Announcement

Collapse
No announcement yet.

M51 jakopää. yhdistetty topikkeja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 315turbo
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 124
    • Kalajoki

    M51 jakopää. yhdistetty topikkeja

    Millä kilometri määrällä olisi suositeltavaihtaa tuo diesel koneen jakoketju.
    onnistuuko helposti vaihtaa tuo ketju .
    Last edited by petrolhead; 22-01-2012, 18:01.
  • saM5
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 496
    • Pori

    #2
    Otettava huomioon,että pitää vaihtaa myös rattaat ja ketjun kiristin,ketjun vaihdon yhteydessä (jotta remontti olisi kannattava).Joten halpa remppa ei ole kyseessä.
    E91 335i xDrive
    -----------------------------------------------
    ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

    Comment

    • Sami
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1332
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by 315turbo
      Millä kilometri määrällä olisi suositeltavaihtaa tuo diesel koneen jakoketju.
      onnistuuko helposti vaihtaa tuo ketju .
      Ketjuja kyseisessä koneessa kaksin kappalein...ylemmän ketjun vaihto onnistuu helposti mutta alempi on isomman työn takana...Vaihtoväliksi luulisin noin 500 tkm??

      Comment

      • tumppu86
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 900
        • E-pohjanmaa

        #4
        Pitäisin noin 300tkm parempana vaihtovälinä.Itse en pitäisi niin pitkääkään vaihtoväliä

        Comment

        • LASSI-S
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 4918
          • hattula/hämeenlinna.

          #5
          sit kun pumpun ajoitus menee vituiks ketjun venymisen vuoksi. eli vaihtoväli voi olla 100 tkm tai miljoona km, riippuu monesta tekijästä. öljyt, moottorin huollot, ajotapa.
          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

          Comment

          • jpeltoma
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 600
            • pirkanmaa

            #6
            Samille: Mainitsit että ylemmän ketjun vaihto onnistuu helposti. Kysymys sulle, mistä sait ketjun jossa on niitattava liitos? Ainakin KL:n Tarvikeketju on lenkki, ja sen vaihto edellyttää syl.kannen irtiottoa jne...Vai tarkoititko että kannen irtiotto on se helppo homma? Jos sais jostain niitattavan ketjun niin sen olis helppo vaihtaa, vetämällä vanhalla.

            Miksi muuten ketjun ohjurit, rattaat ja kiristin pitäisi vaihtaa samalla jos ne on OK kunnossa eikä kulumaa tms. vaurioo ole näkyvillä? Ketjuhan se on mikä kuluu eniten , tai lähinnä venyy?
            Last edited by jpeltoma; 03-01-2005, 10:38.
            __________________________________________________ ________________________
            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

            Comment

            • Sami
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1332
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by jpeltoma
              Samille: Mainitsit että ylemmän ketjun vaihto onnistuu helposti. Kysymys sulle, mistä sait ketjun jossa on niitattava liitos? Ainakin KL:n Tarvikeketju on lenkki, ja sen vaihto edellyttää syl.kannen irtiottoa jne...Vai tarkoititko että kannen irtiotto on se helppo homma? Jos sais jostain niitattavan ketjun niin sen olis helppo vaihtaa, vetämällä vanhalla.

              Miksi muuten ketjun ohjurit, rattaat ja kiristin pitäisi vaihtaa samalla jos ne on OK kunnossa eikä kulumaa tms. vaurioo ole näkyvillä? Ketjuhan se on mikä kuluu eniten , tai lähinnä venyy?
              No en oo kyllä totta puhuen yhtäkään ketjua vaihtanut kyseiseen koneeseen niin enpä sitten tiennyt että lenkkinä ketju on, mutta purkanut ja kasannut kyllä M21 konetta olen eli jos se olis niitattava ketju niin olis periaatteessa ihan helppo homma...Mutta olisko sitten järkee vaihtaa pelkkää yläketjua on taas toinen asia eli mitä noita yli 350 tkm ajettuja purkanut ja kasannut niin niissä ei ainakaan vielä ketjut venyneet eli enpä ainakaan omaan autoon vielä harkitsisi niillä kilometreillä vaihtoa...Mersuissa taitaavat vaihtaa siinä 500 tkm:n paikkeilla...

              Comment

              • LASSI-S
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 4918
                • hattula/hämeenlinna.

                #8
                m51d25 jakopää

                onkohan tuossa m51d25 moottorissa olemassa erilaisia jakopään koteloita. tiivistesarjassa näyttäis olevan ihan vääränlainen tiiviste. öljypumpun tiiviste oli samaa palaa jakopään kotelon tiivisteen kanssa, ja öljypumpun tiiviste on oikeanlainen mutta jakopään kotelon taas ihan päin helvettiä toinen reuna. ylimääräisiä pultinreikiä ja reuna menee miten sattuu.

                en millään usko että bmw olisi valmistanut erilaisia jakopään koteloita tuohon m51d25 moottoriin mutta kertokaa jos on 100% varma tieto että olisi useammanlaisia. tietääkseni m51d25 moottorissa ei muutenkaan ole periaatteessa mitään sen suurempia muutoksia tapahtunut koko sen valmistusaikana
                E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                Comment

                • Juuzo
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 103

                  #9
                  On niitä kahta.

                  Tämä on vanhemmissa ( minullakin )...



                  Käy myös näihin...



                  Tällaiseksi vaihtui jossain vaiheessa.



                  Ja käyvät taas mm.näihin.



                  Et sillee...
                  Last edited by Juuzo; 19-04-2007, 18:24.

                  Comment

                  • Magor
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 574
                    • Oulu

                    #10
                    M51 -93 Jakoketjun asennus

                    Kansipahvi vaihdettu ja nyt olen kasaamassa konetta ja eteen tuli pikku pulma.
                    Miten saan sen jakoketjun löysytettyä niin paljon että saan ketjupyörän takaisin nokka-akselille???
                    Yritin toisella kädellä vetää ketjupyörää ja ketjua ja toisella painaa sitä kiristintä/laahainta että sais ketjun löysälle, pikkuisen antoi löysiä mutta ei tarpeeksi.
                    Saako tuota taiteiltua paikalle ilman sitä oikeaa kiristysavainta, koska se kiristin/laahain pitäis vissiin saaja lukittua löysälle juuri tuolla työkalulla vääntämällä.
                    Onnistuuko kiristimen lukitus esim. kansi irroitettuna ilman erikoistyökaluja?

                    Ja pikkunen hoppukin asialla taas olis
                    G31 540d xdrive
                    E28 535iA ikiprojekti

                    Comment

                    • raimo
                      Bimmer Rookie
                      • May 2003
                      • 87
                      • Tornio

                      #11
                      tuli vastattua liian hätäisesti. eli siis väännät vaan raakasti sen laahaimen pohjaan, ja lukitset sen jollain sopivalla tapilla.
                      Last edited by raimo; 11-08-2007, 22:18.

                      Comment

                      • Magor
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 574
                        • Oulu

                        #12
                        Jees homma hoidossa, kone melkein kasassa imusarjaa, muutamaa liitintä ja nesteitä lukuunottamatta.
                        Kohta pääsee kokeilemaan että oliko se homma sittenkään hoidossa...
                        Toivottavasti ei kilahda
                        G31 540d xdrive
                        E28 535iA ikiprojekti

                        Comment

                        • Magor
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 574
                          • Oulu

                          #13
                          kaikki paikallaan ja kone käynnistetty,ihan hyvin käy.
                          Meni yks klemmari poikki ahtoputkesta ja putki lipsahti irti ajossa, ihmettelin ku loppu vedot täysin eikä turbo ahtanu yhtään mutta onneksi onkelma ei ollu suuri Säikäytti kyllä melkosesti.
                          G31 540d xdrive
                          E28 535iA ikiprojekti

                          Comment

                          • mikko_tds
                            Newbiemmer
                            • Mar 2008
                            • 17

                            #14
                            m51 jakoketjusta

                            onko m51:n alin jakoketjuns kiristäjän laahain sokalla kiinni vai painaako se alumiini koppa sitä ettei pääse irtoamaan? kiitos ja kumarrus jo etukäteen

                            Comment

                            • ongelmalapsi
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1063
                              • Hämeenlinna

                              #15
                              Muistaakseni noissa oli niin että siellä on pieni tapin pätkä joka uppoaa koteloon joten kyllä se siellä pysyy mutta kasaa se jakopää oikein niin ei tule murheitä käynnin suhteen.
                              -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                              -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                              -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                              -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                              -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                              Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                              GMC Topkick C6500 rollback -95
                              Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                              E46 330xiA -02
                              Chrysler neon -99

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎