Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 koneen tulpat öljyssä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    m20 koneen tulpat öljyssä

    auto käynnistyy välil huonosti ja välil hyvi.
    otin 1-2-3 tulpat pois joista 1 ja 2 on hiukan öljyssä 3 on kuiva..
    mikähä vois mättää...?
    4-5-6 tulppia en katsonu...
    voisko viitata kannentiivisteeseen ? :/
    Hjelp...

    -imppu-
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri
  • Masam
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 163
    • Rovaniemi

    #2
    Ettei olis pelkäästään venttiilikopan tiivisteen välistä hiukan vuotanut....

    Kun kannen tiiviste menee niin sen kyllä huomaa ja matkateko kyllä loppuu varsin nopeasti.
    Ex. BMW 320i E30 vm.-85
    Ex. BMW 328Ci E36 vm. -97
    BMW 320d E91 Touring vm. -06

    Comment

    • Doni
      Moderator
      • Sep 2004
      • 2842
      • Kyrsälä

      #3
      Originally posted by Masam
      Ettei olis pelkäästään venttiilikopan tiivisteen välistä hiukan vuotanut....

      Kun kannen tiiviste menee niin sen kyllä huomaa ja matkateko kyllä loppuu varsin nopeasti.
      Nyt ei ymmärrä. Jos oikein tajusin ongelman, niin tulpat ovat palotilan puolelta öljyssä tai todella nokiset. Jos ne olisi päältäpäin niin tuskin se hirveästi käyntiin vaikuttaisi. Ja jos venttiilikopan tiiviste vuotaa, niin öljy ei pääse palotilaan. Eihän?

      Korjatkaa virheeni.
      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

      Comment

      • Bmw_e30
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1260
        • joutseno

        #4
        kyl noi tulppien kierteet oli iha öljyssä =/
        ex 325i -85 325i
        325i soupe -92 325i

        Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10031
          • KVLA

          #5
          Siis onko ne tulpat sitten öljyssä päältä päin=mahdollinen ulkopuolinen vuoto.Vai onko ne öljyiset palotilan puolelta,tulpan kärkiväli ja elektrodit öljyssä=mahdollinen "sisäinen öljyvuoto" palotilaan.

          Jos tulppien kierteet on öljyiset,ne luultavasti öljyyntyvät auki kierrettäessä.Saavat öljynsä ulkopuolisesta vuodosta.Esim. jo mainittu venttiilikopan tiiviste.Tällöin tulpat on varmaankin "kuopissaan" ulkopuolelta aika öljyssä?

          Jos sytytystupat ovat öljyssä vain palotilan puolelta on työ jo paljon hankalampaa ja kalliimpaa.Tällöin kyllä öljyn kulutus on sitä luokkaa että öljynvaihtoja ei varmasti tarvi suorittaa ollenkaan,kun on jatkuva vaihto käynnissä.Tässä vaiheessa tulppien öljyisyys näkyy kyllä jo pakoputkestakin.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎