Moro
Onko arvon ihmisillä jotain hajua mistä lähtisi metsästämään seuraavaa ongelmaa:
Tänään penkitetty tuosta omasta M5:sta 300hv takapyöriltä ilman filtteriä ja samassa penkissä tänään kaverin M5 penkitetty 322hv takapyöriltä ilman filtteriä. Mulla autossa ei ole tiettävästi muutoksia (rajoitin 6700rpm suunnilleen, vakio putkisto, vakio ilmanotto) ja kaverin ämmässä ilmeisesti supersprintin takapöntöt, välistä vaimentimet poistettu, nopeuden rajoitin pois sekä kierrosten rajoitin 6900rpm, vakio ilmanotto.
Mun autoon on tehty laakeri jumppa, vanos rebuild kitti sekä nokkaketju+kiristäjät vaihdettu Raikulla (viime syksynä), kaverin autossa näitä ei vielä ole tehty ja kilsojakin hieman vähemmän.
Tässä dyno lappuja, ensimmäisenä omasta vedot (filsun kanssa 291hv ja ilman filsua 300):
Ja tässä sitten kaverin veto, 319hv filsun kanssa, 322 ilman filsua, taustalla vertailuna mun dynolappu:
Tuossa muutamia mietteitä mitä tuumailtiin mistä tämä voisi johtua niin mielessä on käynyt seuraavat asiat:
-Alipaine kampikammiossa *mun autossa ei ilmeisesti toimi ne alipaine pumput (kaverin autoon vaihdettu juuri), täytyy selvittää meneekö vain ne pumput vaihtamalla ja mitä tuo käytännössä tekee tehoille?*
-CPS:t *on mulla vaihdettu joskus, en muista km lukemaa ja varmaa tietoa ei ole ovatko olleet alkuperäiset*
-Takapöntöt tukossa eikä hengitä kunnolla *voiko vaikuttaa noin paljon?*
Muuten tuntuu ajossa veto tasaiselta sekä pers tuntumalla on ollut voimaa, toki huono verrata kun ollut vain pöllö-öljy kulkimia sekä huomattavasti tätä laiskempia bensa-ajokkeja alla... Eikä kulutus ole mikään mahdoton, viime tankillinen 15l/100km ja siihen mahtuu kiihdyttelyjä, penkitys, kaupunki ajoa pääasiassa sekä joku 150km matka-ajoa. Matka-ajossa aavistuksen alle 9l/100km. Kone käy hienosti eikä pölläyttele ihmeemmin missään tilanteessa. Bensapumppu on vakio ja kunnossa kun juuri vaihdettu.
Kiitokset jo etukäteen!
Onko arvon ihmisillä jotain hajua mistä lähtisi metsästämään seuraavaa ongelmaa:
Tänään penkitetty tuosta omasta M5:sta 300hv takapyöriltä ilman filtteriä ja samassa penkissä tänään kaverin M5 penkitetty 322hv takapyöriltä ilman filtteriä. Mulla autossa ei ole tiettävästi muutoksia (rajoitin 6700rpm suunnilleen, vakio putkisto, vakio ilmanotto) ja kaverin ämmässä ilmeisesti supersprintin takapöntöt, välistä vaimentimet poistettu, nopeuden rajoitin pois sekä kierrosten rajoitin 6900rpm, vakio ilmanotto.
Mun autoon on tehty laakeri jumppa, vanos rebuild kitti sekä nokkaketju+kiristäjät vaihdettu Raikulla (viime syksynä), kaverin autossa näitä ei vielä ole tehty ja kilsojakin hieman vähemmän.
Tässä dyno lappuja, ensimmäisenä omasta vedot (filsun kanssa 291hv ja ilman filsua 300):
Ja tässä sitten kaverin veto, 319hv filsun kanssa, 322 ilman filsua, taustalla vertailuna mun dynolappu:
Tuossa muutamia mietteitä mitä tuumailtiin mistä tämä voisi johtua niin mielessä on käynyt seuraavat asiat:
-Alipaine kampikammiossa *mun autossa ei ilmeisesti toimi ne alipaine pumput (kaverin autoon vaihdettu juuri), täytyy selvittää meneekö vain ne pumput vaihtamalla ja mitä tuo käytännössä tekee tehoille?*
-CPS:t *on mulla vaihdettu joskus, en muista km lukemaa ja varmaa tietoa ei ole ovatko olleet alkuperäiset*
-Takapöntöt tukossa eikä hengitä kunnolla *voiko vaikuttaa noin paljon?*
Muuten tuntuu ajossa veto tasaiselta sekä pers tuntumalla on ollut voimaa, toki huono verrata kun ollut vain pöllö-öljy kulkimia sekä huomattavasti tätä laiskempia bensa-ajokkeja alla... Eikä kulutus ole mikään mahdoton, viime tankillinen 15l/100km ja siihen mahtuu kiihdyttelyjä, penkitys, kaupunki ajoa pääasiassa sekä joku 150km matka-ajoa. Matka-ajossa aavistuksen alle 9l/100km. Kone käy hienosti eikä pölläyttele ihmeemmin missään tilanteessa. Bensapumppu on vakio ja kunnossa kun juuri vaihdettu.
Kiitokset jo etukäteen!
Comment