Originally posted by esa`pentula
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw automaatit
Collapse
X
-
montakin asiaa, kyllä ne askit vain ajamalla kuluvat. tai en ainakaan vielä ole kuullut kulumattomista tiivisteistä ja kitkalevyistä hehe. ensimmäisenä voisin mainita sprägin ja sen sisäkehän, jotka menee useimmiten näistä rikki ja niiden varaosahinnat on nousseet aivan kohtuuttoman korkealle. toisena A-pakan kuluvuus, kun metallilevyt hakkaavat urat pakkaan ja tämän jälkeen jäävät jumiin liikkumasuunnassaan näihin uriin. kolmantena ehkä tuplapakan jousilevy, joka rikkoutuu erittäin helposti, kun kitkalevyt kuluvat ja välys kasvaa liian suureksi. tätä kyseistä 5hp18 askia olen korjannut varmasti eniten.Last edited by esa`pentula; 17-12-2012, 10:09.
Comment
-
-
Taitaa olla nuo 5hp18 useimmat jo siinä iässä, että remontteja edessä väkisinkin.
Oman kokemuksen perusteella 1990-luvun alkupuolen ja puolen välin V8-mallien laatikoissa ollut melko lailla huolia. Ja vielä enemmän vm 2001 ja uudemmissa 5-vaihteisissa dieselin laatikoissa. Tosin turbiinivikoja monissa..All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMitä vikaa siinä on? Ei ainakaan ajamalla saa loppumaan.
Muutama muukin valittanu samasta.
Liekkö jääny sitten öljyt vaihtamatta kokonaan näissä aikanaan, toisessa oli 230tkm ja toisessa rapiat 400tkm (tds).
Mutta ei tosiaan ole itelle hyviä kokemuksia jääny.
Comment
-
-
Originally posted by esa`pentula View Posttätä kyseistä 5hp18 askia olen korjannut varmasti eniten.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOlet laatikkokorjaaja, tuskin kukaan tulee sinulle esittelemään täysin toimivaa vaihteistoaan ja kaasuttaa tiehensä? Taitaa olla hp18 olla Suomen yleisin Bmw automaatti, uusimmat on yli 14v vanhoja ja vanhimmat yli 20v. Kovaa ajoa ja huonoa huoltoa. 10v sitten merkkarilla sanoivat ettei e34 laatikkoon saa vaihtaa öljyjä. Tiedän useammankinkin tapauksen joten ei ihme jos niitä päätyy pajalle huollon puutteessa.
Comment
-
-
miksikäs se siitä sitten vaihtuu? 5hp24? tätä muistaakseni x5:sessa ja seiskan v8:ssa ollut.
edit: olihan tuota 5hp30:stäkin 7sarjan v8 ja v12, mutta onko sitä vitossarjassa ? siinä askissa jos jonkunverrankin ollut ongelmaa. öljypohjasta kyllä jo tunnistaa tuon 5hp24 ja 5hp30 eron, vaikkei askeista mitään tietäisikään.Last edited by esa`pentula; 14-01-2013, 16:20.
Comment
-
-
Osaako arvon laatikkokorjaajat kertoa ennustetta tuolle omalle vaihteistolle, 325cia m54 moottorilla. Ja 310 tkm. Tehnyt kaksi talvea satunnaisesti pakkasilla niin ettei lähde liikkeelle eli mikään vaihde ei kytkeydy päälle vaihdekepistä. Muutaman minuutin tyhjäkäynti ja sammuttaminen sekä käynnistäminen yleensä tepsii mut lähtee silti hieman nykien liikkeelle. Muuten toimii hienosti. Öljyt vaihdettu noin160tkm kohdilla tuohon. Onkohan öljyä liian vähän?E70 X5 4.8i
ex: E46 325Ci
Comment
-
-
Originally posted by Jka View PostOsaako arvon laatikkokorjaajat kertoa ennustetta tuolle omalle vaihteistolle, 325cia m54 moottorilla. Ja 310 tkm. Tehnyt kaksi talvea satunnaisesti pakkasilla niin ettei lähde liikkeelle eli mikään vaihde ei kytkeydy päälle vaihdekepistä. Muutaman minuutin tyhjäkäynti ja sammuttaminen sekä käynnistäminen yleensä tepsii mut lähtee silti hieman nykien liikkeelle. Muuten toimii hienosti. Öljyt vaihdettu noin160tkm kohdilla tuohon. Onkohan öljyä liian vähän?Originally posted by Bmw Master View PostKannattaa tarkistaa.
Comment
-
Comment