Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d - Kiinteävauhtipyörä + kytkinpaketti kaksoismassavauhtipyörän tilalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tupe_T
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 49
    • Kouvola

    e46 320d - Kiinteävauhtipyörä + kytkinpaketti kaksoismassavauhtipyörän tilalle

    Terve,

    Onko kenelläkään kokemuksia kiinteän vauhtipyörä + kytkinpaketin asentamisesta kaksoismassavauhtipyörän tilalle?? Lähinnä kiinnostaa kytkimen toiminta ja ajomukavuus yms.

    Autona on 320d -04
  • [fuse]
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 299
    • Kerava

    #2
    Plussina tietty kierrosherkkyys ja kaasuunvastaavuus, olettaen siis tietysti, ettö paketti on kevyempi kuin kaksoismassa. Plus ei rikkoonnu niinkuin kaksoismassa saattaa tehdä.

    Miinuksina sitten, että vähän äänekkäämpi (ei taida ees kuulua tiisselin rallatuksen alta ), väännön väheneminen hippasen.

    Ja sitten like it or not osioon menee vielä kytkintuntuman muutos herkemmäksi.

    Comment

    • aak3li
      Bimmer Rookie
      • May 2010
      • 136
      • Raahe

      #3
      itellä oli tuossa muutama vuos sitte 320d e46 ja kytkin oli ihan finaalissa niin ostin sit hölmöyksissään rahanpuutteen takia kiinteän vauhtipyörän+uuden kytkinpaketin ja asennutin sen siihen ja voin sanoa ettei kannata.

      ei anna nimittäin tuo kiinteä vauhtipyörä anteeksi minkäänlaisia väljyyksiä esim.kardaanissa. toisin kuin tuo kaksoismassa.

      kävin asennuksen jälkeen koeajolla ja kun kiihdytti sillain et kone oli vähänki lujemmalla/moottori vääntää kunnolla (esim. 5 vaihteella kiihdytti 80km/h ylöspäin) niin voi sitä tärinää. ei hampaat meinannu suussa pysyä.

      vein auton takasi sinne korjaamolle ja yks asentaja kävi testaamassa autoa ja koittivat kardaanin kiristykset yms.uudelleen mut ei niissä vikaa ollu.
      semmoset kokemukset multa. eri asia tietenki etuvetoautoissa ku niissä ei mitään kardaania luonnollisesti ole.

      Comment

      • [fuse]
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 299
        • Kerava

        #4
        Originally posted by aak3li View Post
        itellä oli tuossa muutama vuos sitte 320d e46 ja kytkin oli ihan finaalissa niin ostin sit hölmöyksissään rahanpuutteen takia kiinteän vauhtipyörän+uuden kytkinpaketin ja asennutin sen siihen ja voin sanoa ettei kannata.

        ei anna nimittäin tuo kiinteä vauhtipyörä anteeksi minkäänlaisia väljyyksiä esim.kardaanissa. toisin kuin tuo kaksoismassa.

        kävin asennuksen jälkeen koeajolla ja kun kiihdytti sillain et kone oli vähänki lujemmalla/moottori vääntää kunnolla (esim. 5 vaihteella kiihdytti 80km/h ylöspäin) niin voi sitä tärinää. ei hampaat meinannu suussa pysyä.

        vein auton takasi sinne korjaamolle ja yks asentaja kävi testaamassa autoa ja koittivat kardaanin kiristykset yms.uudelleen mut ei niissä vikaa ollu.
        semmoset kokemukset multa. eri asia tietenki etuvetoautoissa ku niissä ei mitään kardaania luonnollisesti ole.
        Ettei ois ollu tasapainotukset pielessä tuossa uudessa paketissa?

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16422
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by aak3li View Post
          itellä oli tuossa muutama vuos sitte 320d e46 ja kytkin oli ihan finaalissa niin ostin sit hölmöyksissään rahanpuutteen takia kiinteän vauhtipyörän+uuden kytkinpaketin ja asennutin sen siihen ja voin sanoa ettei kannata.

          ei anna nimittäin tuo kiinteä vauhtipyörä anteeksi minkäänlaisia väljyyksiä esim.kardaanissa. toisin kuin tuo kaksoismassa.

          kävin asennuksen jälkeen koeajolla ja kun kiihdytti sillain et kone oli vähänki lujemmalla/moottori vääntää kunnolla (esim. 5 vaihteella kiihdytti 80km/h ylöspäin) niin voi sitä tärinää. ei hampaat meinannu suussa pysyä.

          vein auton takasi sinne korjaamolle ja yks asentaja kävi testaamassa autoa ja koittivat kardaanin kiristykset yms.uudelleen mut ei niissä vikaa ollu.
          semmoset kokemukset multa. eri asia tietenki etuvetoautoissa ku niissä ei mitään kardaania luonnollisesti ole.
          Jännä juttu kun kiinteitä vauhtipyöriä on kuitenkin ollut niin kauan kuin autojakin :think

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by aak3li View Post
            itellä oli tuossa muutama vuos sitte 320d e46 ja kytkin oli ihan finaalissa niin ostin sit hölmöyksissään rahanpuutteen takia kiinteän vauhtipyörän+uuden kytkinpaketin ja asennutin sen siihen ja voin sanoa ettei kannata.

            ei anna nimittäin tuo kiinteä vauhtipyörä anteeksi minkäänlaisia väljyyksiä esim.kardaanissa. toisin kuin tuo kaksoismassa.

            kävin asennuksen jälkeen koeajolla ja kun kiihdytti sillain et kone oli vähänki lujemmalla/moottori vääntää kunnolla (esim. 5 vaihteella kiihdytti 80km/h ylöspäin) niin voi sitä tärinää. ei hampaat meinannu suussa pysyä.

            vein auton takasi sinne korjaamolle ja yks asentaja kävi testaamassa autoa ja koittivat kardaanin kiristykset yms.uudelleen mut ei niissä vikaa ollu.
            semmoset kokemukset multa. eri asia tietenki etuvetoautoissa ku niissä ei mitään kardaania luonnollisesti ole.
            Oliko ton kiinteän vauhtiksen kaverina jousitettu kytkinlevy?
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16422
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by petrolhead View Post
              Oliko ton kiinteän vauhtiksen kaverina jousitettu kytkinlevy?
              Myös tämä piti kysyä mutta kirjoitusvaiheessa jo unohtui.

              Comment

              • aak3li
                Bimmer Rookie
                • May 2010
                • 136
                • Raahe

                #8
                joo eli asentajaliike tilas alkuperäisen kytkinpaketin ja kiinteän vauhtipyörän.
                enkä nähnyt missään vaiheessa osia. en tiedä siitä tasapainotuksesta mutta luulis
                että ammattiasentajat tietäis tuon mutta useampi asentaja kävi ajamassa autolla
                ja sano saman etttä resonointi johtuu just tuosta voimansiirron ja kardaanin
                väljyyksistä. en sitte tiiä

                Comment

                • JMTN
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 338
                  • Haukipudas

                  #9
                  Kerran olen ajanut dieseliä mihin oli laitettu kiinteä, ku kaksoismassa oli rikkoontunut. Eniten häiritsi tuo tärinä/jurina kiihdyttäessä, en aja toista kertaa kyseisellä autolla. Mieti kahdesti ennen kuin laitat kiinteä. 2 dieseli käy muutenkin, kuin traktori. Siihen sitten kiinteä vauhtipyörä = epämiellyttävä.
                  Last edited by JMTN; 22-02-2013, 10:34.
                  BMW e91 320d -08
                  ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                  ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                  ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                  Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                  Comment

                  • M5 bemu
                    BTCF Member
                    • Nov 2007
                    • 318
                    • Turku

                    #10
                    Jos alkuperäinen kytkinsarja tilattu ni se on sit jousittamaton levy + asetelma.

                    Jos kova vauhtis on tehty 2.massapyörän kopiona ni sinne ei sitten sovi jousitettu levy ja asetelma, ei ainakaan s38b38:ssa. Niissä on eri upotus syvyys levylle ja asetelma on eri korkuinen.
                    Itsellä pieni pelko et jyristää kun ei ole mitään joustoa missään paitsi kardaanin joustinkumi. Keväällä sen tiedän ku saan auton liikkeelle...
                    TEAM E34

                    Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
                    Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

                    Comment

                    • stume
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2009
                      • 66
                      • Espoo

                      #11
                      Mekin laitettiin kaverin prefacelift 320d valeon jäykkä vauhtis + jousitettu levy paketti.
                      Kyllä sai ettiä niitä välyksiä koko helvetin autosta, ekalla ajokerralla jyrisi niin ettei käytännössä olisi voinut ajaa ilman että pää hajoaa
                      Jyrisi/tärisi niin kovaa ettei peileistä nähnyt mitään. Sitten piti alkaa vaihtamaan ja tarkistamaan osia..

                      Eli kaikki moottorin päästä lähtien (dampperi, tukikumit jne.)
                      Voimansiirrosta (laatikon tukikumit, kumilimput, tukilaakerit, kardaani jne.)
                      Kaikki puslat koko autosta.

                      Eikä tuota jyrinää saatu ikinä kokonaan pois, epäilykseksi jäi joko karkea käynti suuttimien takia tai kardaanissa jotain häikkää.
                      Mutta parani aina kun vaihettiin joku osa esim. kardaanin kumilimppu vaikutti todella paljon.

                      Tuosta oppineena en laittais ikinä enää maatalousnelosen perään jäykkää vauhtipyörää etenkin jos autolla on rullattu yli 200tkm että löytyy välyksiä sieltä täältä.
                      Tässä vain omat kokemukseni tuosta.
                      Last edited by stume; 22-02-2013, 11:37.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎