Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw automaatit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #16
    Originally posted by esa`pentula View Post
    en voi uskoa, että joku kehuu 5hp18 maasta taivaisiin
    Mitä vikaa siinä on? Ei ainakaan ajamalla saa loppumaan.

    Comment

    • esa`pentula
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1390
      • Tampere

      #17
      montakin asiaa, kyllä ne askit vain ajamalla kuluvat. tai en ainakaan vielä ole kuullut kulumattomista tiivisteistä ja kitkalevyistä hehe. ensimmäisenä voisin mainita sprägin ja sen sisäkehän, jotka menee useimmiten näistä rikki ja niiden varaosahinnat on nousseet aivan kohtuuttoman korkealle. toisena A-pakan kuluvuus, kun metallilevyt hakkaavat urat pakkaan ja tämän jälkeen jäävät jumiin liikkumasuunnassaan näihin uriin. kolmantena ehkä tuplapakan jousilevy, joka rikkoutuu erittäin helposti, kun kitkalevyt kuluvat ja välys kasvaa liian suureksi. tätä kyseistä 5hp18 askia olen korjannut varmasti eniten.
      Last edited by esa`pentula; 17-12-2012, 10:09.

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19178
        • -

        #18
        Taitaa olla nuo 5hp18 useimmat jo siinä iässä, että remontteja edessä väkisinkin.

        Oman kokemuksen perusteella 1990-luvun alkupuolen ja puolen välin V8-mallien laatikoissa ollut melko lailla huolia. Ja vielä enemmän vm 2001 ja uudemmissa 5-vaihteisissa dieselin laatikoissa. Tosin turbiinivikoja monissa..
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • |jaakko|
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 1542
          • Keski-Suomi

          #19
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Mitä vikaa siinä on? Ei ainakaan ajamalla saa loppumaan.
          Itellä ollu kaks ja molemmat enemmän tai vähemmän kakkoja.
          Muutama muukin valittanu samasta.

          Liekkö jääny sitten öljyt vaihtamatta kokonaan näissä aikanaan, toisessa oli 230tkm ja toisessa rapiat 400tkm (tds).

          Mutta ei tosiaan ole itelle hyviä kokemuksia jääny.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #20
            Originally posted by esa`pentula View Post
            tätä kyseistä 5hp18 askia olen korjannut varmasti eniten.
            Olet laatikkokorjaaja, tuskin kukaan tulee sinulle esittelemään täysin toimivaa vaihteistoaan ja kaasuttaa tiehensä? Taitaa olla hp18 olla Suomen yleisin Bmw automaatti, uusimmat on yli 14v vanhoja ja vanhimmat yli 20v. Kovaa ajoa ja huonoa huoltoa. 10v sitten merkkarilla sanoivat ettei e34 laatikkoon saa vaihtaa öljyjä. Tiedän useammankinkin tapauksen joten ei ihme jos niitä päätyy pajalle huollon puutteessa.

            Comment

            • esa`pentula
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1390
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Olet laatikkokorjaaja, tuskin kukaan tulee sinulle esittelemään täysin toimivaa vaihteistoaan ja kaasuttaa tiehensä? Taitaa olla hp18 olla Suomen yleisin Bmw automaatti, uusimmat on yli 14v vanhoja ja vanhimmat yli 20v. Kovaa ajoa ja huonoa huoltoa. 10v sitten merkkarilla sanoivat ettei e34 laatikkoon saa vaihtaa öljyjä. Tiedän useammankinkin tapauksen joten ei ihme jos niitä päätyy pajalle huollon puutteessa.
              olin.. en tullut väittelemään mielipiteistä, vaan kerroin faktoja askin huonoista puolista, koska en pidä sitä hyvänä vaihteistona. tottakai ne ovat vanhoja, mutta nyt kysyjä on ostamassakin käytettyä autoa.

              Comment

              • bigblock
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 160
                • iisalmi

                #22
                Eli vaikuttais siltä on ostettava 1999 vm tai uudempi ni sais vähä paremman laatikon.

                Comment

                • bigblock
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 160
                  • iisalmi

                  #23
                  Originally posted by bigblock View Post
                  Eli vaikuttais siltä on ostettava 1999 vm tai uudempi ni sais vähä paremman laatikon.
                  Kutoskoneinen 1999 tai uudempi,entäs v8 5 satanen siinäkin laatikko näyttäs vaihtuvan 1998-1999 onko väliä onko uudempi vai vanhempi?

                  Comment

                  • esa`pentula
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2009
                    • 1390
                    • Tampere

                    #24
                    miksikäs se siitä sitten vaihtuu? 5hp24? tätä muistaakseni x5:sessa ja seiskan v8:ssa ollut.

                    edit: olihan tuota 5hp30:stäkin 7sarjan v8 ja v12, mutta onko sitä vitossarjassa ? siinä askissa jos jonkunverrankin ollut ongelmaa. öljypohjasta kyllä jo tunnistaa tuon 5hp24 ja 5hp30 eron, vaikkei askeista mitään tietäisikään.
                    Last edited by esa`pentula; 14-01-2013, 16:20.

                    Comment

                    • bigblock
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2005
                      • 160
                      • iisalmi

                      #25
                      Originally posted by esa`pentula View Post
                      miksikäs se siitä sitten vaihtuu? 5hp24? tätä muistaakseni x5:sessa ja seiskan v8:ssa ollut.
                      OK. eli ei ole sen suhteen väliä onko uudempi vai vanhempi.

                      Comment

                      • Jka
                        BTCF Member
                        • Sep 2009
                        • 215
                        • jyväskylä

                        #26
                        Osaako arvon laatikkokorjaajat kertoa ennustetta tuolle omalle vaihteistolle, 325cia m54 moottorilla. Ja 310 tkm. Tehnyt kaksi talvea satunnaisesti pakkasilla niin ettei lähde liikkeelle eli mikään vaihde ei kytkeydy päälle vaihdekepistä. Muutaman minuutin tyhjäkäynti ja sammuttaminen sekä käynnistäminen yleensä tepsii mut lähtee silti hieman nykien liikkeelle. Muuten toimii hienosti. Öljyt vaihdettu noin160tkm kohdilla tuohon. Onkohan öljyä liian vähän?
                        E70 X5 4.8i
                        ex: E46 325Ci

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #27
                          Originally posted by Jka View Post
                          Onkohan öljyä liian vähän?
                          Kannattaa tarkistaa.

                          Comment

                          • esa`pentula
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2009
                            • 1390
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by Jka View Post
                            Osaako arvon laatikkokorjaajat kertoa ennustetta tuolle omalle vaihteistolle, 325cia m54 moottorilla. Ja 310 tkm. Tehnyt kaksi talvea satunnaisesti pakkasilla niin ettei lähde liikkeelle eli mikään vaihde ei kytkeydy päälle vaihdekepistä. Muutaman minuutin tyhjäkäynti ja sammuttaminen sekä käynnistäminen yleensä tepsii mut lähtee silti hieman nykien liikkeelle. Muuten toimii hienosti. Öljyt vaihdettu noin160tkm kohdilla tuohon. Onkohan öljyä liian vähän?
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Kannattaa tarkistaa.
                            katso samalla mikä aski, en osaa nuin vain heittää. jos muuten ajossa ei ole mitään luistamista, paukuttamista, miettimistä yms. niin jos vika alkaa tulemaan jatkuvasti niin aloittaisin venttiilikoneistosta. Siellä voi olla a) kara jumissa b) liikaa shaibaa c) solenoidi rikki d) jokin tiiviste rikki. tuosta öljymäärästä on hyvä lähteä, muistathan tarkistaa oikein!

                            Comment

                            • mr.b
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 169
                              • pietarsaari

                              #29
                              sivukysymys.. onko jotain nixiä miten saisi lockupin aikaisemmin päälle.. auto 320i touring -95.. nytt lockup menee päälle siinä 90km/h paikkeilla ja saisi mielellään mennä jo ennen 80..:think
                              BMW 320iA Touring -95
                              Porsche 944 -86
                              Buell xb9r -03
                              Marin san rafael ~89
                              Jalat -70

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #30
                                Originally posted by mr.b View Post
                                sivukysymys.. onko jotain nixiä miten saisi lockupin aikaisemmin päälle.. auto 320i touring -95.. nytt lockup menee päälle siinä 90km/h paikkeilla ja saisi mielellään mennä jo ennen 80..:think
                                Pienemmät renkaat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎