Announcement

Collapse
No announcement yet.

38mm vai 42mm putkea turbopakosarjaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sturer Bock
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 312
    • Häme

    38mm vai 42mm putkea turbopakosarjaan?

    Mitäs mieltä arvon raati? Ohuemmalla putkella pakokaasujen virtaus nopeampi/turbo herää nopeammin....loppu riippuukin nokista, pakopesän koosta ja kannesta...koneena m50b28 ja tulee 38mm putkesta sarja...Muutama kommentti perusteena ko. putkelle. Haetaan mahd. laajaa vääntöaluetta ja tehoa, ei piikkitehoa, kommentoikaa
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #2
    Jos nyt tekisin itelle uuden pakosarjan niin ehdottomasti 38mm tuubia käyttäisin. 5cyl vehkeissä kuulemma otettu nelinumeroisia tehoja tällä pienemmälläkin koolla.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • Gemmi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 3355
      • Espoo

      #3
      Originally posted by sturer Bock View Post
      Mitäs mieltä arvon raati? Ohuemmalla putkella pakokaasujen virtaus nopeampi/turbo herää nopeammin....loppu riippuukin nokista, pakopesän koosta ja kannesta...koneena m50b28 ja tulee 38mm putkesta sarja...Muutama kommentti perusteena ko. putkelle. Haetaan mahd. laajaa vääntöaluetta ja tehoa, ei piikkitehoa, kommentoikaa
      Säähän vastasit niinku itelles samassa kysymyksessä. 38mm tekisin itte ainakin, Pako paineet tuskin tulee missään kohtaa ongelmaks. Tosin sekin kyllä muistakin asioista kiinni kun pakosarjasta.

      Comment

      • sturer Bock
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 312
        • Häme

        #4
        Originally posted by Gemmi View Post
        Säähän vastasit niinku itelles samassa kysymyksessä. 38mm tekisin itte ainakin, Pako paineet tuskin tulee missään kohtaa ongelmaks. Tosin sekin kyllä muistakin asioista kiinni kun pakosarjasta.
        No joo, tavallaan Mielipiteitä vaan putken halkaisijasta halusin kuulla. Ehkä tommonen paksumpi putki toimii paremmin isommissa koneissa tai kun haetaan korkeita huipputehoja ja muut ominaisuudet toissijaisia? En tiedä paksumman putken hyötyä. Varmaankin käytetään yleisesti kun helposti saatavissa?
        Last edited by sturer Bock; 21-02-2013, 20:29.

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          #5
          "Bygg så det ryms"

          Ihan sama kotivirittäjälle kummasta tekee.
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • toppe
            BTCF Member
            • Jan 2012
            • 500
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by suppari View Post
            "Bygg så det ryms"

            Ihan sama kotivirittäjälle kummasta tekee.
            +1
            E30 M3 4WD

            VERKKOKAUPPA
            The DynoLab
            Dynoservice, ruiskun asennukset, huolto,auton rakentaminen, Napadyno joka jarruttaa 5000nm navoilta.
            Virallinen Maxxecu jälleenmyyjä

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              #7
              38mm tavara ainakin n. tuplahintaista verrattuna tohon 42.4mm vesijohtokäyrään. Tilan puolesta kymmenen kertaa mukavampi tehdä tosta 38mm putkesta, kun on niin helvetin ahdasta varsinkin noissa E30+M50-paketeissa. Ja toi 38mm kuumaluja putki on ihan erilaista hitsattavaa(parempaa), ku noi tuubikäyrät.
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • sturer Bock
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 312
                • Häme

                #8
                Originally posted by suppari View Post
                "Bygg så det ryms"

                Ihan sama kotivirittäjälle kummasta tekee.
                Onko noin?

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by sturer Bock View Post
                  Onko noin?
                  Niin no, jos budjetti on tiukalla niin tosta 42:sta saa kyllä edullisesti tehtyä sarjan. Ite kävin paikallisessa metallirumu liikkeessä dyykkaamassa käytettyä 42mm putkea ja mutkia ja olikohan muistaakseni joku euron kilo tms. Suurin kustannuserä oli black satin keraamipinnoite, 100ml meni noin puolet. Pakosarjan kokonaiskustannus jäi siis noin 30euroon.

                  Mutta jos haluaa hieman paremman heräämisen eikä ole budjetista kiinni niin ite kyllä tekisin 38:sta. Seuraavan pakosarjan teen kyllä ite tosta.

                  Mistäköhän tota kuumalujaa 38mm saa hommattua? AMW:ltä kyllä saa mutta hinta on aika tautinen, luulen et muualta vois saada edullisemminkin...
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • sturer Bock
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 312
                    • Häme

                    #10
                    Originally posted by Thuppu View Post
                    Niin no, jos budjetti on tiukalla niin tosta 42:sta saa kyllä edullisesti tehtyä sarjan. Ite kävin paikallisessa metallirumu liikkeessä dyykkaamassa käytettyä 42mm putkea ja mutkia ja olikohan muistaakseni joku euron kilo tms. Suurin kustannuserä oli black satin keraamipinnoite, 100ml meni noin puolet. Pakosarjan kokonaiskustannus jäi siis noin 30euroon.

                    Mutta jos haluaa hieman paremman heräämisen eikä ole budjetista kiinni niin ite kyllä tekisin 38:sta. Seuraavan pakosarjan teen kyllä ite tosta.

                    Mistäköhän tota kuumalujaa 38mm saa hommattua? AMW:ltä kyllä saa mutta hinta on aika tautinen, luulen et muualta vois saada edullisemminkin...
                    Pro Turbolta saa ainakin.

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      #11
                      Kuumalujat putket saavat tilattua kyllä kunnollisiin putkiliikkeisiin myös. Itelle tuli kuumalujat käyrät kaverin kautta Okun Putkityö Oy -nimisestä firmasta tosta Outokummusta. Suoran putken ostanu tosta paikallisesta rautamyymälästä(Rautavarasto Oy). 42.4mm käyrät sit LVI-Myller Oy:ltä. Aika isoja hintaeroja sit noissakin 42.4mm käyrissä, eli kannattaa kysellä useemmasta paikasta, jos käyriä menee paljon. Halvimmat tällä hetkellä tossa LVI-Myllerillä, jossa hinta ~1,70e/kpl.
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎