Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 koneen turbottajat...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    m10 koneen turbottajat...

    mulla olis 2,0l m10 kone ja siihen olis tarkotus pistää solmu kylkeen,jos täältä löytyy joku joka tommosen olisi tehny,niin mitä mäntiä olette käyttäny tuossa alakerrassa,vai kestääkö vakio mahlet mitään....ja paljon on puristukset??ite aattelin 1.0-1.5bar ahtoja,ja löytyykö megascruitin(miten nyt kirj.)osaajia kyseiseen moottorin ohjaukseen,turboksi ajattelin jotain carrett to4..
  • E36-coupe
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1099
    • Ylämylly

    #2
    Mahlen takomännät..keiteleen koneesta saa halvimmalla. Mulla makso teflonpintaiset ultrakevyet takoset 196€/sarja postikuluinen. Halkaisija 90,5/lakikorkeus 39,6mm. Joudut poraamaan ylikokoon lohkon..Kestää ainakin kilon ahdot.
    Last edited by E36-coupe; 06-01-2005, 17:15.
    *545i E60 -05*

    Comment

    • bmw harrastelija
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 757
      • -

      #3
      Meinaatko mitä imusarjaa ja pakosarjaa käyttää?
      thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
      Alex von Falkenhausen

      Comment

      • mortimer
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 1079
        • Satulinna kaukomaan

        #4
        Originally posted by E36-coupe
        Mahlen takomännät..keiteleen koneesta saa halvimmalla. Mulla makso teflonpintaiset ultrakevyet takoset 196€/sarja postikuluinen. Halkaisija 90,5/lakikorkeus 39,6mm. Joudut poraamaan ylikokoon lohkon..Kestää ainakin kilon ahdot.
        kestää kaksikin kiloa jos koneessa säädöt kohdallaan ja kunnon cooleri.

        i3S -20
        E30M3 slotcar 1:32
        XKE FHC 1971
        Mgb Gt -66
        T6 -19
        E91 -08

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1144
          • Tornio

          #5
          Originally posted by bmw harrastelija
          Meinaatko mitä imusarjaa ja pakosarjaa käyttää?

          ajatus olis et pistäsin nuo m3.sen läppärungot ja tekisin niille imukaulat+painekotelon,ja pakosarjan tehen ite kans...

          Comment

          • qwe
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 133
            • espoo

            #6
            hae/kysy tietoa risto virtalalta suonenjoelta. miehellä firma josta löytyy tietoa projektiisi ja myös osia. lähes 1000hv mies ottanut omastaan.


            http://www.virtalaracing.com/

            myös laupa racingiltä löytyy tietoa ja meriittiä, heillä myös valmiita turbopakosarjoja projektiisi, ainakin jos 16v kantta käytät.

            http://www.phnet.fi/public/tero.laukkanen/etusivu.htm


            eli aina kannattaa kysyä häneltä joka tuollaista on aikaisemminkin tehnyt.
            vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

            Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

            Comment

            • mortimer
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 1079
              • Satulinna kaukomaan

              #7
              ...kannattaa kysyä myös M-sportista Viialasta, kokemusta M10 8-venttiilisen turbotuksesta 20 vuoden ajalta.
              noista 16v versioista taitaa eniten tietää Virtala kuten "qwe" mainitsikin.

              i3S -20
              E30M3 slotcar 1:32
              XKE FHC 1971
              Mgb Gt -66
              T6 -19
              E91 -08

              Comment

              • bmw harrastelija
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 757
                • -

                #8
                [QUOTE=qwe]hae/kysy tietoa risto virtalalta suonenjoelta. miehellä firma josta löytyy tietoa projektiisi ja myös osia. lähes 1000hv mies ottanut omastaan.


                http://www.virtalaracing.com/

                Otin s-postilla yhteyttä joku viikko sitten ko. yritykseen, vaa eipä tuolta kuuluu mitään. Ei kyllä kovin yrityksen mainetta nosta, mikäli maileihin ei vastata...Tai saattaa hepulla olla niinkin iso imago, että ei tarvi...
                thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                Alex von Falkenhausen

                Comment

                • Wangel436
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1029
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  [QUOTE=bmw harrastelija]
                  Originally posted by qwe
                  hae/kysy tietoa risto virtalalta suonenjoelta. miehellä firma josta löytyy tietoa projektiisi ja myös osia. lähes 1000hv mies ottanut omastaan.


                  http://www.virtalaracing.com/

                  Otin s-postilla yhteyttä joku viikko sitten ko. yritykseen, vaa eipä tuolta kuuluu mitään. Ei kyllä kovin yrityksen mainetta nosta, mikäli maileihin ei vastata...Tai saattaa hepulla olla niinkin iso imago, että ei tarvi...
                  Ei nyt pahalla mutta otappa puhelin käteen ja soita niin johan alkaa tuleen vastauksia kysymyksiin. Vaikka onkin virtalaracingin niminen firma niin toimitilat on vähän pienenlaiset....ja päätyökseen jos on yksityisyrittäjä(taksiautoilija)niin saattaa olla vähän tuo vapaa-aika hakusassa,kun vielä pitäis tuota katukilpuria parsia kuntoon....Muuten on kyllä reilu kauppamies mitä minä ainakin olen sen kanssa käynyt kauppaa ja istunut monet kerrat samassa kahvipöydässä ja yllättäin puheenaiheet aina lipsuu tuonne bemarien ihmeelliseen maailmaan...
                  Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                  E61 530D ///M-sport




                  Comment

                  • sirkus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 2195
                    • kaustinen

                    #10
                    Kaverin kaveri turbotti m3;sen ja sille tuo virtala anto ohjeita ku vaan kysy.
                    Chrysler 300c crd touring 2010
                    Daily driver
                    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                    Man cave on wheels
                    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                    Built not bought
                    V8, only juice&milk come in 2 litres

                    Kawasaki zzr1100 fighter


                    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                    Comment

                    • afafaf
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1144
                      • Tornio

                      #11
                      Originally posted by mortimer
                      kestää kaksikin kiloa jos koneessa säädöt kohdallaan ja kunnon cooleri.

                      paljon nuilla männillä ois puristukset???onko tietoo..vai joutuuko vielä pudottaan??vielä semmonen et minkälaiset teholaput(kori e30) siitä pitää ottaa et saa vielä katukäyttöön auton,,onko e30 m3.sen n.230hv +20% max.teho,vai miten..ja mitä vastaamaan pitää alusta/jarrut..voimansiirto laittaa, riittääkö e30 325 kamppeet vai pitääkö neki olla m3.sta..jos joku valaisis vähän

                      Comment

                      • mortimer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 1079
                        • Satulinna kaukomaan

                        #12
                        2.0 kampiakselilla + 39.6mm korkeilla männillä ja 2.0 kannella puristuksia tulee n. 7.2:1.

                        lohkon pinasta voi höylätä lastua ja nostaa puristuksia vaikka 7.7-7.8:1, kone vääntää hieman paremmin keskialueella.

                        i3S -20
                        E30M3 slotcar 1:32
                        XKE FHC 1971
                        Mgb Gt -66
                        T6 -19
                        E91 -08

                        Comment

                        • E36-coupe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1099
                          • Ylämylly

                          #13
                          Virtalalle kun soitat, niin ota hyvä asento sohvalta ja kynä sekä paperia..jos sillä on aikaa, niin tulette turisemaan piiiiitkän tovin moottorien mystisestä maailmasta
                          *545i E60 -05*

                          Comment

                          • Tzeimi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 2067
                            • Banshee - Jyväskylä

                            #14
                            M10 + S14

                            Tere. Löytys M10 kansi isoilla venttiileillä. Kantta muutettu niin että S14 läpät käy suoraan. tehty penkissä, imukanavien kulmaa muutettu. Jyrkkä vaparinokka ahtonokan aihioksi. Olisko näihin mielenkiintoa?
                            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                            & 02 tulpo saniteetti dyno




                            Älä väkisin, ota isompi vasara.
                            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                            Comment

                            • afafaf
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1144
                              • Tornio

                              #15
                              Originally posted by Tzeimi
                              Tere. Löytys M10 kansi isoilla venttiileillä. Kantta muutettu niin että S14 läpät käy suoraan. tehty penkissä, imukanavien kulmaa muutettu. Jyrkkä vaparinokka ahtonokan aihioksi. Olisko näihin mielenkiintoa?
                              mul kyl löytyy jo kansi..mut mitä pyydät siitä,paljon sillä kannella on ajettu??mitkä venttiilit?ja paljon virtas penkissä....

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎