elikkä minulla pitäisi saada selville että onko mulla tuo eräs kone m20b20 vai m20b23. siellä imusarjan allahan on jossain se laatta mistä sen näkee mut mitä numeroita siinä pitäs olla jos b20 tai b23?? mikä muuten b20:ssä on vakiona puristussuhde ja minne asti sen uskaltai nostaa?? en tiedä onko vm kohtaisia eroja mut kone on -87
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m20 moottorin tunnistuksesta...
Collapse
X
-
Tätä samaa asiaa on kysytty varmaan tuhat kertaa täällä foorumilla. Tossa on nyt kuva, josta selviää missäkohtaa M20-koneessa se maaginen numero on.
Vanhemmissa M60-koneissa (sama moottori) on pelkkä lohkonnumero esim. 6515968 meistettynä tuohon pitempään suorakaiteen muotoiseen tasaiseen alueeseen. Sitten tuossa sen oikealla puolella olevaan pienempään ruutuun on meistetty esim. 2.3 joka tarkoittaa moottorin tilavuutta.
Uudemmissa M20-koneissa tuon moottorinnumeron yläpuolelle on meistettynä esim 23 6E C josta selviää koneen koko sun muuta. Tässätapauksessa E = L-Jetronic ja C = 110kw:n moottori.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
-
-
Originally posted by bmwbmwjeps... entäpä onko kellään tietoa m20b20 ja b23 koneiden vakio puristuksista? ja minne asti puristuksia kärsii nostaa että se vielä tulis kestämään???.
Comment
-
-
Originally posted by ropoJoo löysin startin vierestä/alta tuollaiset numerot:
25 6K 1
20576720
Numerot olivat samassa ruudussa. Mitä nuo sitten tarkoittavat? Selviääkö moottorin vuosimalli?
Ei voida varmuudella sanoa, että kone olisi pakosta vm-88 ja ylöspäin, koska noita matalapuristeisia kattikoneita on tehty jo aiemminkin. Mutta on hyvinkin todennäköistä että kone on -88 tai uudempi..
Comment
-
-
Originally posted by f1zzE30 1985 ohjekirja:
320i 9.8:1
325i 9.7:1
325e 9.0:1
Mikä kirja sitten on väärässä, sitä en tiedä, mutta esim. E21:n käyttöohjekirja väittää, että E21:ssä olisi 4mäntäiset jarrut edessä. Tämän vuoksi suhtaudun aikalailla epäilevästi noihin käyttöohjekirjojen antamiin teknisiin tietoihin. Niissä kun on paljon muitakin virheitä vuosien varrella ollut..
Comment
-
-
Onko b20 ja b25 nokka-akseleissa minkäänlaista eroa? onko samalla nostolla..
että kannattaisko b25:sen nokan laitto?If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.
http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780
Comment
-
Comment