Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 B25 sylkee nesteet ulos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ////3
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 399
    • Lahti

    M20 B25 sylkee nesteet ulos

    Kun koneen käynnistää niin tällöin nesteet pysyvet hyvin sisällä ja muutenkin kone toimii moitteettomasti, ja ajossakin nesteet pysyvät hyvin sisällä. Mutta kun ajon jälkeen pysähtyy ja käyttää autoa paikallaan niin menee muutama minuutti ja nesteet alkavat ryöppyämään paisuntasäiliöstä ulos, mikä voisi aiheuttaa tuollaista?

    olisiko joku näistä:
    voiko paisuntasäiliö olla liian alhaalla (paikkaa muutettu)?
    Kansi halki? (ei tule kuplia eikä mäntien päälle tule nestettä)
    Termostaatissa jotain vikaa?
    syyläri? (On tarkistettu)
    vesipumppu? (toimii)
    Usvaa putkeen
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Visko paskana?
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • Rocker
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1023
      • Suburb of SUUR-Oulu

      #3
      Tekeepi ilmalukkoa jonnekkin, todennäköisesti vesipumpulle! Miten termostaatti, oletko keittänyt ja kokeillut pelaako moitteettomasti? Uskoisin että vika on jommassa kummassa noista vaihtoehdoista. Kantta en usko vialliseksi, jos kerran kuplaa ei tule paisariin ja lämmöt ei seilaa? Puhaltaako muuten lämmintä normaalisti, ja lämpiääkö kone niinkuin pitääkin, ei käytä lämpöjä korkealla kun lähtee kylmästä ajamaan?
      T:Tero
      Edit1: Onko paisarin alapinta syylärin yläpinnan yläpuolella, nimittäin pitää olla, muuten paisarista tulee varmasti nesteet ulos!
      2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
      Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
      EX: 524Tda, 324TdicT
      Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
      ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by Wittu_joo
        Visko paskana?
        Entinen E30 teki samaa kun siitä oli visko paskana. Pyöriikö se ropelli sielä syylärin edessä tarpeeksi kun kone on kuuma vai ei???
        Mikäli ei niin vika on viskossa.

        ---> Mikäli pyörii niin seuraava arvaus on termari joka jumittaa tai ilmaa järjestelmässä joka saattaa johtua myös tosta paisarin paikasta. Tuo paisarin paikka jos on liian alhaalla, niin silloin kun lämmöt koneessa laskee niin järjestelmään ei pääse nestettä ja tilalle tulee ilmaa. Miten alhaalla se sun paisuntasäiliö on??? Tarkista onko nestepinta järjestelmässä miten alhaalla. Mikäli normaalilla tasolla niin sit se on toi visko tai termari. Kannesta tuo tuskin johtuu...

        Ps. Kun rassailet/ajelet niin älä anna lämpöjen nousta kovin paljon ettei se kansi mee sieltä paskaks...
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #5
          ja tossa koneessa pitäs olla semmonen termari et jos se menee rikki niin se jää auki
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • ////3
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 399
            • Lahti

            #6
            Joo vaihdoin vielä varmuuden vuoksi uuden termarin ja se kyllä auttoi tilanteeseen vanha termari oli 87 asteinen ja tän minkä ostin on M20 moottorin oma ja se on 82asteinen eli toi vanha oli jostain muusta vehkeestä.

            Mutta yks ongelma on vielä että eipä meinaa tulla tuota lämmintä ilmaa oikein sisälle oon kyllä käyttäny autoa ylämäessä nokka ylöspäin mutta eipä meinaa ilma tulla pois tai sitten on varmaankin se venttiili jumis.
            Usvaa putkeen

            Comment

            • Gonzalez
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2632
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by ////3
              Joo vaihdoin vielä varmuuden vuoksi uuden termarin ja se kyllä auttoi tilanteeseen vanha termari oli 87 asteinen ja tän minkä ostin on M20 moottorin oma ja se on 82asteinen eli toi vanha oli jostain muusta vehkeestä.

              Mutta yks ongelma on vielä että eipä meinaa tulla tuota lämmintä ilmaa oikein sisälle oon kyllä käyttäny autoa ylämäessä nokka ylöspäin mutta eipä meinaa ilma tulla pois tai sitten on varmaankin se venttiili jumis.
              Nouseeko koneen lämmöt/mittari kuitenkin normaalille tasolle???
              530d GT F07 2010
              325i E30 Cabriolet 1987

              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

              Comment

              • juice777
                BTCF Member
                • May 2004
                • 230
                • E-P

                #8
                samat oireet

                Originally posted by ////3
                Kun koneen käynnistää niin tällöin nesteet pysyvet hyvin sisällä ja muutenkin kone toimii moitteettomasti, ja ajossakin nesteet pysyvät hyvin sisällä. Mutta kun ajon jälkeen pysähtyy ja käyttää autoa paikallaan niin menee muutama minuutti ja nesteet alkavat ryöppyämään paisuntasäiliöstä ulos, mikä voisi aiheuttaa tuollaista?

                olisiko joku näistä:
                voiko paisuntasäiliö olla liian alhaalla (paikkaa muutettu)?
                Kansi halki? (ei tule kuplia eikä mäntien päälle tule nestettä)
                Termostaatissa jotain vikaa?
                syyläri? (On tarkistettu)
                vesipumppu? (toimii)
                Mun M20 B20 aikoinaa Hyvin pitkälti samoja oireita ,vikaa haetiin kauan ja löytyihän se KANNENTIIVISTE.
                -E21-

                Comment

                • juice777
                  BTCF Member
                  • May 2004
                  • 230
                  • E-P

                  #9
                  Originally posted by ////3
                  Joo vaihdoin vielä varmuuden vuoksi uuden termarin ja se kyllä auttoi tilanteeseen vanha termari oli 87 asteinen ja tän minkä ostin on M20 moottorin oma ja se on 82asteinen eli toi vanha oli jostain muusta vehkeestä.

                  Mutta yks ongelma on vielä että eipä meinaa tulla tuota lämmintä ilmaa oikein sisälle oon kyllä käyttäny autoa ylämäessä nokka ylöspäin mutta eipä meinaa ilma tulla pois tai sitten on varmaankin se venttiili jumis.
                  lisätään vielä, onko lämppärin kennolle menevät vesi letkut oikein päin
                  -E21-

                  Comment

                  • tmth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 2194
                    • Kangasala

                    #10
                    Samanlaisia ongelmia ilmeni omassa M50 moottorissa, kun kansi oli halki.

                    F10 & R55
                    ex:
                    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                    Comment

                    • ////3
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 399
                      • Lahti

                      #11
                      Originally posted by orginaali
                      lisätään vielä, onko lämppärin kennolle menevät vesi letkut oikein päin
                      letkut on niin päin että alempaan putkeen tulee letku termarikotelolta ja ylemmästä menee letku kannen taka osaan.
                      Usvaa putkeen

                      Comment

                      • juice777
                        BTCF Member
                        • May 2004
                        • 230
                        • E-P

                        #12
                        kyllä ne oikein päin on ,korjatkaa jos muistan väärin
                        -E21-

                        Comment

                        • ////3
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 399
                          • Lahti

                          #13
                          Homma selsis, laitoin ne letkut toiste päin ja heti alkoi työntään lämmintä ilmaa eli letkut oli väärin, termarin kotelolta letku menee siihen ylempään putkeen ja alemmasta sitten sinne kannen taka osaan
                          Usvaa putkeen

                          Comment

                          • ropo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 648

                            #14
                            Mulla samanlaisia ongelmia m20b25. Lämmöt nousee karvan alle puolen välin, mutta sisälle ei kovin kuumaa ilmaa tule.
                            Ajossa lämmöt pysyvät siinä karvan alle puolessävälin, mutta kun jättää pariksi minuutiksi ajon jälkeen pyörimään niin lämmöt nousevat punarajalle. Vesipumppu 10tkm sitten uusittu.
                            Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎