Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aftermarket ecu/12 cyl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herrakani
    • Jan 2025

    Aftermarket ecu/12 cyl

    Löytyykö markkinoilta, ihan spekulatiivisista syistä, aftermarket moottorinohjausjärjestelmää 12-sylinterisiin jossa on jotain etua vakioon, esim suorasytytys ja sekventaalinen ruiskutus?

    Seuraavissa ei ainakaan ole:
    MegaSquirt
    Vems
    KMS
    Tatech

    Discuss.
  • turbobliz
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1010
    • e-suomi

    #2
    Tottakai löytyy, hinnat on vaan jotain ihan toista kuin meidän kuolevaisten purkeissa. Tsekkaa "oikeita" ecu-merkkejä kuten Motec, EFI Euro (Obr), Pectel ...mitä näitä nyt on, mitä löytyy ammattitason autourheilusta.

    Comment

    • MouTine
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2011
      • 803
      • Pori

      #3
      Onkohan mitenkään totautettavissa suorasytytystä M70 / M73 moottoriin alkuperäisilla moottorinohjauksilla?
      Nykyiset...
      '14 E500 Coupe

      Ollut joskus...
      '07 MB CL63 AMG
      '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
      '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
      '94 Audi A8 4.2i V8
      '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
      '92 BMW 850i 5.0i V12
      '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
      '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
      '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
      '77 Ford Capri 2.8i V6

      ...Ja pienet sille!

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Motec 4,5k + upgradepalikka ja siltikään ei taida häristää ihan joka sylinteriä. Hmm.

        Comment

        • Guest's Avatar

          #5
          Ainakin m73B54:ssä on virranjakajat vielä päissänsä.

          Comment

          • Peksu_M20
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 2122
            • Lahti

            #6
            Originally posted by MouTine View Post
            Onkohan mitenkään totautettavissa suorasytytystä M70 / M73 moottoriin alkuperäisilla moottorinohjauksilla?
            Eikös noissa ole kaksi moottorin ohjausta? Voiskai sen vaikka toteuttaa kahdesta m50 ohjauslaatikosta ja piuha sarjasta? Molemmille sylinteriryhmille oma?
            Mahtiala kustom - No connection
            Bmw E21 320A -81 "330i"
            Bmw e30 318is

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #7
              Bosch vaan kehiin. On kokonaisedullinen vaihtoehto
              ECU MS 5.2 Bosch motorsportilta edullisesti 21000e plus alv...
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Guest's Avatar

                #8
                Toi OBR näyttäis valmistavan sopivaa mokkulaa millä saa ohjattua dochia erikseen ja vanoksia ja whatnot, ei vaan taho löytyä hintatietoa moiselle eli ollee painoaan arvokkaampi kullassa.

                Mä en jaksa uskoo et 2x m50 ecua saa yhdistettyä ihan noin vaan ja onkos siinäkään sekventaaliruiskutus?

                Comment

                • Peksu_M20
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 2122
                  • Lahti

                  #9
                  Originally posted by herrakani View Post
                  Toi OBR näyttäis valmistavan sopivaa mokkulaa millä saa ohjattua dochia erikseen ja vanoksia ja whatnot, ei vaan taho löytyä hintatietoa moiselle eli ollee painoaan arvokkaampi kullassa.

                  Mä en jaksa uskoo et 2x m50 ecua saa yhdistettyä ihan noin vaan ja onkos siinäkään sekventaaliruiskutus?
                  Eipä ole sekventaaliruiskutus. Mites 2kpl 6syl hesteciä? Niistähän löytyy tuo ominaisuus vaikka vanhan aikasia ovatkin. Tai 2kpl ms:ää...

                  -Pekka
                  Mahtiala kustom - No connection
                  Bmw E21 320A -81 "330i"
                  Bmw e30 318is

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Kyllä M50 ecussa on sekventiaali, mutta hirveä vaiva...

                    Kannattaa miettiä sitä sekventiaalin tarpeellisuutta, semisekventiaali ja kaksi jakajaa on ne millä saa katunokista about kaiken irti, niin kulutuksen kuin tehonkin suhteen. Samoilla käkkylöillä mennään ahdettuna sinne 700hp helposti. Silloin riittää yksi MS3 kuuden pankin ruiskutuksella etkä tarvitse edes nokka-anturia... Tuo on niin lähellä puhdasta sekventiaalia, että ellei suoranaista ruiskutuskohdan säätöä tarvitse niin kaikki tuon yli on rahanhukkaa.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #11
                      Sytytysjärjestys on vähä haasteellinen 2 eculle, 1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                      Veikkaan et tohon 700hv pääsee jo tunerprolla vakiopurkilla.
                      - mut se ei ole pointti.
                      Last edited by Guest; 21-08-2012, 17:42.

                      Comment

                      • Freak
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 2558
                        • .

                        #12
                        Originally posted by herrakani View Post
                        Sytytysjärjestys on vähä haasteellinen 2 eculle, 1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
                        Mut eikö syttyjärjestys ole lohkonpuoliskoilla yhtenevä 6 sylinterisen kanssa -> 1,5,3,6,2,4 ja 7,11,9,12,8,10? Nro 7 toisen lohkonpuoliskon ensimmäinen sylinteri. Molemmille puoliskoille siis oma kuuden sylinterin purkkinsa?
                        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                        Vanha Uuden liiton mies...

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13


                          Kato vittu eikö natsit osaa laskea sylintereitä pareittain?
                          En toki silti ymmärrä miten ne sais synkattua? Molemmille puolille omat triggerit ja toivoo parasta?

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Originally posted by herrakani View Post
                            En toki silti ymmärrä miten ne sais synkattua? Molemmille puolille omat triggerit ja toivoo parasta?
                            Helposti, vakioecuilla kahdella anturilla jotka ovat 60deg eri kohdassa (kuten vakiona), aftermarket ecuilla sama ohjelmallisesti.

                            Kyllähän vakioecuilla saa ihan mitä vaan irti mutta työläämmin, lähinnä meinasin että jakajilla mennään hienosti noille luvuille
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Peksu_M20
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 2122
                              • Lahti

                              #15
                              Originally posted by Cell View Post
                              Helposti, vakioecuilla kahdella anturilla jotka ovat 60deg eri kohdassa (kuten vakiona), aftermarket ecuilla sama ohjelmallisesti.

                              Kyllähän vakioecuilla saa ihan mitä vaan irti mutta työläämmin, lähinnä meinasin että jakajilla mennään hienosti noille luvuille
                              Sithän tuo olisi toteutettavissa juurikin kahdella m50 eculla jos ominaisuuksilta vaaditaan suorasytkä ja sekventaali ruiskutus. Osat ei maksa paljon mutta työtä riittää Saadaan myös vanos ohjaus jos tarvetta?
                              Mahtiala kustom - No connection
                              Bmw E21 320A -81 "330i"
                              Bmw e30 318is

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎