Announcement

Collapse
No announcement yet.

Polttoaineen syöttö: kerääjäsäiliö tankin sisään?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aksa P
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 394
    • Sawo

    Polttoaineen syöttö: kerääjäsäiliö tankin sisään?

    Mitenkäs toteuttaisitte?

    Kyseessä e21 m50 swap. E21 tankkiin laitettas e34 m50b20 polttoainepumppu. Tarttis varmaan jonkinlainen kerääjäsäiliö tehdä? Vai toimiiko m50 ruisku ihan normi e21 bensansyötöllä (ei kai)?

    Ei ois halukkuutta laittaa erillistä siirtopumppua tankkiin, vaan pelkällä korkeapainepumpulla olis tarkoitus homma toteuttaa. Oisko jotain suuntaisventtiilejä, loiskelevyjä tms, joilla kokoojasäiliöön sais ton virtauksen toteutettua vai miten...

    Joo, voihan sen erillisen säiliönkin tehdä, mutta kiinnostais tehdä systeemi tankin sisään.

    e34:n tankista en saanut vielä kyseistä systeemiä irti, eikä se taida mahtuakkaan tankissa olevasta reiästä ulos, joten sitä en taida onnistua käyttään tässä modissa.
    "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

    Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
    E21 M50B20
    E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
    E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
    E34 10/1990 520i
    Honda Prelude EX vm.-83 1.8
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    #2
    Jos on ruiskumallin e21 tankki ja pumppu niin en nää kyllä mitään estettä miksei toimisi m50 kanssa?

    Comment

    • Aksa P
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 394
      • Sawo

      #3
      Originally posted by Make H. View Post
      Jos on ruiskumallin e21 tankki ja pumppu niin en nää kyllä mitään estettä miksei toimisi m50 kanssa?
      Ei oo ruiskumallin.

      Hitto ku sitä on tyhmä... Huokasin Realoem:stä just ennen postaustasi, että juurikin ruiskumallin rojut tarvitaan tankkiin. Myös e30 rojut näyttäisi olevan käyttökelpoisia:
      Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

      Tossa näyttäs olevan vaan ilman paluulinjaa.

      Saa siis tarjota e21 tai e30 tankkipumppua ja määrämittarin anturia privaan.
      Last edited by Aksa P; 22-12-2012, 20:29.
      "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

      Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
      E21 M50B20
      E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
      E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
      E34 10/1990 520i
      Honda Prelude EX vm.-83 1.8

      Comment

      • Peksu_M20
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 2121
        • Lahti

        #4
        Originally posted by Aksa P View Post
        Ei oo ruiskumallin.

        Hitto ku sitä on tyhmä... Huokasin Realoem:stä just ennen postaustasi, että juurikin ruiskumallin rojut tarvitaan tankkiin. Myös e30 rojut näyttäisi olevan käyttökelpoisia:
        Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

        Tossa näyttäs olevan vaan ilman paluulinjaa.

        Saa siis tarjota e21 tai e30 tankkipumppua ja määrämittarin anturia privaan.
        En tiedä mitä oikein virittelet mutta mulla on ihan kaasari mallin tankki ja ulkoinen pumppu takaovipahvin sisällä ja hyvin toimii ruiskukone.
        Mahtiala kustom - No connection
        Bmw E21 320A -81 "330i"
        Bmw e30 318is

        Comment

        • Aksa P
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 394
          • Sawo

          #5
          Originally posted by pekka_hirvonen View Post
          En tiedä mitä oikein virittelet mutta mulla on ihan kaasari mallin tankki ja ulkoinen pumppu takaovipahvin sisällä ja hyvin toimii ruiskukone.
          Ei oo sen kummempaa virittelyä tiedossa, vakio m50b20 tulee nokalle.
          Kaure tarjoskin jo sopivia rojuja tankkiin. Nyt pääsee siis helpolla ja pysyy yksinkertaisena pa-linjasto.
          "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

          Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
          E21 M50B20
          E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
          E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
          E34 10/1990 520i
          Honda Prelude EX vm.-83 1.8

          Comment

          • basso72
            BTCF Member
            • Dec 2004
            • 1837
            • Ylä-Pinsiö

            #6
            Ei kai tuo nyt mitään erikoisia virityksiä tarvi,niinkuin Pekka jo kertoi. Tavallinen e21 anturi tankkiin,niin toimii polttoainemittarikin. Joko kaasarimallista,jossa on myös paluu (ulkomuistista muut paitsi 315 ja 316) tai ruiskumalleista (isompi lähtöputki). Kaveriksi tankin ulkopuolelle omavalintainen ulkoinen pumppu,jossa riittää paine ja tuotto. Noita antureita saa 10€-130€(uusi ruiskumallinen) hintaan ja pumput lienee uudet alkaen 30-40€(tarvikkeet).
            Tuota tankin sisäistä pumppua e21:ssä ei ole käytetty apuna kuin usa- ja aus-versioissa,enkä tiedä miksi niissä. Liittynee mahdollisesti kuumempiin olosuhteisiin.:think
            sigpic
            Kaikissa meissä asuu pieni M115.
            320i -77

            Comment

            • Aksa P
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 394
              • Sawo

              #7
              Originally posted by basso72 View Post
              Ei kai tuo nyt mitään erikoisia virityksiä tarvi,niinkuin Pekka jo kertoi. Tavallinen e21 anturi tankkiin,niin toimii polttoainemittarikin. Joko kaasarimallista,jossa on myös paluu (ulkomuistista muut paitsi 315 ja 316) tai ruiskumalleista (isompi lähtöputki). Kaveriksi tankin ulkopuolelle omavalintainen ulkoinen pumppu,jossa riittää paine ja tuotto. Noita antureita saa 10€-130€(uusi ruiskumallinen) hintaan ja pumput lienee uudet alkaen 30-40€(tarvikkeet).
              Tuota tankin sisäistä pumppua e21:ssä ei ole käytetty apuna kuin usa- ja aus-versioissa,enkä tiedä miksi niissä. Liittynee mahdollisesti kuumempiin olosuhteisiin.:think
              Totta, mutta tankin sisäisellä sijoituksella ei tartte laittaa pumppua kuralle ym. shaisselle alttiiksi. Sähkötkin pysyy tankin päällä ja siten paremmin suojassa.

              Tollanen sisäinen pumppusysteemi ei käytettynä maksa foorumilta juuri mitään ja vaihtopummppukin tankin sisäiseen asennukseen löytyy, jos käytetty simahtaa.

              Pumpun vaihtokin jossain määrin miellyttävämpi toteuttaa sisäkautta, kuin könyämällä monttuun ja moskaamalla näpit

              Pa-mittari onkin mielenkiintoisempi juttu, sillä kojelauta ja mittaristo tulossa e36:sta...
              Last edited by Aksa P; 22-12-2012, 23:13.
              "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

              Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
              E21 M50B20
              E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
              E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
              E34 10/1990 520i
              Honda Prelude EX vm.-83 1.8

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                Kerääjäsäiliö tankkiin. Ihan mielenkiintoinen idea. Pyörittelin mielessä itsekin ajatusta. Millä kiinnität sen tankkiin että pysyy pystyssä? Miten toteutat polttoaineen tulot ja lähdöt? Mulla on kerääjässä neljä lähtöä. 1) Tulo tankkipumpulta, 2)lähtö koneeseen päin (kerääjän pohjassa), 3)moottorilta paluuletku menee kerääjään, 4)ylivuoto (ylin) takaisin tankkiin.

                Sitten se pitäs mitoittaa niin että se mahtuu fyysisesti tankin päällä olevasta reiästä sisään. Minä hylkäsin ajatuksen ja silppuan kontin lattiaa sen verran että säiliön pystyy koteloimaan niin että se on tavallaan kumminkin korin ulkopuolella.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎