Heippa viisaat,
Mun 2006 525ix tykkää öljystä, litran saa lisätä 3-6000km välein.
- moottori toimii kuin ihmisen mieli, ei nyi pätki tärise hyydy tms
- ei lammikoita missään
- ei jätä sinisiä savupilviä startatessa, joskin kylmästartin jälkeen bensanhaju on hyvin selvä
- suorituskyky on perstuntumalta ennallaan
- tilanne suht vakio koko ajan mitä auto minulla ollut (n.40t km, nyt 156k)
Varsinkin kesällä tulee ajettua jonneen Pohjois-Karjalaan kesämökille auto kattoon asti kakaroita ja jos jonkinlaista nyssykkää täynnä, vähän väliä tennari pohjassa kaikenmaailman koirankoppien kiskojia ohitellessa, joten joka ikinen hevosvoima on käytössä.
Mietin huohotinsysteemiä, josko se vaikka päästäisi liikaa öljysumua koneeseen. Öljykorkin avaus ei ole vaikeaa liiallisen alipaineen takia eikä koneen käynti avauksesta muutu. Selvästi erottuva lötköttävä ääni sieltä kylläkin kuuluu, mutta äänen normaaliuteen en osaa ottaa kantaa. Auto oli viime talven lämpimässä tallissa, eikä sillä ajeta pelkkää lyhyttä pätkäajoa.
Virallinen BMW:n öljynkulutuksen kipuraja on ymmärtääkseni melko absurdi 1l/1000km.
Mitään ideaa mitä voisi tsekata? Ymmärtääkseni huohotinseparaattori on melko rasittava vehje kaivaa esiin :/
kiitokset etukäteen,
--
harri
Mun 2006 525ix tykkää öljystä, litran saa lisätä 3-6000km välein.
- moottori toimii kuin ihmisen mieli, ei nyi pätki tärise hyydy tms
- ei lammikoita missään
- ei jätä sinisiä savupilviä startatessa, joskin kylmästartin jälkeen bensanhaju on hyvin selvä
- suorituskyky on perstuntumalta ennallaan
- tilanne suht vakio koko ajan mitä auto minulla ollut (n.40t km, nyt 156k)
Varsinkin kesällä tulee ajettua jonneen Pohjois-Karjalaan kesämökille auto kattoon asti kakaroita ja jos jonkinlaista nyssykkää täynnä, vähän väliä tennari pohjassa kaikenmaailman koirankoppien kiskojia ohitellessa, joten joka ikinen hevosvoima on käytössä.
Mietin huohotinsysteemiä, josko se vaikka päästäisi liikaa öljysumua koneeseen. Öljykorkin avaus ei ole vaikeaa liiallisen alipaineen takia eikä koneen käynti avauksesta muutu. Selvästi erottuva lötköttävä ääni sieltä kylläkin kuuluu, mutta äänen normaaliuteen en osaa ottaa kantaa. Auto oli viime talven lämpimässä tallissa, eikä sillä ajeta pelkkää lyhyttä pätkäajoa.
Virallinen BMW:n öljynkulutuksen kipuraja on ymmärtääkseni melko absurdi 1l/1000km.
Mitään ideaa mitä voisi tsekata? Ymmärtääkseni huohotinseparaattori on melko rasittava vehje kaivaa esiin :/
kiitokset etukäteen,
--
harri
Comment