Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä jäähdytinnestettä koneeseen M47N2/520DA?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pex
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 353
    • Kuusamo

Mitä jäähdytinnestettä koneeseen M47N2/520DA?

EGR-termarin vaihdon yhteydessä huomasin, että pinta alarajalla. Ja pulahti operaatiossa vähän siitä alemmaskin.

Totaalisen punavihersokea kun olen niin enpä sitten saanut selvää tuosta väristä. Oikein kun pinnistin niin väittäisin, että litku oli vähän sinertävää, mutta kun vaaleahkot sinisen sävyt sekottuu mulla monesti vaalean vihreään niin ota tuosta sitten selvää :think. Koneessa pitäis olla yli 4v sitten merkkihuollossa laitetut nesteet, joten lienee kuitenkin oikea tavaraa. Mitähän se sitten onkaan? Kuinkas usein nuo nesteet pitäis vaihtaa?

Ja sitten vielä, että voiko tuonne laittaa väritöntä "joka paikan" nestettä, joka sopii kuulemma kaikkien värien kanssa yhteen? Tämmöstä nestettä (olikohan Polaric tai joku sinnepäin tuo merkki) möivät mulle viime talvena lisäysnesteeksi moottorikelkkaan, kun ei saatu neljällä silmäparilla selville nesteen väriä...niillä kolmella muulla värinäkö piti olla kunnossa
    Nykyään mennään Volkkarilla

Ex. E61 520dA 2006
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1321
    • Tornio

Originally posted by Pex View Post
    EGR-termarin vaihdon yhteydessä huomasin, että pinta alarajalla. Ja pulahti operaatiossa vähän siitä alemmaskin.

Totaalisen punavihersokea kun olen niin enpä sitten saanut selvää tuosta väristä. Oikein kun pinnistin niin väittäisin, että litku oli vähän sinertävää, mutta kun vaaleahkot sinisen sävyt sekottuu mulla monesti vaalean vihreään niin ota tuosta sitten selvää :think. Koneessa pitäis olla yli 4v sitten merkkihuollossa laitetut nesteet, joten lienee kuitenkin oikea tavaraa. Mitähän se sitten onkaan? Kuinkas usein nuo nesteet pitäis vaihtaa?

Ja sitten vielä, että voiko tuonne laittaa väritöntä "joka paikan" nestettä, joka sopii kuulemma kaikkien värien kanssa yhteen? Tämmöstä nestettä (olikohan Polaric tai joku sinnepäin tuo merkki) möivät mulle viime talvena lisäysnesteeksi moottorikelkkaan, kun ei saatu neljällä silmäparilla selville nesteen väriä...niillä kolmella muulla värinäkö piti olla kunnossa
    Jäähdytysnesteen vaihto 4 v välein. ZERO HD Vihreää nestettä tai BMW sininen original
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

Comment

• MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

Väristä saa paremmin selvää kun ottaa kunnon taskulampun kaveriksi ja painaa pikkasen sitä nesteen tason merkkiliparetta alaspäin. Siinä on valkoinen solumuovikelluke, sen kun saa sentin alaspäin niin näkee hyvin että se on sinistä tai sinisenvihertävää kirkasta liuosta.

Suosisin itse pelkästään originaalitavaraa, kun 1,5 litran pänikkä maksaa Smiidillä 10,16€.

Comment

• Pex
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 353
        • Kuusamo

Originally posted by e46touring View Post
        ZERO HD Vihreää nestettä tai BMW sininen original
        Originally posted by MNi View Post
        sen kun saa sentin alaspäin niin näkee hyvin että se on sinistä tai sinisenvihertävää kirkasta liuosta.
        vaan kun ei minun värinäöllä näje. Meni jo kerhoiässä kaikki värikynätki sekasin...

Ilmeisesti siis neste on sinistä tai vihreää? Ja punaistako tuohon myllyyn ei ylipäänsä saa laittaa?
        Saako sinisen ja vihreän sekoittaa keskenään? Jos saa niin laitan jompaa kumpaa.
        Nykyään mennään Volkkarilla

Ex. E61 520dA 2006

Comment

• Tojopa
          BTCF Member
          • Mar 2004
          • 1592
          • Kuopio

Valvolinen MaxLife-nesteet siitä kivoja, että saa sekoittaa melkein minkä tahansa muun jäähdytysnesteen kanssa. Väriltään punaista, mutta värillähän ei enää olisi väliä..

Comment

• MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

Jos vaihdat nesteet kokonaan, niinkuin neljän vuoden välein on syytä tehdä huolto-ohjelman mukaisesti, niin pistä BMW:n orkkisnestettä ja osta yksi ylimääräinen lisäyspulloksi.

Comment

• Dabbler
              Bimmer Rookie
              • Aug 2010
              • 102
              • Lpr

Itselläni vastaava auto, sama vm. sinistä oli litku mulla, termarit vaihdettiin viikko sitten.

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎