Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25+remmiahdin pari kysymystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    m50b25+remmiahdin pari kysymystä

    eli muutamaan asiaan haluaisin mielipiteen,ahtimeksi tulisi eatonin m90 paineita 0,5bar,ja vakio moottorinohjauksella,ainaki näin alkuun.

    suuttimet isommiksi,ja kertova bensapaineen säädin,kestääkö kone tätä vakio rutuilla ja saako nuilla tällättyä seokset kuin tarkasti kohilleen laajakaistalambdan kera?vai hajotanko tuon koneen ja miten motronic reagoi tuohon 0,5bar ylipaineeseen?


    hyviä vinkkejä otan mielellään vastaan

    hilut tulee autoon järjestyksessä:suodatin,map,kaasuläppä,ahdin,imusa rja..

    vielä se kiinnostaa,kun ei ole remmiahdetulla tullu ajettua,niin miten ahdin käyttäytyy maantieajossa,onko moottorissa ahtoja kokoajan tasakaasulla ajettaessa ku remmistä kysymys?

    ja paljonko olis tehon ja väännön nousu veikkaus tuolle m50+eatonille 0.5bar paineilla

    kai tuon voi jotenki laskeakki,mut en osaa..
  • Bandiitti
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 188
    • Suomi

    #2
    Kukkuluuruu
    Last edited by Bandiitti; 08-07-2015, 23:20.

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #3
      Litrat ratkaisee ei paine.
      Lasket paljonko kone tarvii että pääsee ylipaineen puolelle
      Sitten selvität paljonko ahdin tuottaa kierroksella.

      Säästää jostain muualta mielummin kuin ruiskusta
      Eli Ehdottomasti säädettävä ruisku.
      Pitää aluksi tuoton alhaalla ja suuttimet org.
      Ja käyttää alkuperäistä b.p.säädintä.

      Paljon parempi lähtökohta jatkoa ajatellen
      Ja noillakin pääsee varmasti pidemmälle.

      Ahdin on auttamatta liian pieni
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • afafaf
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1144
        • Tornio

        #4
        Originally posted by Tonton View Post
        Litrat ratkaisee ei paine.
        Lasket paljonko kone tarvii että pääsee ylipaineen puolelle
        Sitten selvität paljonko ahdin tuottaa kierroksella.

        Säästää jostain muualta mielummin kuin ruiskusta
        Eli Ehdottomasti säädettävä ruisku.
        Pitää aluksi tuoton alhaalla ja suuttimet org.
        Ja käyttää alkuperäistä b.p.säädintä.

        Paljon parempi lähtökohta jatkoa ajatellen
        Ja noillakin pääsee varmasti pidemmälle.

        Ahdin on auttamatta liian pieni
        ai eatonin m90 liian pieni?tuo m90 tuottaa muistaakseni 1,5l/kierros,ja oliko suositus 3.0-5.0l moottoriiin.

        ite ajattelin et tuo ois just sopiva,laskisin mut en osaa ja en ymmärtäny nuita laskureita mitä netistä löysin,tyhmä ku olen..

        juu ei se moottorin ohjaus niin kallis ole,ja olis megaki kasattuna tuossa,mutta ku se pitäs modifioida motronicin laatikkoon et sais koneen omaa johtosarjaa käyttää..kdfi.n boksinhan sais 400e..+laajakaistalambda...

        Comment

        • marko84
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2008
          • 1489
          • Pori

          #5
          Originally posted by afafaf View Post
          eli muutamaan asiaan haluaisin mielipiteen,ahtimeksi tulisi eatonin m90 paineita 0,5bar,ja vakio moottorinohjauksella,ainaki näin alkuun.

          suuttimet isommiksi,ja kertova bensapaineen säädin,kestääkö kone tätä vakio rutuilla ja saako nuilla tällättyä seokset kuin tarkasti kohilleen laajakaistalambdan kera?vai hajotanko tuon koneen ja miten motronic reagoi tuohon 0,5bar ylipaineeseen?


          hyviä vinkkejä otan mielellään vastaan

          hilut tulee autoon järjestyksessä:suodatin,map,kaasuläppä,ahdin,imusa rja..

          vielä se kiinnostaa,kun ei ole remmiahdetulla tullu ajettua,niin miten ahdin käyttäytyy maantieajossa,onko moottorissa ahtoja kokoajan tasakaasulla ajettaessa ku remmistä kysymys?

          ja paljonko olis tehon ja väännön nousu veikkaus tuolle m50+eatonille 0.5bar paineilla

          kai tuon voi jotenki laskeakki,mut en osaa..

          Ei ole ahtoja tasakaasulla ajaessa, kaasuläppähän on silloin sen verran vaan raollaan et imusarjassa alipaine toisinsanoen bypass auki.
          Heti kaasua lisätessä kyllä on, riippuen miten bypass yms. rakennettu.
          Ahdin riittää tuolla koneella tehtaan max kierroksilla n.1bar.

          Veikkaisin 0,5bar n.265hp &350Nm
          Last edited by marko84; 19-08-2013, 13:11.
          E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

          Comment

          • afafaf
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1144
            • Tornio

            #6
            Originally posted by marko84 View Post
            Ei ole ahtoja tasakaasulla ajaessa, kaasuläppähän on silloin sen verran vaan raollaan et imusarjassa alipaine toisinsanoen bypass auki.
            Heti kaasua lisätessä kyllä on, riippuen miten bypass yms. rakennettu.
            Ahdin riittää tuolla koneella tehtaan max kierroksilla n.1bar.

            Veikkaisin 0,5bar n.265hp &350Nm
            ok,nuo tehot jos löytys,niin riittäs mulle hyvin.mites tuo m90 onko muka liian pieni 2,5l.seen?

            mites tarviiko tuota bypassia ollenkaan,jos kaasuläpän laittaa ahtimen imupuolelle?

            vielä mietin tuota kakun syöttöä+vakio motronic,onhan näitä pienipaineisia kyllä paljon tehty ihan normi moottorinohjauksella+isommilla suuttimilla.

            tiedä sitte kestävyydestä,lähinnä kiinnostaa meneekö tuo ecu sekasiin tuosta 0,5bar ylipaineesta?

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6022
              • Sipoo

              #7
              No ei varmasti ole liian pieni. Et varmaan halua ajaa edes yli 0,5-0,7 bar paineilla vakio hiluilla..

              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              • marko84
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2008
                • 1489
                • Pori

                #8
                Originally posted by kmn View Post
                No ei varmasti ole liian pieni. Et varmaan halua ajaa edes yli 0,5-0,7 bar paineilla vakio hiluilla..
                Juu ei ole liian pieni,just sopiva.
                On sit vielä kapasiteettia jäljellä jos joskus tykkää ahtoja nostaa
                E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  #9
                  Mitä niillä ahdoilla on väliä jos kone hengittää
                  M52b25 299hv/0,3bar
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • mazajns
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 511
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by kmn View Post
                    No ei varmasti ole liian pieni. Et varmaan halua ajaa edes yli 0,5-0,7 bar paineilla vakio hiluilla..
                    Miten niin Mulla vakio hiluilla pannu ja kovimmillaan turbolla 1.6 bar ahtoja. Vakio kansinahkakin. Yksi lohko mennyt tänä kesänä kun vanhat 4 kertaa kiristetyt kiertokangen pultit petti :( Moottorin ohjaus ehdottomasti kuntoon ja kunnolliset suuttimet suoraan.

                    Comment

                    • afafaf
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1144
                      • Tornio

                      #11
                      Originally posted by mazajns View Post
                      Miten niin Mulla vakio hiluilla pannu ja kovimmillaan turbolla 1.6 bar ahtoja. Vakio kansinahkakin. Yksi lohko mennyt tänä kesänä kun vanhat 4 kertaa kiristetyt kiertokangen pultit petti :( Moottorin ohjaus ehdottomasti kuntoon ja kunnolliset suuttimet suoraan.
                      heh..ne pultithan kesti hyvin,jos vain 4 kertaa kiristetyt..

                      ku jaksais alkaa toisen megalaatikon kasaamaan,tuossa m10 ois valmis boksi,mut en viitti sitä enää alkaa muuttamaan m50.seen..


                      eikö tosiaan kukaan ole ahtanu täällä m50 vakio motronicilla,luulen et on,kiinnostaa edelleen pelaako se vakio ecu 0,5bar paineilla..toki soppaa pitää saada lisää..mutta muuten?

                      Comment

                      • HeiSy
                        BTCF Member
                        • Oct 2009
                        • 260
                        • Suomi

                        #12
                        Originally posted by Tonton View Post
                        Mitä niillä ahdoilla on väliä jos kone hengittää
                        M52b25 299hv/0,3bar
                        Aivan
                        Last edited by HeiSy; 24-01-2021, 12:59.

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6204
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Tonton View Post
                          Eli Ehdottomasti säädettävä ruisku.
                          Originally posted by mazajns View Post
                          Moottorin ohjaus ehdottomasti kuntoon ja kunnolliset suuttimet suoraan.
                          Ehdottomasti, tuo on kyllä niin väärä paikka säästää.
                          Moni suosittelee, eikä turhasta. Ei se mega nyt niin kallis esim
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • afafaf
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1144
                            • Tornio

                            #14
                            jos kerta liputetaan megan puolesta,niin pitää laittaa mega tilaukseen ja ottaa kolvi käteen..

                            kertokaahan vielä et saako tuota remmiä lailisesti leimattua,ku tulee kuiteski tehoraja 204hp aika nopeesti vastaan,mitä muutoskatsastuksessa tuumataan n.0,1bar paineista remmillä..jos silläki ei mene yli..

                            tai sitte tarvitaan jotain dynokikkailua...

                            Comment

                            • HeiSy
                              BTCF Member
                              • Oct 2009
                              • 260
                              • Suomi

                              #15
                              Originally posted by afafaf View Post
                              jos kerta liputetaan megan puolesta,niin pitää laittaa mega tilaukseen ja ottaa kolvi käteen..

                              kertokaahan vielä et saako tuota remmiä lailisesti leimattua,ku tulee kuiteski tehoraja 204hp aika nopeesti vastaan,mitä muutoskatsastuksessa tuumataan n.0,1bar paineista remmillä..jos silläki ei mene yli..

                              tai sitte tarvitaan jotain dynokikkailua...
                              Yks iha toimiva kikka taitaa olla ku vetää osakaasulla koko vedon :think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎