Otettava huomioon,että pitää vaihtaa myös rattaat ja ketjun kiristin,ketjun vaihdon yhteydessä (jotta remontti olisi kannattava).Joten halpa remppa ei ole kyseessä.
Millä kilometri määrällä olisi suositeltavaihtaa tuo diesel koneen jakoketju.
onnistuuko helposti vaihtaa tuo ketju .
Ketjuja kyseisessä koneessa kaksin kappalein...ylemmän ketjun vaihto onnistuu helposti mutta alempi on isomman työn takana...Vaihtoväliksi luulisin noin 500 tkm??
sit kun pumpun ajoitus menee vituiks ketjun venymisen vuoksi. eli vaihtoväli voi olla 100 tkm tai miljoona km, riippuu monesta tekijästä. öljyt, moottorin huollot, ajotapa.
E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Samille: Mainitsit että ylemmän ketjun vaihto onnistuu helposti. Kysymys sulle, mistä sait ketjun jossa on niitattava liitos? Ainakin KL:n Tarvikeketju on lenkki, ja sen vaihto edellyttää syl.kannen irtiottoa jne...Vai tarkoititko että kannen irtiotto on se helppo homma? Jos sais jostain niitattavan ketjun niin sen olis helppo vaihtaa, vetämällä vanhalla.
Miksi muuten ketjun ohjurit, rattaat ja kiristin pitäisi vaihtaa samalla jos ne on OK kunnossa eikä kulumaa tms. vaurioo ole näkyvillä? Ketjuhan se on mikä kuluu eniten , tai lähinnä venyy?
Samille: Mainitsit että ylemmän ketjun vaihto onnistuu helposti. Kysymys sulle, mistä sait ketjun jossa on niitattava liitos? Ainakin KL:n Tarvikeketju on lenkki, ja sen vaihto edellyttää syl.kannen irtiottoa jne...Vai tarkoititko että kannen irtiotto on se helppo homma? Jos sais jostain niitattavan ketjun niin sen olis helppo vaihtaa, vetämällä vanhalla.
Miksi muuten ketjun ohjurit, rattaat ja kiristin pitäisi vaihtaa samalla jos ne on OK kunnossa eikä kulumaa tms. vaurioo ole näkyvillä? Ketjuhan se on mikä kuluu eniten , tai lähinnä venyy?
No en oo kyllä totta puhuen yhtäkään ketjua vaihtanut kyseiseen koneeseen niin enpä sitten tiennyt että lenkkinä ketju on, mutta purkanut ja kasannut kyllä M21 konetta olen eli jos se olis niitattava ketju niin olis periaatteessa ihan helppo homma...Mutta olisko sitten järkee vaihtaa pelkkää yläketjua on taas toinen asia eli mitä noita yli 350 tkm ajettuja purkanut ja kasannut niin niissä ei ainakaan vielä ketjut venyneet eli enpä ainakaan omaan autoon vielä harkitsisi niillä kilometreillä vaihtoa...Mersuissa taitaavat vaihtaa siinä 500 tkm:n paikkeilla...
onkohan tuossa m51d25 moottorissa olemassa erilaisia jakopään koteloita. tiivistesarjassa näyttäis olevan ihan vääränlainen tiiviste. öljypumpun tiiviste oli samaa palaa jakopään kotelon tiivisteen kanssa, ja öljypumpun tiiviste on oikeanlainen mutta jakopään kotelon taas ihan päin helvettiä toinen reuna. ylimääräisiä pultinreikiä ja reuna menee miten sattuu.
en millään usko että bmw olisi valmistanut erilaisia jakopään koteloita tuohon m51d25 moottoriin mutta kertokaa jos on 100% varma tieto että olisi useammanlaisia. tietääkseni m51d25 moottorissa ei muutenkaan ole periaatteessa mitään sen suurempia muutoksia tapahtunut koko sen valmistusaikana
E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Kansipahvi vaihdettu ja nyt olen kasaamassa konetta ja eteen tuli pikku pulma.
Miten saan sen jakoketjun löysytettyä niin paljon että saan ketjupyörän takaisin nokka-akselille???
Yritin toisella kädellä vetää ketjupyörää ja ketjua ja toisella painaa sitä kiristintä/laahainta että sais ketjun löysälle, pikkuisen antoi löysiä mutta ei tarpeeksi.
Saako tuota taiteiltua paikalle ilman sitä oikeaa kiristysavainta, koska se kiristin/laahain pitäis vissiin saaja lukittua löysälle juuri tuolla työkalulla vääntämällä.
Onnistuuko kiristimen lukitus esim. kansi irroitettuna ilman erikoistyökaluja?
Jees homma hoidossa, kone melkein kasassa imusarjaa, muutamaa liitintä ja nesteitä lukuunottamatta.
Kohta pääsee kokeilemaan että oliko se homma sittenkään hoidossa...
Toivottavasti ei kilahda
kaikki paikallaan ja kone käynnistetty,ihan hyvin käy.
Meni yks klemmari poikki ahtoputkesta ja putki lipsahti irti ajossa, ihmettelin ku loppu vedot täysin eikä turbo ahtanu yhtään mutta onneksi onkelma ei ollu suuri Säikäytti kyllä melkosesti.
onko m51:n alin jakoketjuns kiristäjän laahain sokalla kiinni vai painaako se alumiini koppa sitä ettei pääse irtoamaan? kiitos ja kumarrus jo etukäteen
Muistaakseni noissa oli niin että siellä on pieni tapin pätkä joka uppoaa koteloon joten kyllä se siellä pysyy mutta kasaa se jakopää oikein niin ei tule murheitä käynnin suhteen.
-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment