Announcement

Collapse
No announcement yet.

2200cc EV 14 suuttimet, mistä halvalla uudet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PPmotor
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 725
    • E-Pohjanmaa

    #61
    Laittakaapa ne jotka suuttimia havittelevat minulle privaan minkälaiset saisi olla niin kyselen tarjousta finjectorilta sekä tarvikemotilta.
    Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
    Ex: 325i Turbo Drift, jne..
    Power2Drift Team

    Comment

    • Saku
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 343
      • Jkl

      #62
      Originally posted by primerap10gtr View Post
      Ev14 2200cc taasen ei suositella käytettäväksi bensalla ja on aika haastavat saada edes toimiin bensalla tyhjäkäynnillä.
      Suuttimen koon lisäksi tyhjäkäynnin "hyvyyteen" ja tyhjäkäynnin säädön haastavuuteen vaikuttaa suuresti millä purkilla suutinta ohjataan. Esim. 2kpl EV14 2200cc/syl rinnan kytkettynä, iskutilavuus n.500cc/syl ja bensalla on todettu toimivan ja säätyvän tyhjäkäynnillä erinomaisesti. Toisesta ääripäästä kokemuksina 1kpl/1500cc/600cc/bensa ajettavuus ja säädettävyys surkea sekä monen AFR yksikön seosheiluntaa alle 50hv moottoritehoilla, tyhjäkäynnistä puhumattakaan. Tietyssä kohtaa aukioloaikaa lisättäessä suutin tuli kontrolliin ja vastasi säätöihin oletetusti.
      E30 "339" 1380hv - E30 "316" 749hv - E36 328T 505hv - 335i N54 464hv - Vette C3 LS TT 1210hv - Vette C6 TT 1022hv- R-Motorsport

      Comment

      • billy
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2012
        • 1052
        • Finland

        #63
        Nostellaas eli kokoonpanosta puuttuu vielä suuttimet, hakusessa korkeaohmiset 1700-2200cc suuttimet ja ajetaan e85 oisko kellään heittää oikeasti hyvää suutinta?
        Last edited by billy; 01-11-2014, 21:29.

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #64
          Originally posted by billy View Post
          Nostellaas eli kokoonpanosta puuttuu vielä suuttimet, hakusessa korkeaohmiset 1700-2200cc suuttimet ja ajetaan e85 oisko kellään heittää oikeasti hyvää suutinta?
          Nämä kait ovat takuulla hyvät e85:lla: http://www.finjector.com/verkkokaupp...-p-519967-188/

          Toki tämä edullisempi vaihtoehto on todettu toimiviksi vaikkei e85:lle suositella: http://www.ebay.com/itm/171493462684...%3AMEBIDX%3AIT
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            #65
            Originally posted by Thuppu View Post
            Nämä kait ovat takuulla hyvät e85:lla: http://www.finjector.com/verkkokaupp...-p-519967-188/
            Nuo dekat ei ole korkeaohmiset. Se tosin ei ole ylitsepääsemätön ongelma koska on olemassa ohjain jolla voi ohjata matalaohmisia suuttimia korkeaohmisille tarkoitetulla ECU:lla.

            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • billy
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2012
              • 1052
              • Finland

              #66
              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
              Nuo dekat ei ole korkeaohmiset. Se tosin ei ole ylitsepääsemätön ongelma koska on olemassa ohjain jolla voi ohjata matalaohmisia suuttimia korkeaohmisille tarkoitetulla ECU:lla.

              http://www.jbperf.com/p&h_board/v2_0_1.html#Buy
              Juu hankalaksi menee meinasin nuo kyseiset dekat tilata kun ei noita isoja suuttimia löydy kuin matala ohm sna, pois lukien EV 14 1700cc jotka jätän tilaus listalta poijes.

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                #67
                Originally posted by billy View Post
                Juu hankalaksi menee meinasin nuo kyseiset dekat tilata kun ei noita isoja suuttimia löydy kuin matala ohm sna, pois lukien EV 14 1700cc jotka jätän tilaus listalta poijes.
                Ja mikä ECU sulla on?

                Ja linkin dekat on nimenomaan matalaohmiset(!)
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • billy
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2012
                  • 1052
                  • Finland

                  #68
                  Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                  Ja mikä ECU sulla on?

                  Ja linkin dekat on nimenomaan matalaohmiset(!)
                  Ms3 prossulla, kuinka paska homma tuo muutos kaiken kaikkiaan on?

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #69
                    1700cc EV14 on sit taas todettu e85 ei-yhteensopivaksi. Jäi tosiaan huomaamatta toi ohmisuus, mut eikö näitä pysty lisävastuksilla muuttelemaan?
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      #70
                      Originally posted by billy View Post
                      Ms3 prossulla, kuinka paska homma tuo muutos kaiken kaikkiaan on?
                      Eipä se mikään paska homma ole. Jos sulla on MS3X-lisälevy niin otat tuon laittamani linkin purkin x2(kaksi kpl koska purkissa vain 4kpl ohjauksia) johtojen väliin tai jos ei ole MS3X-levyä niin johdottaa suoraan MS3-prosukortin liittimestä ohjaukset JB perfin tähän versioon:




                      Meinasin itse laittaa MS3:n ja eo. levyn mutta oman projektin aikataulu on venähtänyt töiden vuoksi hamaan tulevaisuuteen. Mulla on noita piirilevyjä kyllä "hyllyssä" jos joku on kiinnostunut. Komponentit joutuu hommaamaan...
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • billy
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2012
                        • 1052
                        • Finland

                        #71
                        Originally posted by Thuppu View Post
                        1700cc EV14 on sit taas todettu e85 ei-yhteensopivaksi. Jäi tosiaan huomaamatta toi ohmisuus, mut eikö näitä pysty lisävastuksilla muuttelemaan?
                        Kyllä pystyy. Itse vaan ei tiedä tuon taivaallista noista enkä paljon muistakaan, joten teettäys hommiks menee
                        Last edited by billy; 01-11-2014, 23:26.

                        Comment

                        • Vauhtivaunu
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 2714
                          • P-Karjala

                          #72
                          Originally posted by Thuppu View Post
                          mut eikö näitä pysty lisävastuksilla muuttelemaan?
                          Periaatteessa mutta en suosittele matalaohmisten ohjaamista etuvastusten kanssa. Se johtuu siitä yksinkertaisesta syystä ettei niitä ole suunniteltu toimimaan etuvastusten kanssa;

                          Matalaohmiset suuttimet tarvitsevat ns. avauspulssin joka on noin 4-5A ja sen jälkeen pitovirran joka on luokkaa 1-2A. Silloin ne toimivat suunnitellusti (peak&hold). Asiasta löytyy faktaa hakemalla.
                          sigpic


                          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            #73
                            Ok, eipä oo asiaan tarvinnu koskaan perehtyä.
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • billy
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2012
                              • 1052
                              • Finland

                              #74
                              Täytyy sitten varmasti hakea tuollaista yhdistelmää 1300cc suutinta löytyy vielä korkea ohm sna joka testatusti pelaa e85 siihen loppuneen valikoima ja lupaa tuolle suuttimelle noin 650hv ja eihän se riitä

                              Pitäneet noita bokseja sitten tilata 2kpl kiitoksia vaunulle vinkistä
                              Last edited by billy; 02-11-2014, 08:14.

                              Comment

                              • -Jarno-
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 1140
                                • Salo

                                #75
                                Mites nämä : http://www.full-race.com/store/fuel-...-injector.html

                                2200cc/min @ 43.5 psi (3 bar)

                                Design pressure of 7 bar (101.5)

                                3700cc/min @ 130.5 psi (9 bar)

                                Ideal for methanol applications: 1 injector per cylinder for all but the most demanding applications, while maintaining control during idle and off idle conditions.

                                High impedance – no injector resistor or injector driver is needed
                                Last edited by -Jarno-; 02-11-2014, 08:37.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎