Announcement

Collapse
No announcement yet.

M21 kestävyys/huollot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    M21 kestävyys/huollot

    Tässä on iskenyt pieni "tekniikkakuume" ja ehdottomasti olisi saatava turbodieseli (jos nyt jotain pitäisi saada ).

    Elikkäs searchia käytettyäni ymmärsin että tuossa moottorissa pitäisi vaihtaa pa-suodatinta aika tiuhasti.?
    Mitä muita huoltoja tuolle M21 td:lle tulisi tehdä "sillointällöin"?

    Toiseksi kiinnostaa tuon tekniikan kestävyys.
    Kuinka pitkälti tuon moottorin on odotettavissa kestää "normaalikäytössä" ja jos huollot on tehty säännöllisesti?
    Mitä heikkoja puolia tuossa moottorissa on? Entä turbon kestävyys?



    Minulla olisi tiedossa eräs E28 524td:n tekniikka:

    -ajettu hieman yli 400000km
    -kansiremontti tehty kansipajalla hiljattain
    -ei kuluta tai valuta öljyä mistään
    -ei pidä mitään normaalista poikkeavaa ääntä

    Onko noissa moottoreissa alakerta kuinka kestävä? Onko tuo 400tkm ajettu M21 jo pommi (oletetaan että pidetty hyvin)?


    Mitään viritysvinkkejä tähän topicciin ei kaivata! Niitä on tällä foorumilla jo mahtava määrä.
    Toivottavasti ei ollut mitään tyhmiä kysymyksiä, olen vasta hetken tutkinut BMW:n dieseleitä...
    Kokeilemalla se selviää...
  • Lakeson
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 649
    • Jyväskylä

    #2
    Eiköhän se pa-suodattimen vaihto kerran vuodessa riitä. Itse koneen pitäisi olla kestävä (alakerta), mutta itsellä ilmaantui äskettäin yllätys yläkerran kanssa. Tarkista öljykorkin kautta onko nokka-akseli kulunut.

    Turbo kestää varmasti sen mitä missä muussakin ahdetussa. Hyvänä puolena koneesta voi mainita ihan kohtalaisen kulkupuolen. Kulutuksesta sen verran että ei kertaakaan ole vienyt yli 6.7 litraa satasella - ja on saanut ja saa kenkää. Tuo ihmetyttää itseäkin koska e34 on painava kori.

    Laitetaas tähänkin vielä että etsin tuohon M21 td-moottoriin nokkaa ja keinuvipuja/koko kantta/konetta!
    Ei mopolla mahottomia..

    Comment

    • jani1632
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 2243
      • Etelä-pohjanmaa

      #3
      Kaksoismassa vp on se yksi "heikko" kohta...
      Ja usein myös tavannut haljenneita pakosarjoja..
      Nokka/keinuvivut kuluu...

      Ps.jos olet ostamassa autoa joka kilvetön ja nivalan suunnilla,niin myyjän mukaan koneesta kuului jotain 2000r/min kohdalla,epäilin vauhtipyörää..itsekkin ko.tekniikasta kiinnostunut.
      Tallin täytteet:
      E70 3.0d -09
      E34 540ia -94
      E39 520d -00
      E39 528i M-sport -00
      E60 520i -04
      E30 -86
      E61 520da -09

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Originally posted by jani1632
        myyjän mukaan koneesta kuului jotain 2000r/min kohdalla,epäilin vauhtipyörää..itsekkin ko.tekniikasta kiinnostunut.
        Tuota yritin udella mutta myyjä jätti vastaamatta...

        (Tähän väliin tyhmä kysymys ) Mikä sen äänen sitten vauhtipyörässä aiheuttaa? Paineasetelma?
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14427
          • Oulu

          #5
          Heh, et minua ilmeisesti uskonut.

          Jos hommaan rupeat, niin kai projektista kuullaan juttua? Meinaan kiinnostaa itseänikin, jos tässä nyt bensa E28:in ensin hommaan.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            #6
            Originally posted by zener
            Heh, et minua ilmeisesti uskonut.
            Ei tässä vielä mitään olla ostettu; ensin katsotaan ja sitten päätetään...
            Kun tässä kevät tulee niin olisi mahdollisuus rempatakkin moottoria. Ja kun tuo vanhakin vielä toimii, niin ei asennuksella ole kiirettä.

            Hyvää informaatiota annoit.. Ei siinä mitään...
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • jani1632
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 2243
              • Etelä-pohjanmaa

              #7
              Osta multa valmis td ,kylläkin E34...
              Tallin täytteet:
              E70 3.0d -09
              E34 540ia -94
              E39 520d -00
              E39 528i M-sport -00
              E60 520i -04
              E30 -86
              E61 520da -09

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14427
                • Oulu

                #8
                Originally posted by jani1632
                Osta multa valmis td ,kylläkin E34...
                On niin paljo hintavampi, ku nuo E28:it, ettei pysty.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎