Announcement

Collapse
No announcement yet.

2200cc EV 14 suuttimet, mistä halvalla uudet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HeiSy
    BTCF Member
    • Oct 2009
    • 260
    • Suomi

    #46
    Originally posted by marko84 View Post
    Hyvä homma jos tilaus saadaan tehtyä

    Itselle tulisi kyseiset suuttimet (6kpl)
    http://www.finjector.com/verkkokaupp...iew/104084/187
    Itse katsellut myös noita samoja suuttimia, miten noilla mahtaa saada 2.76 litraseks stroukatun m50b25 turbo moottorin käymään bensan kanssa tyhjäkäyntiä. kun tarkotus olis ensin ajaa bensalla, ja sitten jossain vaiheessa kohtalaisten säätöjen löydyttyä E85:lla?

    Tehotevotteet = +600hp

    Comment

    • Guest's Avatar

      #47
      Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
      Itse katsellut myös noita samoja suuttimia, miten noilla mahtaa saada 2.76 litraseks stroukatun m50b25 turbo moottorin käymään bensan kanssa tyhjäkäyntiä. kun tarkotus olis ensin ajaa bensalla, ja sitten jossain vaiheessa kohtalaisten säätöjen löydyttyä E85:lla?

      Tehotevotteet = +600hp
      Bensalla menee helposti vielä noi 1200cc suuttimet ilman ongelmia. Vasta noi 2200cc suuttimet alkaa oleen vain re85 käytössä toimivia.

      Comment

      • Soiled
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3216
        • Mystinen Kuopio

        #48
        Mulla on nämä finjectorilta hommatut suuttimet omassa ässässä käytössä.
        EV14, 2000 CC, 8.5 Ohm, 50 mm, O-O 34 mm, "lyhyt", ND-liitin. Omasta mielestäni tuota "kaasukäyttöön" lausetta ei vielä vuosi sitten ollut myynti-ilmoituksessa, koska olisin varmaan sen takia valinnut jotkut toiset
        Mutta kuitenkin oikein nätisti on toimineet (loppukesän venttiilivika ei näistä johtuvaa) suuttimet ja hyvin sai säätöön tyhjäkäynnin yms. ja tosiaan viinalla pelkästään ajettu.
        Mystinen.Fi @ FB
        IG @tarmohanninen
        http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
        Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
        Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
        Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

        Comment

        • PPmotor
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 725
          • E-Pohjanmaa

          #49
          Originally posted by primerap10gtr View Post
          Bensalla menee helposti vielä noi 1200cc suuttimet ilman ongelmia. Vasta noi 2200cc suuttimet alkaa oleen vain re85 käytössä toimivia.
          Miksei 1200cc toimisi re85 käytössä. Ovat kuitenkin sille tehty?
          Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
          Ex: 325i Turbo Drift, jne..
          Power2Drift Team

          Comment

          • timppa811
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 856
            • Pohojammaa

            #50
            Volvomies tarkoitti varmaankin, että bensalla ja 2200 suuttimilla tyhjäkäynnit ym. saattaa olla haasteellista. 1200cc toimii molemmat vielä kivasti.

            OT: Eikö 1000cc suuttimet e85 käytössä 6-sylinterisessä riitä luokkaan +600hv.

            Originally posted by c0200325 View Post
            Miksei 1200cc toimisi re85 käytössä. Ovat kuitenkin sille tehty?

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              #51
              Originally posted by timppa811 View Post
              OT: Eikö 1000cc suuttimet e85 käytössä 6-sylinterisessä riitä luokkaan +600hv.
              Ei riitä.
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • saki
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 247

                #52
                Originally posted by Jasu View Post
                Ei riitä.
                Ite väittäisin kyllä että riittää.. hirveesti ei ole extraa yli 600hv:n mutta ei pitäisi olla millään likikään 100% aukiololla?? Jos siis tuollaiset suuttimet jo on/saa sopivasti.. niin en niitä vaihtaisi jos tavoite on 600hv tai "hiukan" yli.. Jos taas on suuttimia ostamassa lienee 1200cc parempi niin riittää sitten sinne 700hv tasoon asti siististi.

                Varmaan tuossa "riittävyydessä" on hitusen myös kone kohtaisia eroja miten hyvällä hyötysuhteella eri koneet toimivat.

                M50 koneessa tuli ainakin 788cc(3,obar) suuttimilla 543hv kun b paineet oli säädetty 3,2bar tasoon. Tuossa kohtaa suuttimet oli selällään aika hyvin.

                => samalla suhteella 1000cc suuttimet menisi 689hv tasoon.. mutta tuossa kun ne oli jo hitusen maksimiinsa venytetty -> se ~600hv lienee aika optimi 1000cc suuttimelle niin säädettävyys on ainakin teoriassa optimaalista kun koko suuttimen kapasiteetti on sopivasti käytössä.. Ja saa vielä hitusen venytettyä +600hv tasoonkin jos huomaa sitä tarviivansa.
                BMW i3 REX

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #53
                  Originally posted by timppa811 View Post
                  Volvomies tarkoitti varmaankin, että bensalla ja 2200 suuttimilla tyhjäkäynnit ym. saattaa olla haasteellista. 1200cc toimii molemmat vielä kivasti.

                  OT: Eikö 1000cc suuttimet e85 käytössä 6-sylinterisessä riitä luokkaan +600hv.
                  Juurikin näin. Ev14 1000cc/1200cc toimii molemmilla sekä bensalla että viinalla jopa hyvin pienissä koneissa saa tyhjäkäynnilläkin sopan helposti kuntoon ja käymään nätisti.

                  Ev14 2200cc taasen ei suositella käytettäväksi bensalla ja on aika haastavat saada edes toimiin bensalla tyhjäkäynnillä. Viinalla noi menee nätisti jopa tälläsessä mini 1878cc 16v motissa.

                  Omassa motissa ev14 1000cc suuttimet meni viinalla korotetulla pa-paineella eli n. 1100cc kokosina 460hp ja olivat n.95% auki. Tästä jos laskee niin 6kpl 1100cc suuttimia menisi viinalla vajaaseen 700hv.

                  Tässä omassa motissa RE85 2200cc suuttimet ajettuna matalemmalla pa-paineella (2bar) eli n. 1720cc kokosena.
                  Last edited by Guest; 13-01-2013, 12:28.

                  Comment

                  • timppa811
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 856
                    • Pohojammaa

                    #54
                    Kummallista. Mullakin on nuo ev14 1000cc korotetulla bensanpaineella(3,5bar) ja ahtopaine noin 1,8bar ja suuttimien aukiolo 98%. Tehoja varmaankin noin 400hv luokkaa. Seos ~11.7. Bensapumpusta taitaa tuotto alkaa romahtamaan noilla paineilla. Pumppuna walbro 400lph.

                    Hieman ot, mutta millä pesällä tuo 40super on sulla? Millon herää, eli millon esim 0bar ja millon 1bar?



                    Originally posted by primerap10gtr View Post
                    Juurikin näin. Ev14 1000cc/1200cc toimii molemmilla sekä bensalla että viinalla jopa hyvin pienissä koneissa saa tyhjäkäynnilläkin sopan helposti kuntoon ja käymään nätisti.

                    Ev14 2200cc taasen ei suositella käytettäväksi bensalla ja on aika haastavat saada edes toimiin bensalla tyhjäkäynnillä. Viinalla noi menee nätisti jopa tälläsessä mini 1878cc 16v motissa.

                    Omassa motissa ev14 1000cc suuttimet meni viinalla korotetulla pa-paineella eli n. 1100cc kokosina 460hp ja olivat n.95% auki. Tästä jos laskee niin 6kpl 1100cc suuttimia menisi viinalla vajaaseen 700hv.

                    Tässä omassa motissa RE85 2200cc suuttimet ajettuna matalemmalla pa-paineella (2bar) eli n. 1720cc kokosena.
                    http://youtu.be/Iegtiw0_0q0

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #55
                      Originally posted by timppa811 View Post
                      Kummallista. Mullakin on nuo ev14 1000cc korotetulla bensanpaineella(3,5bar) ja ahtopaine noin 1,8bar ja suuttimien aukiolo 98%. Tehoja varmaankin noin 400hv luokkaa. Seos ~11.7. Bensapumpusta taitaa tuotto alkaa romahtamaan noilla paineilla. Pumppuna walbro 400lph.

                      Hieman ot, mutta millä pesällä tuo 40super on sulla? Millon herää, eli millon esim 0bar ja millon 1bar?
                      Mulla on yksi walbro 255 tankissa vakio paikalla ja sarjaan kytkettynä toinen samanlainen, ei oo vielä kakku loppunnu tosin alkaa oleen aika rajoilla.

                      16# pesällä ja jaetulla pakosarjalla on ja tälleen syttyy 4:sella eli 4500rpm 2.2bar ahtoa:


                      3.sella työntää 5000rpm saman paineen.

                      Comment

                      • PPmotor
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 725
                        • E-Pohjanmaa

                        #56
                        No niin eli, uudet boschilaiset ovat vasta testiajossa ja ainekaan kuukauteen ehkä kahteen ei ole valmiita tuotteita markkinoilla. Näitähän piti olla jo viime vuoden lopulla saatavilla, joten saattaa olla,että venähtää hyvinkin pitkään ennen kuin saa. Taitaa olla paras ettei jää noita odottelemaan.

                        Kimppatilausta pystyyn, kuka lähtee vetämään?
                        Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                        Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                        Power2Drift Team

                        Comment

                        • marko84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2008
                          • 1489
                          • Pori

                          #57
                          Ei ole mitään kokemuksia kimppatilauksista ni jätän sen mieluusti sellaiselle jolla enemmän kokemusta, mut mukana tilauksessa olen kuitenkin
                          E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                          Comment

                          • HeiSy
                            BTCF Member
                            • Oct 2009
                            • 260
                            • Suomi

                            #58
                            Juu ei kans kokemuksia kimppatilausten tekemisestä, että mielellään joku muu vois hoitaa. Mukana kuitenkin olen

                            Comment

                            • PPmotor
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 725
                              • E-Pohjanmaa

                              #59
                              Voin minä tuota kimppatilausta vetää, vaikka ei mullakaan varsinaista kokemusta ole. Eli jos pelkästään tämän topikin perusteella tekis tällasen mini kimppatilauksen niin mukana olis:
                              c0200325
                              _"johtaja"_
                              marko84

                              Mites sturer Bock?Muita?
                              Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                              Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                              Power2Drift Team

                              Comment

                              • sturer Bock
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2006
                                • 312
                                • Häme

                                #60
                                Originally posted by c0200325 View Post
                                Voin minä tuota kimppatilausta vetää, vaikka ei mullakaan varsinaista kokemusta ole. Eli jos pelkästään tämän topikin perusteella tekis tällasen mini kimppatilauksen niin mukana olis:
                                c0200325
                                _"johtaja"_
                                marko84

                                Mites sturer Bock?Muita?

                                Moi!

                                Odottolen yhä uudet suuttimet markkinoille. Skippaan siis tällä kertaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎