Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 ruisku, huono kylmäkäynnistys.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nixari
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 134
    • Pikis

    M10 ruisku, huono kylmäkäynnistys.

    Auto 518i, -86 M10B18 vakio koskematon paljon kenkää saanut l-jet.

    Asiaan; ilma viilenee, nyt alkaa taas samaa vikaa ilmenemään kun oli viime talvi/kevät.

    Jos kone on lämmin, tai muuten vaan ulkona yli +20 niin suorastaan räjähtää käyntiin, eli niinkuin pitää. Mutta nyt taas aamuisin saa sahata tuskasen kauan, välillä vähän lupailee kunnes sit lopuksi hörähtää käymään. Kesälläkin joskus ilmennyt samaa jos on ollut kostea/sateinen yö. Aina kyllä saanut lopuksi käymään kun on hyvä akku, jaksaa sahata.

    Muuten pelaa ihan hyvin, mitä nyt pätkii jonkinverran muttei häiritsevästi.

    Mistä kannattaisi lähteä tutkimaan ja mikä on todennäköisin vika/syy tähän?
    - Ihala Connection-
    e28 "518i" bavaria
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    #2
    toimiiko kylmäkäynnistys suutin?
    BMW e36 316i Turbo Compact

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      Originally posted by Vilikki View Post
      toimiiko kylmäkäynnistys suutin?
      Vastaan mahdolliseen tästä syntyvään kysymykseen, sijaitsee imusarjan alussa. Siihen menee haara bensakiskolta.

      Lisää arvauksia, toimiiko moottorin lämpötila-anturi, onko sen piuhat kunnossa?
      Pätkii? Sytkäboxeja noihin on saanut vaihdella jonkin verran.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • juunatan
        Bimmer Rookie
        • Mar 2011
        • 27
        • Oulu

        #4
        Originally posted by nixari View Post
        Auto 518i, -86 M10B18 vakio koskematon paljon kenkää saanut l-jet.

        Asiaan; ilma viilenee, nyt alkaa taas samaa vikaa ilmenemään kun oli viime talvi/kevät.

        Jos kone on lämmin, tai muuten vaan ulkona yli +20 niin suorastaan räjähtää käyntiin, eli niinkuin pitää. Mutta nyt taas aamuisin saa sahata tuskasen kauan, välillä vähän lupailee kunnes sit lopuksi hörähtää käymään. Kesälläkin joskus ilmennyt samaa jos on ollut kostea/sateinen yö. Aina kyllä saanut lopuksi käymään kun on hyvä akku, jaksaa sahata.

        Muuten pelaa ihan hyvin, mitä nyt pätkii jonkinverran muttei häiritsevästi.

        Mistä kannattaisi lähteä tutkimaan ja mikä on todennäköisin vika/syy tähän?
        Mulla 318i -87 samalla tekniikalla ja täysin samoilla oireilla. Kylmäkäynnistyssuuttimen vaihdolla ei ollu mun kohdalla mitään vaikutusta. Tuon sytkäboxin oon suunnitellu seuraavaks vaihtavani.
        Kerro toki jos löydät syyn tähän veemäiseen ominaisuuteen!

        Comment

        • nixari
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 134
          • Pikis

          #5
          Kylmäkäynnistyssuuttimen epäilisin olevan kunnossa, kun käy kylmänä vissiin aika rikkaalla, paukkuu kun nostaa kaasun jalalta/ vaihtaa vaihdetta. Lämpötilaanturikin toimii ja toi paukkuminen siis loppuu kun lämpiää.

          Täytyy se kuiteski tarkistaa mut ensin voisin vilkasta tota sytkäboksia, missä sijaitsee? Tulipellissä siinä abaut jarrunestesäiliön kohallako?

          Kiitos jo arvauksista ja neuvvoista!

          -Niko
          - Ihala Connection-
          e28 "518i" bavaria

          Comment

          • juunatan
            Bimmer Rookie
            • Mar 2011
            • 27
            • Oulu

            #6
            Joku korjatkoon jos oon väärässä mutta eikös se oo hanskalokeron yläpuolella.

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #7
              Originally posted by nixari View Post
              Täytyy se kuiteski tarkistaa mut ensin voisin vilkasta tota sytkäboksia, missä sijaitsee? Tulipellissä siinä abaut jarrunestesäiliön kohallako?
              Siinähän se. Kun vaan muistaa "uutta" ostaessaan, että noita on sekä Siemens, että Telefunken valmisteisia.

              Originally posted by juunatan View Post
              Joku korjatkoon jos oon väärässä mutta eikös se oo hanskalokeron yläpuolella.
              No siellä on taas ruiskun aivoboksi

              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • Eepo
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 5388
                • Tampere

                #8
                Täältä pitäisi löytyä tuollainen sytkäpoksi, jos ei ole kiire niin viimeistään viikonloppuna käyn tallilla, samalla voin tsekata.
                -Harley Davidson Sportster - 89-
                -Harley Davidson softail -89-
                -Suzuki PV50 -86-

                Comment

                • juunatan
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2011
                  • 27
                  • Oulu

                  #9
                  Vinkkejä kaivattais ongelmaan edelleen. Sytkäboxin vaihdolla ei ollu merkitystä. Huonon kylmäkäynnistyksen, pienen pätkimisen ja epätasaisen käynnin lisäksi moottori käy päästöjen mukaan todella laihalla.

                  Listaan mitä vaihettu tähän mennessä: imm, ilmansuodatin, haitarikumi, kylmäkäynnistyssuutin, lisäilmaluisti, bensansuodatin, puola, tulpat ja johdot, virranj.kansi ja pyörijä, sytkäennakko säädetty lampulla, laturi.

                  Voisko olla joku bensapuolella (pumppu, bensanpaineensäädin) ?

                  Comment

                  • Cride80
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 141
                    • vantaa

                    #10
                    Katsokaas toimiiko kylmäkäynnistys solenoidi. Se on tossa imusarjassa päälimmäisenä johon menee piuha..
                    Born to kill ants

                    teki niin tai näin...aina väärinpäin
                    Teen kaarien pokkaukset tarkemmin,varmemmin ja paremmin kuin muut. 0404160132
                    BMW 740d
                    Honda Legend 3.2 V6 "riisi"
                    BMW 525 tds med holset.

                    Comment

                    • juunatan
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2011
                      • 27
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Cride80 View Post
                      Katsokaas toimiiko kylmäkäynnistys solenoidi. Se on tossa imusarjassa päälimmäisenä johon menee piuha..

                      Tarkennatko vähän

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16420
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by juunatan View Post
                        Tarkennatko vähän
                        Eli mikä on kylmäkäynnistyssuutin vai mitä se tekee vai missä se on ?

                        Comment

                        • juunatan
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 27
                          • Oulu

                          #13
                          Niii joo, hämäs vaan tuo sana solenoidi. Sen suuttimen vaihdolla ei ainakaan ollu merkitystä, mutta vois sen vielä varmuudeksi testata toimivaksi. Vaan sitten on nämä muut ominaisuudet:
                          Huonon kylmäkäynnistyksen, pienen pätkimisen ja epätasaisen käynnin lisäksi moottori käy päästömittauksen mukaan todella laihalla. Voisko olla että joku yks paskana oleva osa tekee nämä kaikki? Kertokaa viisaammat!

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16420
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by juunatan View Post
                            Niii joo, hämäs vaan tuo sana solenoidi. Sen suuttimen vaihdolla ei ainakaan ollu merkitystä, mutta vois sen vielä varmuudeksi testata toimivaksi. Vaan sitten on nämä muut ominaisuudet:
                            Huonon kylmäkäynnistyksen, pienen pätkimisen ja epätasaisen käynnin lisäksi moottori käy päästömittauksen mukaan todella laihalla. Voisko olla että joku yks paskana oleva osa tekee nämä kaikki? Kertokaa viisaammat!
                            Perinteinen bmw-ruiskukoneen vika eli imuvuoto jossakin ? Tästä koneesta kun voidaan lambdavika sulkea heti pois.

                            Comment

                            • juunatan
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2011
                              • 27
                              • Oulu

                              #15
                              Tähän topikkiin pitää vielä palata kun ei ole ratkasua onkelmaan löytyny.
                              Voisiko tähän kylmäkäynnistykseen vaikuttaa semmonen asia kun akun
                              jännite laskee auton ollessa käynnissä? Auton seistessä ilman virtoja
                              akusta mitattuna voltteja on 12.8 ja kun auton lyö tulille laskee 12.1 ja
                              siitä alaspäin mitä enemmän laittaa sähkölaitteita päälle.
                              Yleensä kun auton laittaa päälle niin eikös jännite nouse lähemmäs 14V.
                              Toisinsanoen ei lataa ainakaan kunnolla, vaikka uusi laturi ja
                              jännitteensäädin paikallaan. Akku myös uusittu. Ja niitä imuvuotoja ei
                              löytynyt. Hirveesti (eli ei ollenkaan) ei ole kokemusta autosähköistä, mutta
                              joku herätepuolella vikana?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎