Announcement

Collapse
No announcement yet.

523i tehot yllättivät, selitystä toivotaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KLuuppo
    Newbiemmer
    • Jun 2011
    • 19
    • Mäntsälä

    523i tehot yllättivät, selitystä toivotaan

    Eli toin vuos sitten kesällä tuollaisen -97 523:sen saksasta. Kävin dynolla elokuussa ja tulos pääsi yllättämään. Tehtaallahan ne lupaavat 125kW, mutta dynolappu puhukoon puolestaan. Tietääkseni vehkeen pitäisi olla vakio, kertokaapas nyt fiksummat miten tämä on selitettävissä?

    Ja nyt kun vauhtiin päästiin, onkos tästä m52:sta samanlaista tuomiopäivään asti kestävää viritystopikkia kun m50:sta?
    Attached Files
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    #2
    Mikä niissä niin yllätti? Johan tuollainen tehoero on penkkien välillä.

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      #3
      Nyt olet tarkkana, ettei perä lipsahda noilla tehoilla alta.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #4
        Originally posted by Micce///M View Post
        Mikä niissä niin yllätti? Johan tuollainen tehoero on penkkien välillä.

        Jep, sporttiauton penkki "lievästi" opimistinen. Jopa yli 20hv enemmän näyttänyt kuin toinen penkki.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #5
          Ja single-vanos m52:sta yleensäkin irtoaa hieman enemmän kuin tehdas ilmoittaa.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            #6
            Taikka sitten on vaihdettu b28 keulaan. Veikkaan kuitenkin dynon heittoa.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • naukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1222
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by suppari View Post
              Taikka sitten on vaihdettu b28 keulaan. Veikkaan kuitenkin dynon heittoa.
              Kaksi muuten identtistä moottoria joissa erona 10% iskutilavuudessa niin huipputeho-oletus ei montaa hevosvoimaa eroa, pienemmässä huipputeho tulee vain 10% korkeammilla kierroksilla.

              No on B25:ssa ja 28:ssa eroa, eli 28:n imunokka taitaa olla muutaman asteen myöhäisemmäksi ajoitettu ja pakoputkisto on 28:ssa parempi eli muutama hevosvoima tehoeroa pitäisi syntyäkin vertailuissa, sen sijaan 170 vs 193 eli 20% tehoeroa B25:n ja 28:n välillä on kyllä tehty vain markkinoinnissa jotta pienempi kone eroaisi myös huipputehonsa osalta suuremmasta.

              Eli M52:n tehoa muodostuvat 228 asteisesta nokka-akselista ja sangen pitkäkanavaisesta imusarjasta joka yhdistelmä rajoittaa tehohuippua tehokkaasti, imusarjahan yleensä vaihdetaan mutta M52 imusarja on kyllä itseasiassa parempi kuin m50:n.....

              Comment

              • KLuuppo
                Newbiemmer
                • Jun 2011
                • 19
                • Mäntsälä

                #8
                No enpä olisi aatellut että penkkien välillä voisi olla kymmenien heppojen eroja. Lukeekos siinä koneessa jossain helpossa kohtaa notta mikä pata se on, vai edellyttääkö puolen auton purkamista?

                Entäs onkos tuohon jotain yleisesti hyväksyttyjä hyviä parannuskohteita, M50 imusarjasta on ollut puhetta mutta mielipiteet taitaa olla kaksijakoisia.

                Comment

                • Convertible
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2638
                  • Turku

                  #9
                  Kyllä kait noi on vaan BMWn toimesta ilmoitettu alakanttiin, kuten samojen aikojen 2.8 koneet...
                  F25 X3 35d
                  E87 118i
                  E46 330ti
                  E46 M3
                  E30 M3
                  E30 M3 Convertible
                  Z3 Roadster

                  Comment

                  • Pmak
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 178
                    • Lahti

                    #10
                    En tiiä miten vertailukelpoinen, saati sitten merkkkaava tulos, mutta ainakin tuolla miun e39 m52b25sella pysyy "helpohkosti" edellä kaverin e34 m50b25. Molemmat siis manuskoja jne..

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎