joo löin pakettiin sen. laitoin ne koloset niistä rattaista niiden kuparisten lätkienkohdalle. kai se toimaa jos vaan huomena saan sen nokan jakotyökalun ja vauhtipyörän tapin ettei tarvi mitään poranteraa tunkee kun se ei ole niin tarkka
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M51 jakopää. yhdistetty topikkeja
Collapse
X
-
m51 jakopää
elikkäs pumppua vaihtamassa. millais kampiakselin siivapyörä irtoaa, pitääkö se keskipultti avata vai ei? ja mitäkaikkea pitää purkaa että saa ketjut näkyviin, ja ne jakomerkit, oliko se ykkösen nokat yläviistoon ja tappi vauhtipyörään? missäkohtaa mottia se tapin reikä on? tai lähinnä että onko esim. startin puolella, alla..?
Comment
-
-
Originally posted by santikko View Postelikkäs pumppua vaihtamassa. millais kampiakselin siivapyörä irtoaa, pitääkö se keskipultti avata vai ei? ja mitäkaikkea pitää purkaa että saa ketjut näkyviin, ja ne jakomerkit, oliko se ykkösen nokat yläviistoon ja tappi vauhtipyörään? missäkohtaa mottia se tapin reikä on? tai lähinnä että onko esim. startin puolella, alla..?
ei taida muilla olla tds:iä?
Comment
-
-
m51 ajoitustyökalu
olisiko kellään lainata, vuokrata tai myydä m51 ajoitustyökalua?e36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
tarkennetaan vielä sen verran et tarvitsen nokan ajoitustyökalun alakerranhan saa lukittua ihan pultilla..e36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Joo hoksasin itsekin myöhemmin... mutta senkin saa tehtyä pultista sorvaamalla ja poraamalla sen läpi reiän. Poraa pultin toiseen päähän vähän isomman reiän riippuen kellon kiinnitys kohdan paksuudesta, ja sahaa sen pään halki että voi klemmarilla kiristää kellon pulttiin kiinni. Sitten mittakelloon sopiva määrä jatkojalkoja lisää. Pumpussa on sitten M8x1 kierre. Piti tuo pumpun ajoitus kalu tehdä, mut jäi tekemättä kun sai sen kellon patentoitua suoraan (kotikonstein) pumppuun ilman sitä välinettä. No mutta hyvä tuli kuitenki.
Damn.. Ei muuten ollu tästäkään kyse. No alhaalla luultavasti oikea neuvo. Voi väärinymmärrys. Ite mittailin mauserilla sen nokan oikeaan asentoon.Last edited by epäkesko; 10-12-2010, 21:29.-E36 325tds -94
Comment
-
-
Ei sitä ajoitustyökalua oo pakko olla( toki ajoitus varmemmin osuu sillä kohdilleen), mutta onnistuu ihan silleen, että toinen kaveri pitää isolla jakarilla nokkaa oikeassa asennossa ja toinen kirii nokkapyörän pultin. Siinä nokassahan on ikään kuin valmis paikka jakarille.. Asentoa voi sitten tarkastella rakentajan suorakulmalla siihen venttiilikopan tiivistepintaan nähden.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by niskalaukaus View PostNostanpa vähän vanhaa topikkia.
Eli kysymys.
Jakopäänkopan tiiviste vuotaa öljyä siinä määrin että katsastusmiestäkin harmittaa..
Saako sitä koppaa irti, ilman että ottaa kannen irti?
Näytti nopeasti katsottuna siltä, ettei saa.
Mikäli aiot vaihtaa jakopäähän uuden tiivisteen, etkä vain sotkea tiivistesilikonilla, niin joudut myös purkaa koko jakopään. Tällöin purkamisessa on eroa (kansi irti vs. kansi kiinni) käytännössä vain kannen pulttien, kannen ja turbon mutterien irroitus.
EDIT: Oman M51:n remontissa maksoi kannentiiviste ja pultit 135,50€ (4/2011).Last edited by kaol; 15-10-2012, 19:23.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Comment