806
                        • Riihimäki

                        #12
                        Rallattaahan se vaikka eri öljyilläkin kokeilee, ainakaan omasta ei ääntä saanut mitenkään pois. Ääni on kuitenkin pieni hinta siitä kierrosherkkyydestä ja pidosta.

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #13
                          Ihan normaalia joo, pitää kytkintä pohjassa paikallaan kun seisoo jos häiritsee
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Hiddenemarc
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2011
                            • 426
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Originally posted by Jonsku View Post
                            Itsellä cabriossa kova VP ja jousittamaton kytkin. Ääntäähän se laatikko kun ei ole joustavia osia välissä vaan eipä se siitä miksikään mene.

                            Öljyillä voi tosiaan pelleillä vaikka ja kuinka. Jos sinne askiin nyt ei öljyjä ole viimeiseen 100tkm aikana vaihdeltu niin ehkäpä ne sinne voisi lykätä. Muutenpa tuolle ei juurikaan mitään voi..


                            Miten koneen käytös mielestäsi muuttui kevyen VP:n myötä? Pysyykö kone hyvin käynnissä / ei stumppaile? (vakio VP ~18kg, M60 DME ei pysynyt mukana noin suuren muutoksen myötä vaan piti käydä rukkaamassa bensakarttoja..)
                            Sääli sinänsä ko en oo ite vaihtanu sitä vauhtista.
                            Sen vaihtoi edellinen omistaja ja oli kuulemman soittanu maahantuojallekki siitä rallatuksesta. mutta enhän mie usko mitään tommosia puheita yhdestä suusta.
                            S4 B5
                            Urs4 4.2
                            A8 D3 4.2 Lang

                            ex. M5 e39 -99
                            ex. 330 xDA e46 -03
                            ex. 523 e39 -96

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎