Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 moottorin tunnistuksesta...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    m20 moottorin tunnistuksesta...

    elikkä minulla pitäisi saada selville että onko mulla tuo eräs kone m20b20 vai m20b23. siellä imusarjan allahan on jossain se laatta mistä sen näkee mut mitä numeroita siinä pitäs olla jos b20 tai b23?? mikä muuten b20:ssä on vakiona puristussuhde ja minne asti sen uskaltai nostaa?? en tiedä onko vm kohtaisia eroja mut kone on -87
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Tätä samaa asiaa on kysytty varmaan tuhat kertaa täällä foorumilla. Tossa on nyt kuva, josta selviää missäkohtaa M20-koneessa se maaginen numero on.

    Vanhemmissa M60-koneissa (sama moottori) on pelkkä lohkonnumero esim. 6515968 meistettynä tuohon pitempään suorakaiteen muotoiseen tasaiseen alueeseen. Sitten tuossa sen oikealla puolella olevaan pienempään ruutuun on meistetty esim. 2.3 joka tarkoittaa moottorin tilavuutta.

    Uudemmissa M20-koneissa tuon moottorinnumeron yläpuolelle on meistettynä esim 23 6E C josta selviää koneen koko sun muuta. Tässätapauksessa E = L-Jetronic ja C = 110kw:n moottori
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • bmwbmw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1370
      • Kainuu

      #3
      jeps... entäpä onko kellään tietoa m20b20 ja b23 koneiden vakio puristuksista? ja minne asti puristuksia kärsii nostaa että se vielä tulis kestämään???
      sigpic
      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

      Comment

      • f1zz
        GTi:stä tuttu
        • Sep 2003
        • 1468
        • Veikkola

        #4
        9.8:1 taitaa olla molemmissa.

        Kestävyys riippuu polttoaineen laadusta, nokka-akselista, sytytyksen ennakosta, männän ja palotilan muodosta.

        Eli 10.5:1 taitaa olla aika rajoilla vakiobensalla (98 okt)

        Comment

        • bmwbmw
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1370
          • Kainuu

          #5
          tietääkös kukaan minne asti puristussuhde laskee los laittaa b25 kannen??
          sigpic
          Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

          Comment

          • ropo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 648

            #6
            Mitenkähän tuon moottorin sarjanumeron luku käytännössä onnistuu jos moottori on autossa kiinni?
            Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

            Comment

            • bmwbmw
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1370
              • Kainuu

              #7
              ruuvvaa ilmamäärämittari irti niin sitte sinne pääsee näkemään...
              sigpic
              Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

              Comment

              • ropo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 648

                #8
                Joo löysin startin vierestä/alta tuollaiset numerot:
                25 6K 1
                20576720
                Numerot olivat samassa ruudussa. Mitä nuo sitten tarkoittavat? Selviääkö moottorin vuosimalli?
                Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                Comment

                • wj
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 3253
                  • Järvenpää

                  #9
                  Originally posted by ropo
                  Joo löysin startin vierestä/alta tuollaiset numerot:
                  25 6K 1
                  20576720
                  Numerot olivat samassa ruudussa. Mitä nuo sitten tarkoittavat? Selviääkö moottorin vuosimalli?
                  BMW 325 i (E30) 88-89 25 6K 1
                  tommoset löyty
                  - 2006 Mustang cabriolet
                  - Sleekcraft Enforcer 28'

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    #10
                    Originally posted by bmwbmw
                    jeps... entäpä onko kellään tietoa m20b20 ja b23 koneiden vakio puristuksista? ja minne asti puristuksia kärsii nostaa että se vielä tulis kestämään???
                    M20B20-koneita on kahdella puristussuhteella, 9,2:1 ja 8,8:1 Sitten taas M20B23 koneita 9,5:1 ja 9,8:1
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • f1zz
                      GTi:stä tuttu
                      • Sep 2003
                      • 1468
                      • Veikkola

                      #11
                      Originally posted by T3
                      M20B20-koneita on kahdella puristussuhteella, 9,2:1 ja 8,8:1 Sitten taas M20B23 koneita 9,5:1 ja 9,8:1
                      E30 1985 ohjekirja:

                      320i 9.8:1
                      325i 9.7:1
                      325e 9.0:1

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #12
                        Originally posted by ropo
                        Joo löysin startin vierestä/alta tuollaiset numerot:
                        25 6K 1
                        20576720
                        Numerot olivat samassa ruudussa. Mitä nuo sitten tarkoittavat? Selviääkö moottorin vuosimalli?
                        Kuten edelläkin luki niin 325i-moottori, mutta katalysaattorivalmiudella, 125kw.
                        Ei voida varmuudella sanoa, että kone olisi pakosta vm-88 ja ylöspäin, koska noita matalapuristeisia kattikoneita on tehty jo aiemminkin. Mutta on hyvinkin todennäköistä että kone on -88 tai uudempi.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #13
                          Originally posted by f1zz
                          E30 1985 ohjekirja:

                          320i 9.8:1
                          325i 9.7:1
                          325e 9.0:1
                          Kumma juttu, tuo mun mäntäkirja vaittää, että 2litraista olisi nimenomaan kahdella puristussuhteella.

                          Mikä kirja sitten on väärässä, sitä en tiedä, mutta esim. E21:n käyttöohjekirja väittää, että E21:ssä olisi 4mäntäiset jarrut edessä. Tämän vuoksi suhtaudun aikalailla epäilevästi noihin käyttöohjekirjojen antamiin teknisiin tietoihin. Niissä kun on paljon muitakin virheitä vuosien varrella ollut.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • Matti_83
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2004
                            • 491
                            • Korpilahti

                            #14
                            Mikä kone kyseessä?

                            Eli lohkosta löytyy seuraavat merkinnät

                            236CC01A

                            1209A035

                            11001730844

                            Numerot on tässä järjestyksessä ylhäältä alaspäin lohkossa olevassa ruudussa
                            BMW E38 730 manuaali
                            ex E30 318i -91 cabrio

                            Comment

                            • BestMotorWith
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 382
                              • Hämeenlinna

                              #15
                              Onko b20 ja b25 nokka-akseleissa minkäänlaista eroa? onko samalla nostolla..
                              että kannattaisko b25:sen nokan laitto?
                              If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                              http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎