Announcement

Collapse
No announcement yet.

6cyl perään sopivat automaatit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

    6cyl perään sopivat automaatit

    5HP18 alkaa näyttämään antautumisen merkkejä kasvaneen väännön edessä...
    5 tai mahdollisesti 4 vaihteisen tarvitsisin tilalle, mutta paljon kestävämpi.
    5HP30 taitaa olla lootien kunkku, mutta mitenkäs sen ohjaus, taitaa vaatia omat purkit?

    Tarkoitus siis löytää suht nopeasti paikalleensa sovitettavissa oleva loota, kyseessä siis joka päiväinen kauppakassi.
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.
  • esa`pentula
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1390
    • Tampere

    #2
    5HP30 löytyy yleensä v8:n perästä, eikä ole kyllä kuningas mielestäni. 5hp19 voisi olla toimiva vaihtoehto? Riippuen vähän, että mihin 6syl sitä olet tunkemassa, ne kun ei käy kaikki päikseen. Korjautappa se 5hp18 pienellä vahvistuksella, niin se pelittää seuraavat 20 vuotta eikä tarvitse metsästää uutta askia.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Kannattais vähän rajata niitä vaihtoehtoja, ei ne ihan plug&play mene sähköjen puolesta mihin vaan yhdistelmään Tietty jos haluaa käyttikseen tehdä oman tomaatin ohjauksen ni sitten. Arvaten autona 525tds? Vai oliko siinä 5hp18 :think
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Mikkeri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 805
        • Suomi

        #4
        Tuskinpa se 5HP30 kunkku on, mutta ilmeisesti väännön kestoltaan riittävä?

        Kotterona 325TDS.

        Tiedossa on ettei mene ihan niinkuin Windowsissa
        Mutta jos teknisesti saisi sen istumaan suht vähällä työllä, jää enemmän aikaa puljata sähkön kanssa.
        Mites noissa vanhemmissa laatikoissa, ilman sähköpurkkeja siis, onko niistä mihinkään?


        Se vois olla vaihtoehto korjata ja vahvistaa toi nykyinen, mutta ei taida tonni riittää sen laittoon.
        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
        TDS osaa.

        Comment

        • Mikkeri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 805
          • Suomi

          #5
          Millaisella ohjauksella toi 5HP19 on? Saako sen sähköt kuinka helposti kikkailtua toiseen koriin?


          Nyt ei kiinnosta mikään kolmen viikon harrasteprojekti, Kauko ja okt pitää huolen vapaa-ajan ongelmista muutenkin. Mitä helpommin saa luiston vähenemään sen parempi.
          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
          TDS osaa.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by Mikkeri View Post
            Millaisella ohjauksella toi 5HP19 on? Saako sen sähköt kuinka helposti kikkailtua toiseen koriin?


            Nyt ei kiinnosta mikään kolmen viikon harrasteprojekti, Kauko ja okt pitää huolen vapaa-ajan ongelmista muutenkin. Mitä helpommin saa luiston vähenemään sen parempi.
            5PH19 on 5HP18:n uudempi korvaaja, lue monimutkaisempi ohjaus.

            eihän tuossa oikeastaan ole kuin 2 vaihtoehtoa, remontoida ja vahvistaa se nykynen 5HP18 tai sovittaa 5HP30 joka meneekin aikalailla askarteluksi. mm. välilaippaa koneen ja laatikon väliin. isoin asia silti sähköt. ei silti välttämättä mahdoton. vaatis selvitystä että osais sanoa varmaksi :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Mikkeri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 805
              • Suomi

              #7
              Ei oo vaihtoehto askarrella laippaa sun muuta että saa looran edes paikalleen.

              Pitääpä tota 5HP19 lootaa miettiä...
              Onko moista kukaan askarrellut ennen?

              Mikä tuon 19 lootan suositeltu väännön kesto on? Entä onko jotain kevyitä preppausvinkkejä?
              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
              TDS osaa.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8257
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                Originally posted by Mikkeri View Post
                Ei oo vaihtoehto askarrella laippaa sun muuta että saa looran edes paikalleen.

                Pitääpä tota 5HP19 lootaa miettiä...
                Onko moista kukaan askarrellut ennen?

                Mikä tuon 19 lootan suositeltu väännön kesto on? Entä onko jotain kevyitä preppausvinkkejä?
                pikaisella googlettamisella löyty max. 300-350nm lähteestä riippuen :think

                en kyllä alkais..
                Last edited by peto2; 20-02-2013, 19:31.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Mikkeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 805
                  • Suomi

                  #9
                  Originally posted by peto2 View Post
                  pikaisella googlettamisella löyty max. 300-350nm lähteestä riippuen :think

                  en kyllä alkais..
                  Vaihtoehdot aika vähissä...

                  Ellei joku vanhempi loota ottais vääntöä niskoilleen??
                  TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                  TDS osaa.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8257
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #10
                    Originally posted by Mikkeri View Post
                    Vaihtoehdot aika vähissä...

                    Ellei joku vanhempi loota ottais vääntöä niskoilleen??
                    hmmm... M20 perässä on ollut aikanaan 4hp22 laatikkoa ja niissä on irroitettava "kytkinkoppa" joten siihen saa perään 4hp24 laatikon joka on siis 750iA ja 850iA laatikko. 450nm maksimivääntö ja aikalailla yksinkertanen ohjaus.. :think
                    Last edited by peto2; 20-02-2013, 19:46.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Mikkeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 805
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by peto2 View Post
                      hmmm... M20 perässä on ollut aikanaan 4hp22 laatikkoa ja niissä on irroitettava "kytkinkoppa" joten siihen saa perään 4hp24 laatikon joka on siis 750iA ja 850iA laatikko. 450nm maksimivääntö ja aikalailla yksinkertanen ohjaus.. :think
                      Nythän me aletaan puhumaan oikeaa kieltä..

                      Joku tälläinen haussa. Kaasulle joutuu tietty kikkailee vaijerin jotta saa kickdownin toimimaan. Kardaanin pituus tuskin passaa.
                      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                      TDS osaa.

                      Comment

                      • esa`pentula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2009
                        • 1390
                        • Tampere

                        #12
                        Eiköhän helpointa ole korjauttaa se 5hp18, tai hommata toimiva. Tonnin paukku monessa firmassa, kun annat vanhan lootan vaihdossa. Tai sitten korjaat itse askin, ei se rakettitiedettä ole. Muutama parempi kitkalevy ja varuiksi uusi sprägi + jousilautanen. Netistä löytyy kuvallinen repairmanual. Miksi siirtyä 5 vaihteisesta 4 vaihteiseen, kun joutuu vielä sähköjen, kardaanin, kiinnityksien yms. kanssa pelaamaan?

                        Edit: Eikös 5L40Essäkin ole irroitettava pääty ja sitä saa muutamalla erilaisella reikäjaolla? Ja onhan niitä 5hp18sia tehtaalta v8:n perässä seiskoissa.
                        Last edited by esa`pentula; 20-02-2013, 23:24.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Se auto kiihtyy saletisti tehdaskuntoisena paremmin kuin pikku virittelyn jälkeen sillä 4hp:lla. Pääset polttoaineenkulutuksessakin haastamaan askin kanssa saman sukupolven bensakoneita, sen verran niihin on kuninkaallisuutta latautunut
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8257
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            Originally posted by Cell View Post
                            Se auto kiihtyy saletisti tehdaskuntoisena paremmin kuin pikku virittelyn jälkeen sillä 4hp:lla. Pääset polttoaineenkulutuksessakin haastamaan askin kanssa saman sukupolven bensakoneita, sen verran niihin on kuninkaallisuutta latautunut
                            älä ny, 4hp + 2.64 perä = ykkösellä 130km/h
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Originally posted by peto2 View Post
                              älä ny, 4hp + 2.64 perä = ykkösellä 130km/h
                              "Sakot motarilla, enkä ehtiny lyyä ees kakkosta tupaa!"
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎