Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin lämmöt E65 745iA 2003

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • junkkri
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 664
    • Järvenpää

    Moottorin lämmöt E65 745iA 2003

    eli lämmöt nousi n.80-83C ja vaihdoin uuden termostaatin ja nyt lämmöt 105C. Onkohan normaalit lämmöt?? Tuntuu vähän korkeilta??
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by junkkri View Post
    eli lämmöt nousi n.80-83C ja vaihdoin uuden termostaatin ja nyt lämmöt 105C. Onkohan normaalit lämmöt?? Tuntuu vähän korkeilta??
    Ihan normaalit. Putoaa hieman kun oikein luukuttaa.

    Comment

    • Rale
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 1482
      • Porvoo

      #3
      normaalit on

      Oma E61 samalla koneella, 103-107C:n nurkilla pyörii lämpötila.

      Comment

      • junkkri
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 664
        • Järvenpää

        #4
        Lienee

        lämmöt sitten OK.
        Vaikuttais siltä, että kun manuaalisesti lisää puhaltimen nopeutta, niin ei muutu "nopeammalle" ja puhaltimen äänikään ei "kovene"? Sitten kun laittaa "teho sulatukselle/puhallukselle"(erillinen nappi) niin kyllä puhaltaa ja äänikin muuttu puhaltimessa !?

        Comment

        • tecro
          BTCF Member
          • Dec 2009
          • 185
          • Suomi

          #5
          Eihän sen puhaltimen pidä melutakkaan eiköhän sieltä tule ilmaa kuitenkin, monessa autossa puhallin meluaa ja ilmaa ei silti tule..

          Se, että puhallin ääntää kun laittaa tuulilasin maksimipuhalluksen johtuu siitä kun kaikki ilma pusketaan tuulilasi suulakkeista..
          Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

          Comment

          • junkkri
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 664
            • Järvenpää

            #6
            Originally posted by tecro View Post
            Eihän sen puhaltimen pidä melutakkaan eiköhän sieltä tule ilmaa kuitenkin, monessa autossa puhallin meluaa ja ilmaa ei silti tule..

            Se, että puhallin ääntää kun laittaa tuulilasin maksimipuhalluksen johtuu siitä kun kaikki ilma pusketaan tuulilasi suulakkeista..
            Niin, en tarkoita mitään "melua", mutta kyllähän tuon nopeuden muutoksen aiheuttama puhaltimen ääni/tehon muutos pitäis huomata jotenkin ?! Mitäs kaikkee tuo siili voisi aiheuttaa !?

            Comment

            • junkkri
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 664
              • Järvenpää

              #7
              jatkoa !!! lämmöt nousee/

              Originally posted by junkkri View Post
              eli lämmöt nousi n.80-83C ja vaihdoin uuden termostaatin ja nyt lämmöt 105C. Onkohan normaalit lämmöt?? Tuntuu vähän korkeilta??
              vaihtelee 80-83, 83-90, 93-105C ja pyrkii säätämään ajotavasta riippuenjuurikin noihin lukemiin elikkäs EI nosta AINA lämpöja "lineaarisesti" 105C asteeseen?! Varmaankin joku hienous, johon ei BMW-Suomikaan osaa vastata?

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Sähkösäätöinen termari, siellä on lämmityselementti jolla saadaan vesien lämpöä laskettua konetta kuormittaessa.

                ...jos tätä tarkoitit.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • junkkri
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 664
                  • Järvenpää

                  #9
                  kyllä

                  Originally posted by Cell View Post
                  Sähkösäätöinen termari, siellä on lämmityselementti jolla saadaan vesien lämpöä laskettua konetta kuormittaessa.

                  ...jos tätä tarkoitit.
                  tarkoitin juurikin tuota, mutta mikä idea ko "säädöillä" on? Kun lämmöt esim. 82 C niin hytissä ei hirveen lämmintä!? Kun 105C niin siällä kuuma (tietenkin) Välillä auto lämpee nopeammin ja välillä sitten taas ei. Vanhalla termarilla nousi lämmöt AINA 82 C ja tämän takia vaihdoin tuon termarin !?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎