Itse katsellut myös noita samoja suuttimia, miten noilla mahtaa saada 2.76 litraseks stroukatun m50b25 turbo moottorin käymään bensan kanssa tyhjäkäyntiä. kun tarkotus olis ensin ajaa bensalla, ja sitten jossain vaiheessa kohtalaisten säätöjen löydyttyä E85:lla?
Itse katsellut myös noita samoja suuttimia, miten noilla mahtaa saada 2.76 litraseks stroukatun m50b25 turbo moottorin käymään bensan kanssa tyhjäkäyntiä. kun tarkotus olis ensin ajaa bensalla, ja sitten jossain vaiheessa kohtalaisten säätöjen löydyttyä E85:lla?
Tehotevotteet = +600hp
Bensalla menee helposti vielä noi 1200cc suuttimet ilman ongelmia. Vasta noi 2200cc suuttimet alkaa oleen vain re85 käytössä toimivia.
Mulla on nämä finjectorilta hommatut suuttimet omassa ässässä käytössä.
EV14, 2000 CC, 8.5 Ohm, 50 mm, O-O 34 mm, "lyhyt", ND-liitin. Omasta mielestäni tuota "kaasukäyttöön" lausetta ei vielä vuosi sitten ollut myynti-ilmoituksessa, koska olisin varmaan sen takia valinnut jotkut toiset
Mutta kuitenkin oikein nätisti on toimineet (loppukesän venttiilivika ei näistä johtuvaa) suuttimet ja hyvin sai säätöön tyhjäkäynnin yms. ja tosiaan viinalla pelkästään ajettu.
Ite väittäisin kyllä että riittää.. hirveesti ei ole extraa yli 600hv:n mutta ei pitäisi olla millään likikään 100% aukiololla?? Jos siis tuollaiset suuttimet jo on/saa sopivasti.. niin en niitä vaihtaisi jos tavoite on 600hv tai "hiukan" yli.. Jos taas on suuttimia ostamassa lienee 1200cc parempi niin riittää sitten sinne 700hv tasoon asti siististi.
Varmaan tuossa "riittävyydessä" on hitusen myös kone kohtaisia eroja miten hyvällä hyötysuhteella eri koneet toimivat.
M50 koneessa tuli ainakin 788cc(3,obar) suuttimilla 543hv kun b paineet oli säädetty 3,2bar tasoon. Tuossa kohtaa suuttimet oli selällään aika hyvin.
=> samalla suhteella 1000cc suuttimet menisi 689hv tasoon.. mutta tuossa kun ne oli jo hitusen maksimiinsa venytetty -> se ~600hv lienee aika optimi 1000cc suuttimelle niin säädettävyys on ainakin teoriassa optimaalista kun koko suuttimen kapasiteetti on sopivasti käytössä.. Ja saa vielä hitusen venytettyä +600hv tasoonkin jos huomaa sitä tarviivansa.
Volvomies tarkoitti varmaankin, että bensalla ja 2200 suuttimilla tyhjäkäynnit ym. saattaa olla haasteellista. 1200cc toimii molemmat vielä kivasti.
OT: Eikö 1000cc suuttimet e85 käytössä 6-sylinterisessä riitä luokkaan +600hv.
Juurikin näin. Ev14 1000cc/1200cc toimii molemmilla sekä bensalla että viinalla jopa hyvin pienissä koneissa saa tyhjäkäynnilläkin sopan helposti kuntoon ja käymään nätisti.
Ev14 2200cc taasen ei suositella käytettäväksi bensalla ja on aika haastavat saada edes toimiin bensalla tyhjäkäynnillä. Viinalla noi menee nätisti jopa tälläsessä mini 1878cc 16v motissa.
Omassa motissa ev14 1000cc suuttimet meni viinalla korotetulla pa-paineella eli n. 1100cc kokosina 460hp ja olivat n.95% auki. Tästä jos laskee niin 6kpl 1100cc suuttimia menisi viinalla vajaaseen 700hv.
Tässä omassa motissa RE85 2200cc suuttimet ajettuna matalemmalla pa-paineella (2bar) eli n. 1720cc kokosena.
Kummallista. Mullakin on nuo ev14 1000cc korotetulla bensanpaineella(3,5bar) ja ahtopaine noin 1,8bar ja suuttimien aukiolo 98%. Tehoja varmaankin noin 400hv luokkaa. Seos ~11.7. Bensapumpusta taitaa tuotto alkaa romahtamaan noilla paineilla. Pumppuna walbro 400lph.
Hieman ot, mutta millä pesällä tuo 40super on sulla? Millon herää, eli millon esim 0bar ja millon 1bar?
Juurikin näin. Ev14 1000cc/1200cc toimii molemmilla sekä bensalla että viinalla jopa hyvin pienissä koneissa saa tyhjäkäynnilläkin sopan helposti kuntoon ja käymään nätisti.
Ev14 2200cc taasen ei suositella käytettäväksi bensalla ja on aika haastavat saada edes toimiin bensalla tyhjäkäynnillä. Viinalla noi menee nätisti jopa tälläsessä mini 1878cc 16v motissa.
Omassa motissa ev14 1000cc suuttimet meni viinalla korotetulla pa-paineella eli n. 1100cc kokosina 460hp ja olivat n.95% auki. Tästä jos laskee niin 6kpl 1100cc suuttimia menisi viinalla vajaaseen 700hv.
Tässä omassa motissa RE85 2200cc suuttimet ajettuna matalemmalla pa-paineella (2bar) eli n. 1720cc kokosena. http://youtu.be/Iegtiw0_0q0
Kummallista. Mullakin on nuo ev14 1000cc korotetulla bensanpaineella(3,5bar) ja ahtopaine noin 1,8bar ja suuttimien aukiolo 98%. Tehoja varmaankin noin 400hv luokkaa. Seos ~11.7. Bensapumpusta taitaa tuotto alkaa romahtamaan noilla paineilla. Pumppuna walbro 400lph.
Hieman ot, mutta millä pesällä tuo 40super on sulla? Millon herää, eli millon esim 0bar ja millon 1bar?
Mulla on yksi walbro 255 tankissa vakio paikalla ja sarjaan kytkettynä toinen samanlainen, ei oo vielä kakku loppunnu tosin alkaa oleen aika rajoilla.
16# pesällä ja jaetulla pakosarjalla on ja tälleen syttyy 4:sella eli 4500rpm 2.2bar ahtoa:
No niin eli, uudet boschilaiset ovat vasta testiajossa ja ainekaan kuukauteen ehkä kahteen ei ole valmiita tuotteita markkinoilla. Näitähän piti olla jo viime vuoden lopulla saatavilla, joten saattaa olla,että venähtää hyvinkin pitkään ennen kuin saa. Taitaa olla paras ettei jää noita odottelemaan.
Voin minä tuota kimppatilausta vetää, vaikka ei mullakaan varsinaista kokemusta ole. Eli jos pelkästään tämän topikin perusteella tekis tällasen mini kimppatilauksen niin mukana olis:
c0200325
_"johtaja"_
marko84
Voin minä tuota kimppatilausta vetää, vaikka ei mullakaan varsinaista kokemusta ole. Eli jos pelkästään tämän topikin perusteella tekis tällasen mini kimppatilauksen niin mukana olis:
c0200325
_"johtaja"_
marko84
Mites sturer Bock?Muita?
Moi!
Odottolen yhä uudet suuttimet markkinoille. Skippaan siis tällä kertaa.
Comment