Announcement

Collapse
No announcement yet.

M51 jakopää. yhdistetty topikkeja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikko_tds
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 17

    #16
    joo löin pakettiin sen. laitoin ne koloset niistä rattaista niiden kuparisten lätkienkohdalle. kai se toimaa jos vaan huomena saan sen nokan jakotyökalun ja vauhtipyörän tapin ettei tarvi mitään poranteraa tunkee kun se ei ole niin tarkka

    Comment

    • mikko_tds
      Newbiemmer
      • Mar 2008
      • 17

      #17
      ja sitten olisi sellasta kun jakopäänkopan otin auki ja en vaihtanu sitä peltitiivistettä sinne vaan putsasin kunnolla ni onko pelkoa että menee vedet jä oilit sekasin?

      Comment

      • santikko
        Newbiemmer
        • Jun 2009
        • 12
        • suomi

        #18
        m51 jakopää

        elikkäs pumppua vaihtamassa. millais kampiakselin siivapyörä irtoaa, pitääkö se keskipultti avata vai ei? ja mitäkaikkea pitää purkaa että saa ketjut näkyviin, ja ne jakomerkit, oliko se ykkösen nokat yläviistoon ja tappi vauhtipyörään? missäkohtaa mottia se tapin reikä on? tai lähinnä että onko esim. startin puolella, alla..?

        Comment

        • santikko
          Newbiemmer
          • Jun 2009
          • 12
          • suomi

          #19
          Originally posted by santikko View Post
          elikkäs pumppua vaihtamassa. millais kampiakselin siivapyörä irtoaa, pitääkö se keskipultti avata vai ei? ja mitäkaikkea pitää purkaa että saa ketjut näkyviin, ja ne jakomerkit, oliko se ykkösen nokat yläviistoon ja tappi vauhtipyörään? missäkohtaa mottia se tapin reikä on? tai lähinnä että onko esim. startin puolella, alla..?


          ei taida muilla olla tds:iä?

          Comment

          • Guest's Avatar

            #20
            Originally posted by santikko View Post
            ei taida muilla olla tds:iä?
            Korjaa, jos oon väärässä mut muut taitaa lukee FAQ:sta suoraan nämä ohjeet pdf:ltä.

            Comment

            • conna
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 324

              #21
              Originally posted by santikko View Post
              elikkäs pumppua vaihtamassa. millais kampiakselin ..?
              ni mitä pumppua vaihdat?

              jos syöttöpumppua ni eihän noita ees tarvi avata.
              %

              Comment

              • aaape
                BTCF Member
                • Aug 2009
                • 617
                • Muaninka

                #22
                m51 ajoitustyökalu

                olisiko kellään lainata, vuokrata tai myydä m51 ajoitustyökalua?
                e36 328i turbo (95)
                vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                e30 316 (m30)(87) projekti

                EX.
                e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                Comment

                • epäkesko
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 49
                  • pyhäjoki

                  #23
                  Onko käytössä minkäänlaista sorvia? Kaveri teki mulle 12.9 pultista ja aikaa meni 15min. Voin ottaa siitä mitat jos tarvit ku en enään ulkoa muista.
                  -E36 325tds -94

                  Comment

                  • aaape
                    BTCF Member
                    • Aug 2009
                    • 617
                    • Muaninka

                    #24
                    tarkennetaan vielä sen verran et tarvitsen nokan ajoitustyökalun alakerranhan saa lukittua ihan pultilla..
                    e36 328i turbo (95)
                    vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                    e30 316 (m30)(87) projekti

                    EX.
                    e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                    Comment

                    • epäkesko
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2009
                      • 49
                      • pyhäjoki

                      #25
                      Joo hoksasin itsekin myöhemmin... mutta senkin saa tehtyä pultista sorvaamalla ja poraamalla sen läpi reiän. Poraa pultin toiseen päähän vähän isomman reiän riippuen kellon kiinnitys kohdan paksuudesta, ja sahaa sen pään halki että voi klemmarilla kiristää kellon pulttiin kiinni. Sitten mittakelloon sopiva määrä jatkojalkoja lisää. Pumpussa on sitten M8x1 kierre. Piti tuo pumpun ajoitus kalu tehdä, mut jäi tekemättä kun sai sen kellon patentoitua suoraan (kotikonstein) pumppuun ilman sitä välinettä. No mutta hyvä tuli kuitenki.

                      Damn.. Ei muuten ollu tästäkään kyse. No alhaalla luultavasti oikea neuvo. Voi väärinymmärrys. Ite mittailin mauserilla sen nokan oikeaan asentoon.
                      Last edited by epäkesko; 10-12-2010, 21:29.
                      -E36 325tds -94

                      Comment

                      • ockelbo4500
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 924
                        • Sotkamo--Oulu

                        #26
                        Ei sitä ajoitustyökalua oo pakko olla( toki ajoitus varmemmin osuu sillä kohdilleen), mutta onnistuu ihan silleen, että toinen kaveri pitää isolla jakarilla nokkaa oikeassa asennossa ja toinen kirii nokkapyörän pultin. Siinä nokassahan on ikään kuin valmis paikka jakarille.. Asentoa voi sitten tarkastella rakentajan suorakulmalla siihen venttiilikopan tiivistepintaan nähden.
                        BMW E84 X1 18dXdrive -14

                        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                        Ex, E46 320 d Touring -01
                        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                        Comment

                        • niskalaukaus
                          Newbiemmer
                          • Aug 2009
                          • 14
                          • Tampere

                          #27
                          Nostanpa vähän vanhaa topikkia.

                          Eli kysymys.
                          Jakopäänkopan tiiviste vuotaa öljyä siinä määrin että katsastusmiestäkin harmittaa..

                          Saako sitä koppaa irti, ilman että ottaa kannen irti?

                          Näytti nopeasti katsottuna siltä, ettei saa.
                          E34 525tdsa

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            #28
                            Originally posted by niskalaukaus View Post
                            Nostanpa vähän vanhaa topikkia.

                            Eli kysymys.
                            Jakopäänkopan tiiviste vuotaa öljyä siinä määrin että katsastusmiestäkin harmittaa..

                            Saako sitä koppaa irti, ilman että ottaa kannen irti?

                            Näytti nopeasti katsottuna siltä, ettei saa.
                            Kyllä saa, mutta kopan takaisin asentaminen tiiviisti on erittäin v*ttumainen homma, koska kansipahvi painaa koppaa alaspäin. Tuosta koneesta ottaa kannen irti sen verran nopeasti, että itse en miettisikään jättää kantta kiinni.
                            Mikäli aiot vaihtaa jakopäähän uuden tiivisteen, etkä vain sotkea tiivistesilikonilla, niin joudut myös purkaa koko jakopään. Tällöin purkamisessa on eroa (kansi irti vs. kansi kiinni) käytännössä vain kannen pulttien, kannen ja turbon mutterien irroitus.

                            EDIT: Oman M51:n remontissa maksoi kannentiiviste ja pultit 135,50€ (4/2011).
                            Last edited by kaol; 15-10-2012, 19:23.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • niskalaukaus
                              Newbiemmer
                              • Aug 2009
                              • 14
                              • Tampere

                              #29
                              Edellisen omistajan kansiremontin jäljiltä tuo koppa vuotaa niin taidan kyllä kannen irrottaa ja purkaa jakopäänkin sitten, että sais tosiaan ny tiiviks sitte.

                              Samaa hintaluokkaa on osat KL-varaosassa Tampereella.

                              Kiitos vastauksesta.
                              E34 525tdsa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎