Announcement

Collapse
No announcement yet.

m40b18 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • L.H
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2481
    • Lohja

    #16
    Jos tosta koneesta meinaa oikeasti saada tehoa irti, niin eiköhän se järkevin vaihtoehto ole lyödä hyrskytin kylkeen..
    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

    Comment

    • bmwm5e28
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 474
      • suomusjärvi

      #17
      Varmasti tai sit vaikka m20b25, mutta ihan olis joku n.114Kw hakusessa ja tarkoitus on kutittaa juuri tätä m40 konetta.
      Gentlemen prefer Blondes

      Dodge Challenger R/T 1970


      ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
      315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

      Comment

      • L.H
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2481
        • Lohja

        #18
        Originally posted by bmwm5e28
        Varmasti tai sit vaikka m20b25, mutta ihan olis joku n.114Kw hakusessa ja tarkoitus on kutittaa juuri tätä m40 konetta.
        No eiköhän siitä ton verran saata irrota, mutta kalliita hevosia tulee.. Ja samat konstit pätee, kun muihinkin ottomoottoreihin..
        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #19
          Läppärungot ja nokka, 1800€, peltisarja ja putki 500€, Kannen porttaus 200€, ilmansuodatin 50€, vauhtipyörän kevennys ja tasapainotus kampiakselin kanssa 150€, dynometrissä lastutus 600€.

          Ja kaiken päälle asennukset, eli n.5000€

          Mutta sitten alkaisi vakio 325 olemaan aika kovilla tuon rinnalla... Ei muuta kun kokeilemaan, pidän peukkuja sulle!!

          BTW, mahtaako läppärungot vaikuttaa katsastuksessa, kuten jos laittaisi 8venttiilisen tilalle 16venttiilisen kannen...?

          Comment

          • f1zz
            GTi:stä tuttu
            • Sep 2003
            • 1469
            • Veikkola

            #20
            no oho, johan on lasku

            Nokan hionta 70€, säädettävät pyörät 100€, kansityö 250-500€, isommat suuttimet 200€, megasquirt'n'spark ~350€, säätö tienpäällä = bensaa 100€

            Comment

            • L.H
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2481
              • Lohja

              #21
              Joo-o, aika hurjilta kuulostaa hinnat, paitsi että tohon kannen duunaamiseen saa kyllä helposti upotettua PALJON enemmän rahaa, vai kuka tekee noin halvalla? Eiköhän tuo noin 150 hepoa irtoa ilman niitä läppärunkojakin..
              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

              Comment

              • f1zz
                GTi:stä tuttu
                • Sep 2003
                • 1469
                • Veikkola

                #22
                Originally posted by L.H
                paitsi että tohon kannen duunaamiseen saa kyllä helposti upotettua PALJON enemmän rahaa, vai kuka tekee noin halvalla?
                SHH! Tästä ei saa sitte puhua julkisesti mutta se mesta jota mä suosittelin ja sä sait sen riisto hinnan 1000€+, niin siinä sivukonttorissa jossa ne kannet tehdään sama työ maksaa n 250€..

                Tähän saadaan varmuus tossa tammikuun puolella niin voidaan sitte kattoa se sunkin auto

                Comment

                • L.H
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 2481
                  • Lohja

                  #23
                  Originally posted by f1zz
                  SHH! Tästä ei saa sitte puhua julkisesti mutta se mesta jota mä suosittelin ja sä sait sen riisto hinnan 1000€+, niin siinä sivukonttorissa jossa ne kannet tehdään sama työ maksaa n 250€..

                  Tähän saadaan varmuus tossa tammikuun puolella niin voidaan sitte kattoa se sunkin auto
                  Kahtotaan.. Kyllä kun tarpeeks kyseli alko löytymään ihan sopiviakin paikkoja, mutta pääsääntöisesti enemmän ainakin kannattaa varata sitä rahaa ja sehän riippuu aina siitäkin mitä kaikkea kannelle lopulta tehdään..
                  “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                  Comment

                  • jussikaven
                    Newbiemmer
                    • May 2003
                    • 3

                    #24
                    Entäs jos kone onkin vähäpäästöinen, niin meneekö katsastuksessa päästöistä läpi virinokalla, jos laittaa vakiolastun paikalleen?

                    Comment

                    • L.H
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2481
                      • Lohja

                      #25
                      Originally posted by jussikaven
                      Entäs jos kone onkin vähäpäästöinen, niin meneekö katsastuksessa päästöistä läpi virinokalla, jos laittaa vakiolastun paikalleen?
                      Sehän riippuu ihan nokasta, mutta todennäköisesti vähän rajumman nokan kanssa ei saada säätöjä niin, että menis päästöistä läpi..
                      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                      Comment

                      • jussikaven
                        Newbiemmer
                        • May 2003
                        • 3

                        #26
                        vakionokan hiottaminen kävi mielessä ja varmaan maksimissaan jokin 282 asteinen tjsp. Luulisi sillä menevän vielä päästöistä?

                        Comment

                        • bmwm5e28
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 474
                          • suomusjärvi

                          #27
                          Nonii jussikin on alkanu postailla, elikkä kyseessä on jussin projekti.
                          Kansityön hinta on kohallaan , kiitos wileenin.
                          Gentlemen prefer Blondes

                          Dodge Challenger R/T 1970


                          ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                          315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                          Comment

                          • bemarikari5
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 167

                            #28
                            Unohda koko juttu. m40 moottorin paras käyttö kohde on ankkurinpaino (lainaus bmw total lehdestä)
                            Myy toi pois ja osta valmiiksi tarpeeksi tehokas peli!
                            Älä ota herneitä nenään mutta tämä on totuus!!
                            -04 e60 530da
                            ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                            Comment

                            • bmwm5e28
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 474
                              • suomusjärvi

                              #29
                              Jep Jep ei kai toi m40 ole niitä bemun parhaita tuotoksia, mutta mitkäs on siinä ne ns.heikot kohdat?

                              jakoremmi tietty...
                              Gentlemen prefer Blondes

                              Dodge Challenger R/T 1970


                              ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                              315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                #30
                                pomps

                                Nostetaas puoli vuosikymmentä vanha topikki kun ei näin turhasta aiheesta viitti uutta aloittaa

                                Onko kukaan yrittänyt rakentaa m40:iä? Isoin puute kai tossa kattilassa on se ettei siihen saa järkevän kokoisia venttiileitä millään, että sen saisi hengittämään (8 tappia ja pieni poraus). Älkä vittu kysykö miksi mutta mua jostain perverssistä syystä tämäkin kiinnostaa

                                Ja tarviiko kaikkien keskusteluiden niin vakavia olla , 1 Essonbaari-topik kai mahtuu joukkoon.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎