Eli autona vm.-96 523 E39.
Lämmöt nousi punarajalle asti ja merkkivalo syttyi. Ajettiin parkkiin ja annettiin koneen jäähtyä, mutta taas kun lähti liikkeelle niin sama homma uudelleen, lämmöt punaselle. Sylki jonkun verran jäähdytysnestettä pihalle. Piti hinata auto kotia.
Vaihdettiin autoon uusi termari ja vesipumppu (vahvistettu), ja laitettiin tietenkin uudet jäähdytysnesteet. Jäähdytysjärjestelmää ilmatessa tuli sitten isompia ongelmia:
Laitettiin ensin nestettä niin paljon kun vaan meni ja ilmausruuvit ruuvattiin auki. Kone käyntiin ja lisättiin nestettä koko ajan lisää, kun vesi rupesi kiertämään termostaatin auettua. Nestettä meni koko ajan aivan tolkuton määrä järjestelmään ja ilmausruuveista tuli ilmaa koko ajan aika reippaasti.
Luovutettiin homma kun nestettä oli laitettu useita litroja eikä loppua näkynyt. Käytettiin välillä ilmausruuveja kiinni ja tarkkailtiin tilannetta, mutta taas kun avasi ruuvit niin ilmaa suhisi pihalle ja nestettä hävisi johonkin.
Kävi siinä sitten mielessä, ettei vaan neste ole mennyt öljynkiertoon, mutta ainakin öljyt olivat ihan puhtaat mittatikusta katsottuna ja öljykorkista kurkkaamalla, eikä ollut vaahtoa missään.
Lämmöt pysyi pitkän aikaa normaaleina, mutta sitten hieman nousivat (ei kuitenkaan punarajalle asti). Sammutettiin moottori ja keskeytettiin ilmaus.
Puhallin ei puhaltanut kuin hetken kuumaa ilmaa, muuten tuli sellaista haaleaa ilmaa koko ajan vaikka säädin oli niin kuumalla kun saa.
Mikäköhän tässä mahtaa olla vikana? Onko ilmaus tehty väärin vai voisiko pahimmassa tapauksessa kansi olla paskana?
Lämmöt nousi punarajalle asti ja merkkivalo syttyi. Ajettiin parkkiin ja annettiin koneen jäähtyä, mutta taas kun lähti liikkeelle niin sama homma uudelleen, lämmöt punaselle. Sylki jonkun verran jäähdytysnestettä pihalle. Piti hinata auto kotia.
Vaihdettiin autoon uusi termari ja vesipumppu (vahvistettu), ja laitettiin tietenkin uudet jäähdytysnesteet. Jäähdytysjärjestelmää ilmatessa tuli sitten isompia ongelmia:
Laitettiin ensin nestettä niin paljon kun vaan meni ja ilmausruuvit ruuvattiin auki. Kone käyntiin ja lisättiin nestettä koko ajan lisää, kun vesi rupesi kiertämään termostaatin auettua. Nestettä meni koko ajan aivan tolkuton määrä järjestelmään ja ilmausruuveista tuli ilmaa koko ajan aika reippaasti.
Luovutettiin homma kun nestettä oli laitettu useita litroja eikä loppua näkynyt. Käytettiin välillä ilmausruuveja kiinni ja tarkkailtiin tilannetta, mutta taas kun avasi ruuvit niin ilmaa suhisi pihalle ja nestettä hävisi johonkin.
Kävi siinä sitten mielessä, ettei vaan neste ole mennyt öljynkiertoon, mutta ainakin öljyt olivat ihan puhtaat mittatikusta katsottuna ja öljykorkista kurkkaamalla, eikä ollut vaahtoa missään.
Lämmöt pysyi pitkän aikaa normaaleina, mutta sitten hieman nousivat (ei kuitenkaan punarajalle asti). Sammutettiin moottori ja keskeytettiin ilmaus.
Puhallin ei puhaltanut kuin hetken kuumaa ilmaa, muuten tuli sellaista haaleaa ilmaa koko ajan vaikka säädin oli niin kuumalla kun saa.
Mikäköhän tässä mahtaa olla vikana? Onko ilmaus tehty väärin vai voisiko pahimmassa tapauksessa kansi olla paskana?
Comment