Jos lämppärissä olisi ilmatasku, niin eikös silloin lämmityksenkin pitäisi olla ainakin heikkotehoinen tai toimimaton kokonaan? Kabiiniin sai kyllä pyynnin mukaiset 32 astetta ongelmitta. Miten ilmatasku selittäisi moottorin huohotusjärjestelmään päässeen veden? Mainittakoon vielä, että kyse ei vuosien aikana kondensoituneesta vedestä, koska uusilla huohutusvehkeillä ajettiin muutama hassu tuhat kilometriä ja niiden jäljiltä ne olivat jokaista putkea myöten täynnä majoneesia.
Ei siellä ilmaa ole, ilmausongelmat yleensäkin ovat mahdollisia vain silloin kun ilmataan jollain omalla tyylillä välittämättä BMW:n ohjeista. Eli se vanhempikin M52 on maailman helpoin ilmattava, ei tarvitse kuin kaataa nesteet koneeseen kun vain aukaisee sen ilmaruuvin, asiahan on service manualissa kerrottu selkeästi.
Mutta mitä kansipahvin palamiseen tulee niin M52TU:ssa on millin paksu monikerrosmetallitiiviste kansipahvina ja se ei noin vain petä, eli vika on melkoisen todennäköisesti jossain muualla eli kansi tai lohko halki. Teoriassa kai tiiviste voisi ruostua vesikanavasta palotilaan mutta useimmiten vika on muualla kuin itse tiivisteessä koska tiiviste ei ole rakenteen heikoin osa. Vanhempi M52 omaa vielä normaalin paksun massatiivisteen liekkirenkailla eli sen pettäminen ei ole mitenkään erikoistakaan.
Ei siellä ilmaa ole, ilmausongelmat yleensäkin ovat mahdollisia vain silloin kun ilmataan jollain omalla tyylillä välittämättä BMW:n ohjeista. Eli se vanhempikin M52 on maailman helpoin ilmattava, ei tarvitse kuin kaataa nesteet koneeseen kun vain aukaisee sen ilmaruuvin, asiahan on service manualissa kerrottu selkeästi.
Mutta mitä kansipahvin palamiseen tulee niin M52TU:ssa on millin paksu monikerrosmetallitiiviste kansipahvina ja se ei noin vain petä, eli vika on melkoisen todennäköisesti jossain muualla eli kansi tai lohko halki. Teoriassa kai tiiviste voisi ruostua vesikanavasta palotilaan mutta useimmiten vika on muualla kuin itse tiivisteessä koska tiiviste ei ole rakenteen heikoin osa. Vanhempi M52 omaa vielä normaalin paksun massatiivisteen liekkirenkailla eli sen pettäminen ei ole mitenkään erikoistakaan.
Tämän tyylistä faktaa nimenomaan kaipasin. Tai noh, mielummin faktan sisältö olisi ollut miellyttävämpi, mutta eniweis
Iskin tuonne German Auto solutionsiin sähköpostia, että lähettävätkö Suomeen tuota työkalusarjaa, kun ei oikein muualta tunnu järkihintaan löytyävän.
EDIT: En muista mitkä öljyt koneeseen viimeksi kaadoin, mutta olen käyttänyt autoissani vain korkealaatuisia (lue: tunnettujen valmistajien täyssynteettisiä) öljyjä. Joku vajaa purkki Castrolia löytyi tallin hyllyltä, joten olisikohan ne sitten jääneet tästä yli. Käyttöauton 700tkm ajettuun jäteöljyvatkain diisseliin en muista Castrolia kaataneeni.
Beisanilta saat myös erikoistyökalut, eli firma nimeltä beisansystems. Kannattaa tilata sieltä myös vanoksen tiivisteet samalla vaivalla.
Beisanilta tilasin vanoksen tiivisteet pari vuotta sitten. Tuttu firma ja hyvä palvelu, mutta heillä ei näyttänyt olevan tähän sopivaa työkalusarjaa.
German Auto Solutionsilta vastattiin, että lähettävät työkalusarjan Suomeen, mutta se on out of stock tällä hetkellä ja uusi erä koneistataan vasta kuun lopussa.
Jos mä nyt en ihan väärässä ole niin eihän tuohon tarvi aikuisten oikeesti kuin nokka-akselin lukituskalun ja vauhtipyörän läpi menevän tapin? Ja nämäkin vaan helpottaa kasaamista.
Jos mä nyt en ihan väärässä ole niin eihän tuohon tarvi aikuisten oikeesti kuin nokka-akselin lukituskalun ja vauhtipyörän läpi menevän tapin? Ja nämäkin vaan helpottaa kasaamista.
Aikuisten oikeasti nokkaketjun voi ajaa rälläkällä poikki ja kannen nostaa hiabin kouralla ylös ilman pulttien aukaisua! Kasaaminen onkin sitten eri asia. Noissa nokkalevyissä on portaattomia säätöjä, joiden asettaminen oikeaan asentoon silmäpelillä tai edes piirretyillä merkeillä on haastavaa. Mä elän toivossa, ettei tarvitsisi koko pannua vaihtaa ja selviän kannen remontoinnilla tai vaihtokannella ja molempia operaatioita varten tarvitsen työkalusarjan, joten miksi en harjoittelisi sen käyttöä jo vähemmän riskialttiissa purkuvaiheessa?
Otan mielenkiinnolla ohjeet kasaamisesta ilman työkaluja vastaan. Puheistasi päätellen et ole edes koskaan nähnyt M52TU/M54 nokkapyöriä.
Aikuisten oikeasti nokkaketjun voi ajaa rälläkällä poikki ja kannen nostaa hiabin kouralla ylös ilman pulttien aukaisua! Kasaaminen onkin sitten eri asia. Noissa nokkalevyissä on portaattomia säätöjä, joiden asettaminen oikeaan asentoon silmäpelillä tai edes piirretyillä merkeillä on haastavaa.
Otan mielenkiinnolla ohjeet kasaamisesta ilman työkaluja vastaan. Puheistasi päätellen et ole edes koskaan nähnyt M52TU/M54 nokkapyöriä.
Jos räpeltää moottoreiden virityksen parissa niin ei nokka-akselien ajoitukseen tarvitse mitään työkaluja tai ajoitusmerkkejä. Ja nimenomaan vapaasti käännettävä ajoitus vain helpottaa, jos ei ole valmiiksi moista niin joutuu viilaamaan ohjainreikiä
Vanoksen kanssa ainoa katsottava asia on että pistää säätöalueen myöhäiselle pakonokalle ja aikaiselle imunokalle, ja nokkien ajoitushan on : venttiilit niin lähelle mäntää kuin uskaltaa. Löysillä vakionokilla tosin voi ottaa lähtökohdaksi vaikka venttiilit kaks milliä auki yläkuolokohdassa vanokset äärilaidoissa, ollaan aika lähellä tehtaan vakioajoituksia.
Itsestä on vaikeampi käyttää niitä omituisia ajoitustyökaluja tai omituisia ajoitusohjeita nokkien ajoitukseen kun ne voi ihan silmämääräisestikin ajoittaa, mutta onhan siinä tosiaan tiedettävä suhteellisen tarkasti mitä tekee.
Itsestä on vaikeampi käyttää niitä omituisia ajoitustyökaluja tai omituisia ajoitusohjeita nokkien ajoitukseen kun ne voi ihan silmämääräisestikin ajoittaa, mutta onhan siinä tosiaan tiedettävä suhteellisen tarkasti mitä tekee.
Vastasit itse itsellesi. Vanoksen perusajatus on itselleni selvä, mutta sen tarkemmin en sen ajoitukseen ole tutustunut enkä koe tarvetta tutustua, koska kaltaisiani moukkia varten on olemassa nuo työjarruksi kokemasi työkalusarjat
Vastaavista remonteista internetiin kirjoitelleet kanssabemaristit ovat olleet tyytyväisiä työkalusarjaan. Kas näin:
Parempihan tuo on tietysti oikeilla työkaluilla tehdä, mutta meinasin jos sulla näyttää siltä että vehkeet seisoo koko kesän kalujen puutteen takia niin ei muutakun merkit kohdilleen ja nokka-akselit oikeaan asentoon. Se on sillä sibale.
Linkissä oli saatu yksinkertainen homma näyttämään erittäin vaikealta, näin niinkun mitä pikaisesti vilkaisin..
Linkissä oli saatu yksinkertainen homma näyttämään erittäin vaikealta, näin niinkun mitä pikaisesti vilkaisin..
Kieltämättä. Eihän tuon kasaaminenkaan vaadi muuta kun päädystä neliöt suoraan ja pultataan vanos takaisin kasaan. Sitäkään ei taida edes pystyä kasaamaan väärin. :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment