Announcement

Collapse
No announcement yet.

oil pressure too low/imu öljykorkissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1900
    • Vantaa

    oil pressure too low/imu öljykorkissa

    Elikkä alkuun tuo pyysi vilauttamalla öljykannun kuvaa lisää öljyä joka ei nyt mikään uutinen ole näissä m54 koneisissa että öljyä kysyy öljynvaihto välillä, lisäsin 1,5 litraa öljyä ja ylärajassa normaalisti on..mutta tämän jälkeen koittikin sitten erikoinen yllätys, alkoi väläyttämään sillointällöin harvoin sammuttaessa oil pressure too low tekstiä ajotietokeneen näytöllä..luulisi nyt kuitenkin että jos öljynpaineet olisivat alhaalla että se valo ja varoitusteksti syttyisivät ajonaikana ja varoittelisi jatkuvasti :think

    Konehan käy täysin normaalisti ja silkin pehmeästi edelleenkin.
    Last edited by mikkis; 08-03-2014, 08:40.
  • mikkis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1900
    • Vantaa

    #2
    Eikö mitään arvauksia edes löydy voisko olla jokin anturisekoilu kyseessä? mielestäni hiukan semmoiselta haiskahtaa tämä homma.

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #3
      Vaihda se anturi!
      Maksaa KL:ssä muistaakseni noin 10€ :think
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • mikkis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1900
        • Vantaa

        #4
        Mitenköhän tuo anturi vaan sekoaa juuri tuon öljykannun kuvan/öljyn lisäämisen jälkeen :think ei luulis liittyvän mitenkään mutta kieltämättä anturivialta haiskahtaa koska muutenhan se valo palaisi/syttyisi ajonaikanakin mielestäni mikäli öljynpaineet olisi oikeasti liian alhaiset.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          M52tu tekee joskus samaa. Oil level low muuttuukin oil pressure low. Punainen valo ei koskaan syty kuitenkaan. Ostin anturin, mutta en jaksanut vaihtaa. Tuskin vika siinä kun ei painevaloa vilkuta. Vaihdoin tasoanturin, sen jälkeen ei ole kertaakaan valittanut.

          Comment

          • Jakuza
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 516
            • Brisbane

            #6
            Ihan ohinmennen vaikka ei oliskaan kyseinen vika, mutta puuttuvat/huonokuntoiset öljynsuodatinkotelon kannen alaosassa sijaitsevat "pikku"-o-renkaat saattavat aiheuttaa öljynpainevalon välkkymistä tyhjäkäynnillä.

            Comment

            • mikkis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1900
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Jakuza View Post
              Ihan ohinmennen vaikka ei oliskaan kyseinen vika, mutta puuttuvat/huonokuntoiset öljynsuodatinkotelon kannen alaosassa sijaitsevat "pikku"-o-renkaat saattavat aiheuttaa öljynpainevalon välkkymistä tyhjäkäynnillä.
              Ei ole moottori käynnissä öljynpainevalo tässä koskaan välähtänytkään.

              Comment

              • mikkis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1900
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Bmw Master View Post
                M52tu tekee joskus samaa. Oil level low muuttuukin oil pressure low. Punainen valo ei koskaan syty kuitenkaan. Ostin anturin, mutta en jaksanut vaihtaa. Tuskin vika siinä kun ei painevaloa vilkuta. Vaihdoin tasoanturin, sen jälkeen ei ole kertaakaan valittanut.
                Tämä kuulostaa oikealta vaihtoehdolta. Saattoi olla että tuo oli vaan väliaikainen seuraus tuolle oil level low valolle joten ei aiheuta toimenpiteitä ainakaan vielä.

                Tuo paineanturi näyttäisi olevan helpossa paikassa jos tarvii vaihtaa eikä tosiaan maksa kuin noin 10e, mutta se tasoanturin jos haluaa vaihtaa niin se kannattaa tehdä vasta öljynvaihdon yhteydessä..tasoanturi maksaa noin 80e.

                Comment

                • mikkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1900
                  • Vantaa

                  #9
                  No niin pitkään tässä hiljaista olikin

                  Alkoi taas varoitella alhaisesta öljytasosta vaik öljy ylätasossa ja oil pressuresta taas seurauksena siitä, tosin erona aiempaan niin tekee tuon oil pressure too low (punainen öljykannu) valon syttymisen esim valoissa seistessä tyhjäkäynnin hieman samaanaikaan notkahtaessa..

                  Onko jollain kokemusta vastaavasta?

                  ja joo joo vaihdan sen öljyntaso anturin!

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Jakuza View Post
                    Ihan ohinmennen vaikka ei oliskaan kyseinen vika, mutta puuttuvat/huonokuntoiset öljynsuodatinkotelon kannen alaosassa sijaitsevat "pikku"-o-renkaat saattavat aiheuttaa öljynpainevalon välkkymistä tyhjäkäynnillä.
                    Tai kiireissä on juntattu uudet o-renkaat vanhojen päälle, tämmöistäkin on isot pojat kertoneet, kannattaa tarkistaa ehkä. :think

                    Comment

                    • mikkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1900
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by MNi View Post
                      Tai kiireissä on juntattu uudet o-renkaat vanhojen päälle, tämmöistäkin on isot pojat kertoneet, kannattaa tarkistaa ehkä. :think
                      Kaveri joka tuohon viimeksi öljyt vaihtanut niin todella tarkka ja huolellinen tyyppi jolla yli 20 vuoden kokemus pelkästään bemareista niin tuohon en sentään ihan usko, mutta tarkistamallahan se selviää..
                      Puhutaanko nyt niistä o-renkaista jotka tulee uuden öljynsuodattimen mukana vai mistä ja missä ne sijaitsee?
                      Se vois kieltämättä tuo o-rengas juttu olla kun sitä tässä M54 koneessa kuulemma ollut joka tuota öljyvalon välkkymistä tyhjäkäynnillä aiheuttanut.

                      Comment

                      • Dani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 3847
                        • Espoo

                        #12
                        Öljynsuodattimen "korkin" jalassa on kaksi 7x2,5mm O-rengasta, eli ei se joka tulee kierteen yläosaan joka on jo huomattavasti suurempi.
                        #5

                        http://www.realoem.com/bmw/showparts...01&hg=11&fg=30
                        Last edited by Dani; 03-03-2014, 18:58.
                        sigpic
                        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                        Comment

                        • mikkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1900
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by Dani View Post
                          Öljynsuodattimen "korkin" jalassa on kaksi 7x2,5mm O-rengasta, eli ei se joka tulee kierteen yläosaan joka on jo huomattavasti suurempi.
                          #5

                          http://www.realoem.com/bmw/showparts...01&hg=11&fg=30
                          Näin pintapuolisesti tutkiessa kiinnitin huomiota öljyiseen letkuun siis tuo letku johon tulee nuo kuvan nr 10 tiivisteet, voiskohan se tihkuessaan aiheuttaa tuota öljyvalon välkkymistä tyhjäkäynnillä :think

                          Comment

                          • shamppa
                            Newbiemmer
                            • Aug 2009
                            • 21
                            • Uusimaa

                            #14
                            Joskus joutunu tommosee M54b30 moottorii vaihtamaa öljypumpun, koska öljynpaine tippuu liian alas tyhjäkäynnillä. Sytytti vasta pitkän ajon jälkee, kun öljyt oli 110 astetta. Ko. moottorissa painevalo syttyy ku paine laskee alle 0.5 bar. Jos saat sen öljynpaine anturin tilalle viritettyy mittarin, ni saat varmuuden.

                            Comment

                            • mikkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1900
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by shamppa View Post
                              Joskus joutunu tommosee M54b30 moottorii vaihtamaa öljypumpun, koska öljynpaine tippuu liian alas tyhjäkäynnillä. Sytytti vasta pitkän ajon jälkee, kun öljyt oli 110 astetta. Ko. moottorissa painevalo syttyy ku paine laskee alle 0.5 bar. Jos saat sen öljynpaine anturin tilalle viritettyy mittarin, ni saat varmuuden.
                              Laskiko sulla tyhjäkäynti aina samaan aikaan kun väläytti painevaloa?

                              Mulla tuo öljynpaine valo alkaa välkkyä heti tyhjäkäynnillä kun saavuttaa normilämmön kone.

                              Mua nyt tuo öljyinen letku tuossa suodatinjalan vieressä mietityttää eniten.

                              Menee auto pajalle just niin eiköhän se ala selviämään mikä mättää.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎